Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kveis i hvit fisk

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-07, 22:35   #41
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kveis i hvit fisk

Æsj, så utrolig ekkelt! Hvilke typer fisk kan jeg spise uten å bekymre meg om disse krekene?

Gammel 23-04-07, 22:37   #42
Fluke

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fytti grisen (fisken?)!

Gammel 23-04-07, 22:40   #43
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 23-04-07, 22:42   #44
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis man kjøper fersk fisk og koker den så spretter kveisen ut ved oppkok.

Seriøst?

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:45   #45
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.

Seriøst?

Jupp. Æsj.

Gammel 23-04-07, 22:49   #46
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å fytti. :spy: Jeg skal bare spise laks og ørret heretter.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 23:11   #47
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fy faen. Unnskyld uttrykket. Nå ble jeg dritkvalm. Dette er uten tvil den ekleste tråden jeg noensinne har lest. Ever.

Jeg har hørt om mark i hvit fisk, og jeg har til og med opplevd det selv ved en anledning. Men jeg nekter å tenke mer på dette enn nødvendig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 23:17   #48
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hvis man kjøper fersk fisk og koker den så spretter kveisen ut ved oppkok.

Anbefaler du bruk av lokk?

Gammel 23-04-07, 23:19   #49
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Jeg hadde aldri hørt om kveis engang jeg.. Hvordan ser de ut?

Det samme tenkte jeg.

Det er godt jeg i hovedsak spiser rød/rosa fisk. Er best det. :Overbevise meg selv:

Men det sies jo at den dør ved de fleste behandlinger man gir fiskekjøtt, så den store faren er det vel ikke? Bare usansynlig ekkelt!

Sist redigert av Jenna : 23-04-07 kl 23:26.
Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 23:21   #50
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Anbefaler du bruk av lokk?

Jeg tror jeg vil foretrekke bruk av kokk.

Gammel 23-04-07, 23:45   #51
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Er du helt sikker på det? At du vil ha det til middag i morgen altså?

Selvfølgelig skal vi ha torsk til middag i morgen, dette var gammelt nytt for meg med kveis.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 00:03   #52
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Å fytti helvete altså. Dette får jeg ikke ut av hodet, og klør på hele kroppen. Kanskje jeg har blitt kveis-ifisert?

Gammel 24-04-07, 00:09   #53
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg må innrømme.. Jeg er trønder, så jeg trodde først det var snakk om kviser i fisken. På breitrøndersk er en kvise nemlig 'ei kveis'. Lurte på hva slags merkelig fenomen dette var. Det som møtte meg var hakket verre!

Gammel 24-04-07, 00:22   #54
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en venninne som har jobbet for Findus og hun spiser ingen av deres produkter - spesielt ikke de som er kamuflert med noe (fiskepinner, fylt fisk, fiskegrateng o.l). Hun nevnte noe om at man gjerne puttet restene av div ting inne.

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 00:30   #55
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Makan. Nå kan jeg ikke spise det heller. :urk:

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 00:44   #56
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Jeg har en venninne som har jobbet for Findus og hun spiser ingen av deres produkter - spesielt ikke de som er kamuflert med noe (fiskepinner, fylt fisk, fiskegrateng o.l). Hun nevnte noe om at man gjerne puttet restene av div ting inne.

Mandino

Om det nå viser seg at tilfellene av stuma øker, så tror jeg at jeg vet grunnen. :synsk:

Gammel 24-04-07, 00:47   #57
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Mandino

Denne tråden blir jo bare værre og værre. Jeg som er så glad i fisk ...
:svett:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 09:12   #58
Sulphur
Plæstic pusher

Sulphur sin avatar

Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Og jeg vet om folk som har jobbet for Gilde, som aldri spiser pølser lenger.

Mandino

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 09:21   #59
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Schnuppa, her.

Denne tråden blir jo bare værre og værre. Jeg som er så glad i fisk ...
:svett:

Nei, snart kan man jo ikke spise noen ting. Men ærlig talt, jeg kommer ikke til å slutte å spise fisk av den grunn - har aldri tatt skade av det før. Skal man gå rundt å tenke på innholdet i all fersk/frossenmat man spiser, ender man tilslutt opp som vegetarianer. Det eneste jeg ikke spiser i voksen alder er lungemos, selv om jeg elsket det som barn. Snuppa mi liker det kjempegodt, så da fr hun det innimellom til hun blir stor nok selv til å bli kresen

Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 09:28   #60
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Og jeg vet om folk som har jobbet for Gilde, som aldri spiser pølser lenger.

En tidligere kamerat av meg jobbet for Gilde i feriene og han sa at han ikke hadde noe som helst problemer med å spise produktene deres. At det meste som ble sagt bare var skremselspropaganda. Så jeg har valgt å stole på han. :blåøyd:

Kveis, derimot.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.