Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Karsten og Petra blir bestevenner

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-13, 08:09   #41
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Karsten og Petra blir bestevenner

Min nesten 4-åring satt konsentrert heile tida, og kunne gjenfortella handlinga etterpå. Ho har for vane å sovna på kino, så det må ha vore interessant. Det var ein litt mindre unge bak oss som verkeleg levde seg inn i det, og var veldig bekymra til tider.

Gammel 24-02-13, 10:00   #42
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En unge ved oss hadde visst sett den før og fortalte sidemann hele tide hva som kom til å skje.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 10:30   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så denne i går og ungene (4,5 og straks 8) koste seg, men dette var den første barnefilmen jeg har vært på hvor det var svært mange barn som burde ha blitt tatt med ut. Høylydt gråting, unger som store deler av filmen ropte at de var sultne og ville gå eller at de bare ikke ville være der og ville gå osv. osv.

Gammel 24-02-13, 15:30   #44
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

En unge ved oss hadde visst sett den før og fortalte sidemann hele tide hva som kom til å skje.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi så denne i går og ungene (4,5 og straks 8) koste seg, men dette var den første barnefilmen jeg har vært på hvor det var svært mange barn som burde ha blitt tatt med ut. Høylydt gråting, unger som store deler av filmen ropte at de var sultne og ville gå eller at de bare ikke ville være der og ville gå osv. osv.

Det var da dere skulle ha gått på den berømte kinoen i Sandnes i stedet

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 16:36   #45
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vi så den på fredag. Treåringens tålmodighet holdt like lenge som godteriet - heldigvis hadde vi så mye godis at det bare var en tjue minutter igjen av filmen da hun gikk lei.

Gammel 24-02-13, 17:12   #46
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi har sett den i dag. Både vår straks treåring og kompisen på straks fire, satt som tente lys hele filmen, og ga etterpå tydelig uttrykk for at de likte filmen. Jeg var overrasket over hvor stille det var i salen, tatt i betrakning hvor mange smårollinger som var der. Tydelig at den fenget de aller, aller fleste. Denne må vi ha på DVD når den kommer.

Gammel 24-02-13, 17:14   #47
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vi så den med vesla på 4,5 år i går og hun elsket den - satt helt stille under hele filmen og koste seg.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 17:34   #48
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men hun har ikke særlig problemer med å sitte stille, sånn egentlig, og ser gjerne tv i 2 timer lørdag morgen uten å bevege seg (usikker på om dette egentlig er en GOD egenskap).

Min yngste er lik.......

Gammel 24-02-13, 18:21   #49
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

vi var og så den med lillesøster i vinterferien, og hun elsket den. fikk med seg utrolig mye av handlingen, og har snakket masse om filmen i ettertid.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:25   #50
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Min yngste er lik.......

Har kanskje noe med at hun er opplært av eldste .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 19:52   #51
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Har kanskje noe med at hun er opplært av eldste .

Ja, slik var det her og. Hun liker enda tv, men pc er visst mer fengende. Vet ikke om jeg synes det er noe bedre.

Gammel 24-02-13, 20:01   #52
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Treåringene storkoste seg, men jeg syntes filmen var kjeeedelig. Ja, jeg vet at den ikke er beregnet på sånne som meg, men jeg pleier ofte å kose meg like mye som ungene på barnefilmer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 22:13   #53
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Mellomste her (7,5 år) reagerte forresten på at de klemte og kysset på første dagen!

Gammel 24-02-13, 22:16   #54
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Treåringene storkoste seg, men jeg syntes filmen var kjeeedelig. Ja, jeg vet at den ikke er beregnet på sånne som meg, men jeg pleier ofte å kose meg like mye som ungene på barnefilmer.

Noen barnefilmer har jo undertekster som gjør at man som voksen kan humre litt og se alt som skjer mellom linjene - denne filmen var ikke slik, synes jeg. Da blir de litt kjedelige. Men jeg synes det to barna spilte bra, særlig kroppspråket til Petra likte jeg.

Gammel 25-02-13, 09:50   #55
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi så den i går og utrolig nok greide Lillesøster å sitte stille gjennom hele. Hun fulgte med og snakket om filmen etterpå og oppførte seg som enn kinogjenger skal. Det var første gangen hun var med. Syns den var veldig søt og fin, men syns ikke Hilde Lyrån passet i rollen som moren til Karsten. Ellers var alle fornøyde. Jeg forventet ikke at jeg skulle fenges enormt i grunnen. Det fine med filmen for meg var at den passet til treåringen og at tiåringen også syns det var greit å være med. Mange av filmene som går på kino er animerte Disney-greier som treåringen greier å konse om i ti minutter og som tiåringen ikke liker.

Vi liker bøkene også, vi. Ungene er prisgitt sin mors smak og jeg liker mye bedre sånn saktmodig hverdagstutling enn masse action.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-13, 11:43   #56
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sett den, og Punktum (og jeg) elsket den.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det slapp vi. Vi var alene i salen. Triste greier (men Punktum brydde seg ikke).

Gammel 26-02-13, 00:31   #57
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Vi så den i går og utrolig nok greide Lillesøster å sitte stille gjennom hele. Hun fulgte med og snakket om filmen etterpå og oppførte seg som enn kinogjenger skal. Det var første gangen hun var med. Syns den var veldig søt og fin, men syns ikke Hilde Lyrån passet i rollen som moren til Karsten. Ellers var alle fornøyde. Jeg forventet ikke at jeg skulle fenges enormt i grunnen. Det fine med filmen for meg var at den passet til treåringen og at tiåringen også syns det var greit å være med. Mange av filmene som går på kino er animerte Disney-greier som treåringen greier å konse om i ti minutter og som tiåringen ikke liker.

Vi liker bøkene også, vi. Ungene er prisgitt sin mors smak og jeg liker mye bedre sånn saktmodig hverdagstutling enn masse action.

Jeg og mannen var også skjønt enige om at Hilde Lyrån ikke passet som Karstens mor. Også humret vi litt over at mamma'n til Petra hadde kun 1 tunika i alle dagene filmen varte, også på jobb, men hun fikk da på seg en kjole tilslutt i selskapet da.

Gammel 26-02-13, 08:30   #58
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det var vel flere der som ikke akkurat hadde mange antrekk å bytte på, Petra hadde vel også den samme toppen gjennom de fleste dagene der.

Gammel 26-02-13, 09:01   #59
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også på at vaskemaskinen neppe gikk varm.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 12:00   #60
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Og eg reagerte på dei varme skoa mora gjekk med!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.