Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva tromler dere?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 18:01   #41
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tromler dere?

Vi tromler det meste, ikke mannens skjorter og regntøy og hjemmestrikkede plagg. Eller ting som skal tørke flatt.

Gammel 22-04-07, 18:04   #42
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg tromler alt som er mulig å tromle. Men ja, jeg sjekker lappen. Står det at den ikke bør tromles så gjør jeg det ikke.

Gammel 22-04-07, 20:35   #43
Robina
Aktiv

Robina sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Robina er litt kul
Standard

Jeg trombler det meste, bortsett fra det som ikke tåler å tromles.

Gammel 22-04-07, 21:03   #44
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har absolutt ikke plass til tørking andre steder enn i stua, og der er det også trangt + at det ikke er noe hyggelig eller pent med tørkestativ i vår 15 kvm stue. Derfor tromler jeg mer eller mindre alt bortsett fra ullklær. Det er vel enkelte sarte plagg, eller plagg som antakelig ville krympet så mye at det ville blitt for lite etterpå som også slipper unna tromlen. Da henger jeg det over dusjstangen på badet.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:13   #45
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Tromler ikke sengetøy, håndklær, dongeri, ytterplagg, bluser, skjorter, ull eller det som står at ikke kan tromles. Ellers fritt frem.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 21:20   #46
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tromler så og si alt. Også det som er merket at det ikke tåler tromling. :Plystre:

Gammel 22-04-07, 21:25   #47
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tromler det meste.
Alt som er merket med trommel merke.
Alt treningstøy, sokker, t-shorter,
handduker, sengetøy, kluter.
Og alt som er gammel og slitt, og som jeg ikke er redd for.
Tromlet en diongribikse her for leden også, så nå sitter den litt bedre.

Gammel 22-04-07, 22:50   #48
Evita
Superduperaktiv

Evita sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Tromler håndklær, kluter, mannens t-skjorter, sengetøy og dongeriklær hvis jeg ikke har plass til å henge opp. Tidligere tromlet jeg det meste, men har sluttet med det; synes det blir så fort ødelagt og slitt av tromling.

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:53   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tromler ingenting. Det er ikke plass til tørketrommel på badet. Egentlig er det ikke plass til tørkestativet noe sted heller, men vi klarer å snike oss forbi det på kjøkkenet.

Vi flytter til ny leilighet rundt årsskiftet, og der er det plass til tørketrommel på badet. Åh, som jeg gleder meg.

Gammel 22-04-07, 23:04   #50
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Her tromles håndduker, sengklær, undertøy og mye av guttungens tøy. Innimellom tromles også treningstøy og klær jeg ikke er så glad i.

Gammel 22-04-07, 23:54   #51
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Tidligere (før barna kom) tromlet jeg kun hnklær og sengetøy men etterhvert har jeg verken tid eller ork til å sortere så veldig...
Vi har en gammel trommel med kun på eller av funksjon. Aner ikke hvor varmt det er men jeg har kun ødelagt gubbens dyre nyinnkjøpte Gant olabukse for noen år siden...

Tromler alt utenom ull, olabukser, regntøy, utedresser/utejakker og penklær.

Gammel 23-04-07, 00:04   #52
TGM
drømmende

TGM sin avatar

TGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smartTGM imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tromler mest mulig. *lat*

TGM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 00:09   #53
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Man kan tromle det meste i de nyeste tørketromlene.
Vår er så skånsom at tøyet ikke blir ordenlig tørt. Irriterende

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 12:51   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, jeg skulle akkurat lage en spørretråd. Jeg ser at det er store avvik her.

Jeg har akkurat fått denne visstnok uunværlige saken, og den har til og med ullkurv, så jeg tenker at jeg slenger alt av barneklær som jeg ikke er redd for (det vil vel si alt?), undertøy, håndklær, sengetøy og jeans. Resten av mine og Rhetts klær vet jeg ikke om jeg tør. Jeg kjørte noe 1 runde, og synes det ble blasst i fargen bare av det!?

Og den lofangeren er skremmende full etter bare én vask. Det må da bety slitasje på klærne?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 13:14   #55
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg tromler håndklær, kluter, sengetøy, strømpebukser, t-skjorter osv.
Gensere og bukser henger jeg stort sett opp. Det hender jeg putter noen dongeribukser i trommelen hvis det er dårlig tørk.

Samme her. Det hender også jeg tromler en bukse litt om jeg skal ha den på meg og den ikke er helt tørr.

Gammel 23-04-07, 22:51   #56
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Og den lofangeren er skremmende full etter bare én vask. Det må da bety slitasje på klærne?

Det er mindre støv på badet ditt og soverommet, det som ligger i lofangeren. Det utgjør stor forskjell på støvmengden.

Gammel 05-05-07, 01:53   #57
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Nå har vi jo nydelig uteørkevær her på østlandet, så nå er klesvasken ajour for første gang på 10 mnd... Det er en deilig følelse...

Men ellers har jeg trommel og to tørkestativer, bruker bare det andre i nødstilfeller, for det får ikke plas på vaskerommet.
I trommelen går;
Håndklær og kulter
Sengetøy
Undertøy og sokker
Bodyer, trøyer og "baby"-tøy som er vasket mange ganger. Tromler endel av de to yngste tøy, men ikke de eldstes, for jeg synes det krymper så fælt, og det må strekkes før jeg henger det på snora...

Gammel 05-05-07, 21:06   #58
Left
Passiv

Standard

Tromler det meste, med unntak av tøy jeg er redd skal krympe, tøy med trykk og mitt tøy.
Får legge til at vi har så gode tørkemuligheter ellers, så det er kun om det har hopet seg opp litt at jeg bruker trommelen. Kan også bruke den til håndklær og sengetøy, for å få det unna litt raskere, men som oftest prøver jeg å tenke økonomi og henge det opp så sant det går.

Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 21:15   #59
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskekluter, tøybleier hvis det ikke er noen tørre (dvs. et par ganger i måneden), håndklær hvis det er dårlig tørkeplass. Bruker den veldig lite, av enøkhensyn og pga. slitasje på tøyet. Vi har kombimaskin, så den tar ikke opp noe ekstra plass.

Gammel 05-05-07, 21:24   #60
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trommel brukes bare om vinteren, men da tromler jeg alt!

Tørker alt ute fra vår/sommer til sommer/høst.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.