|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi reiser ikke charter i skoleferien. Det er jo å ruinere seg i skoleferien når en har tre barn. Vi leier heller bil også når vi reiser hele gjengen. Vi har reist til fastlandet i Spania litt sør for Malaga de siste sommerene og har betalt ca. 7000,- t/r for flybilletter for fem stykker i skoleferien. Da har vi bestilt idet flybillettene blir lagt ut. Til sommeren skal vi to uker til Italia og reiser fra Gardermoen (men en liten mellomlanding i København etter at sas la om rutene etter at de holdt på å gå konk), men vi fikk heldigvis beholde billigbillettene våre som vi bestilte i fjor sommer når billetter ble lagt ut av sas da. Vi betaler totalt 14 500,- for 5 voksne og 4 barn for fly tur/retur Milano i skoleferien. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterJa, jeg skjønner ikke engang hvorfor jeg fortsatt abonnerer på denne tråden. Sist redigert av Hyacinth : 27-01-13 kl 00:17. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi har flydd via Haugesund, Hyacinth, det sparte vi mange lapper på. Og har dere sjekket totalkostnad fra Bergen? I år flyr vi til Spania via London og det var det mye å spare på. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charter
Ja, via Bergen har det hendt at vi har reist, faktisk. Haugesund utgår, og der taper vi nok også penger. Jeg flyr ikke Ryanair. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterNå gjelder denne tråden primært mål i Europa, men i går sjekket jeg priser på reiser med Thomas Cook fra England til den Domenikanske Republikk, 14 dager all inclusive. 2 voksne, en på 12 og en på 7. Det koster oss 35000 pluss turen til London. Fra Norge kom det på 75000 med Apollo. Altså 40000 i forskjell!
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er det jeg mener! Forskjellene er utrolig store. Avreise samme dato, samme reisemål, samme hotell og leilighetstype. Jeg skjønner at det kan være forskjell tilpasset landets økonomi, men en prisforskjell på ofte opp mot 15 000 mellom Norge og Danmark?? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Men først, kaffe!
Det er helt utrolig! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterJeg finner Sola- Athen 29/6-13/7 til 12 765.- Utreise 11 timer, hjemreise 6.10 timer. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kontrollfrik
Med hvem og hvilke mellomlandinger? Jeg synes egentlig 11 timer er veldig drøyt, men innser at det muligens er derfor vi ikke finner noe.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Med Air Baltic. Vi bruker kelkoo.no en god del når vi bestiller billetter. Ser jo at fra Sola så er ikke 11 timer så mye, er jo mange reiseruter på alt fra 20-36 timer. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Ja, jeg er nok sær, jeg synes 11 timer er mye, og vi skal videre fra Athen også. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jeg er enig med deg i at 11 timer er mye. Men alternativen fra Sola, var jo enda lenger. Vi reiser til Mallorca og jeg synes de 3.20 + venting på bagasje + henting av bil og kjøreturen på 45 min er nok. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi bor helst på 4 stjerners, men bruker tilbakemeldinger fra Trip Advisor minst like hyppig. Og tidligere år har det vist seg å være en vel så bra rettesnor som hvor mange stjerner hotellet smykker seg med. Beliggenhet er viktig for oss også. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi bruker Amadeus til aa söke paa flybilletter (www.amadeus.net). Der kan man legge inn max reisetid, flyselskaper man ikke vil fly med, max antall flybytter, tidligste avgang etc. etc. etc. og faar opp billetter sortert paa pris. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Epikur
|
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterVi bodde på dette hotellet på Tilos:
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterHadde det vært et reelt alternativ, hadde det vært glimrende. Jeg vet charteroperatørene har "kun fly" som mulighet, men mannen påstår at det e nesten like dyrt som med hotell. Nå dobbelsjekker han bak her. De tar 27000 for kun fly. Apollo. Det er bare de som flyr. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Det er jo ikke et problem, det er bare sinnsvakt dyrt. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Et tips og et hjertesukk om priser på charterDa hadde jeg heller brukt 11 timer en vei og 6 timer den andre veien. Er jo vanvittige priser ellers. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Kontrollfrik
Ja, det er dyrt. Jeg vet ikke om jeg orker 11 timer. Det innebærer også minst én ekstra overnatting hver vei, og vi kommer heller ikke fram til målet. Det er som jeg har sagt hele tiden, charter er billigst og raskest for oss. Skjønt definitivt. Ikke best. |
|
|
|
![]() |
|
|