|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg har kapselmaskin og kaster de brukte i søpla (ca 3 kapsler i uka). Er også sånn midt på treet flink til kildesortering. :tilstår: Stort forbedringspotensial på det siste der. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem
Det der er omtrent som å spise hele sjokoladeplaten når man er på slankern, fordi man likevel har tatt en bit. Litt her og litt der hjelper faktisk samlet sett.
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Selvfølgelig. Poenget mitt er at det er en avveiing hver enkelt må gjøre. De færreste er miljøbevisste når det kommer til absolutt alt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Det beror helt på hvor mange kaffekapsler det er snakk om. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
|
Hvis du tar hele innlegget mitt med i betraktningen, så skjønner du at det heller ikke var poenget mitt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg må innrømme at økonomi har hatt mer å si for valg av kaffimaskin her hjemme. Det er helst mannen som drikker kaffe, han drikker mye og helst sort kaffe. Så det hadde fort blitt dyrt med en kapselmaskin. Han har kaffekvern og moccamaster som han bruker. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Yes, we can!!
|
Hvorfor ikke? Er der forskjell på melk man drikker til brødskiva og blandet i kaffe?
|
|
|
#9 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Ja, det lurte jeg også på.
|
|
|
#10 |
|
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Utålmodige, er vi?
|
|
|
#12 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg drikker så uhorvelig mye kaffe at jeg hadde både ruinert miljøet og pengeboka. 5-6 kopper om dagen er et minimum.
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemHer drikkes det ca 6 kopper i halvåret.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg er ikke spesielt miljøbevisst, og drikker nespresso. Ikke boikotter jeg noen, heller. Jeg er enig i at det hadde vært problematisk for meg hvis jeg hadde gjort det.
|
|
|
#15 |
|
This is normal!
|
|
|
|
|
#16 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemJeg tror en god del av brukerne er over snittet opptatt av miljø. Men jeg tror ikke de nødvendigvis møter seg selv i døren på kaffekapsler.
|
|
|
#17 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemDet er vanvittig mye kunnskap her inne om miljø men som sagt, jeg tror de aller fleste brukere her vil ha et enormt høyt "carbon footprint"i snitt. Det er forskjell på ord og handling. Den "glade middelklassen" er ofte veldig opptatt av miljø, men svært dårlig på gjennomføring da mange i altfor stor grad deltar i et forbrukersamfunn verden aldri har sett maken til. Det er allerede nevt, produksjon er roten til alt ond i dette perspektivet (enkelt sagt), og hvem er det som skaper og driver produksjon og etterspørsel etter varer og tjenester? Det er folk med god økonomi. Forbrukerbevisst? Javisst er vi det, mer en noensinne men parallellt selges det flere kapselmaskiner og annet miljøræl en en noensinne. Og det er fordi folk vil ha de, både de som tenker miljø og de som ikke bryr seg overhode.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 22-01-13 kl 16:58. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblemDet er kanskje ikke meningen, Lisa, men jeg synes du høres litt nedlatende ut overfor de som er uttalt miljøbevisste. Jeg er helt sikker på at f.eks. Tally har et mye lavere carbon footprint enn meg, selv om hun sikkert har noe å gå på, hun også.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 22-01-13 kl 17:01. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Jeg regner meg selv om miljøbevisst. Så mye at jeg ville f.eks ikke ha drømt om å eie bil. Jeg mener faktisk at de som bor i Oslo sentrum burde betale 10 ganger høyere årsavgift på bil som andre osv. Det betyr ikke at jeg ikke ser dobbeltmoralen i spørsmål som dette og jeg klarer fint å være nedlatende ovenfor folk som meg selv selv om det ikke er meningen.
|
|
|
#20 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jøss. Så hvis man bor i Oslo sentrum (og lar bilen stå i helgene), så kan man ikke jobbe på Losby gods eller et annet sted man ikke kommer kjapt frem med kollektivtransport?
|
![]() |
|
|