|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Jeg trives godt med å bo i rekkehus. Kunne bare tenke meg en etasje til. Supert at noen brøyter, holder uteareal vedlike, passer på drenering/skifte av tak osv osv. Det er supert med oppvarmet garasjeanlegg, lekeplasser i nærheten og sånn passe sosialt. Ønsker meg altså ikke enebolig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bor i rekkehus |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?
Vi flyttet fra stor enebolig med store behov og utleiedel til en liten ganske ny rekkehusleilighet. Vi hadde nok vært i overkant positive når det gjaldt behov for areal, så vi oppdaget etter en stund at 74 kvm på 4 pers nok var litt i minste laget. Men likevel, det var SÅ mye mer fantastisk enn å bo i et hus som krevde sitt. Vi hadde nok blitt boende der i noen år, selv om det var en mellomstasjon for oss.
|
|
|
#4 |
|
Borte
|
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bodde i rekkehus i tre år, og jeg tror ikke vi kommer til å gjøre det igjen hvis vi ikke må. Praktisk med delte vedlikeholdskostnader, måking og sånne ting, men jeg trivdes ikke med å bo så nær naboene. Det var også endel masing om at vi måtte klippe hekken sånn og slik, at vi måtte klippe plenen selv om den var brunsvidd og at ungene ikke fikk lov til å kritte på asfalten og sånne teite bagatellting som blir irriterende når de hoper seg opp. Det holder at et menneske er en klagerTM og så har man det gående. (Vi flyttet da Vesla var 1 år, så det var ikke henne som ble klaget på, likevel reagerte jeg da nabojenta ble jaget fra fellesstien og krittegningen ble spylt bort.)
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Og hagen! Vi hadde en hage som ikke fikk det den trengte. Nå har vi en liten hageflekk som er passelig stor, og med et lite blomsterbed som selv jeg klarer å ta meg av.
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Hvor: Sentralt
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?I dag bor vi i 1. etg i en tomannsbolig. Vi kan godt tenke oss å bytte til enderekkehus. Helst boligsameie med felleskostnader som dekker kabel tv, garasje, forsikringer og vedlikehold av fellesarealer.
|
|
|
|
#7 |
|
Shake it out!
|
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Har flyttet fra enebolig til rekkehus og stortrives. Stort nok, passe hage, kjekke naboer, minste strømutgifter. Perfekt for ei uten grønne fingre som trives med folk rundt seg.
|
|
|
#8 |
|
Getting in tune
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Supert med så mange innspill!
|
|
|
#9 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Nei
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vær obs på at det ikke er slik over alt. Vi har brøyting mellom husene og garasjen, det er alt. Ingen vaktmester, vedlikehold er opp til den enkelte. Vi kan selvfølgelig organisere, men det er på frivillig basis. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Nei. Jeg gjør det ikke. Ei heller min mann. Vi bor i rekkehus og stortrives. Han er oppvokst i rekkehus, deretter enebolig, jeg er oppvokst i enebolig. Når vi flytter herfra, kommer vi til å flytte til leilighet, tipper jeg.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vårt rekkehus var selveid, og vedlikeholdet var helt og holdent vår jobb. Men det blir selvsagt mindre av det med mindre areal, både i husvegg og gårdsrom/hage. Det var ingenting felles, men velforeningen arrangerte dugnad nå og da.
|
|
|
|
#13 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bor i enebolig i borettslag. Husene er så tett at det nesten er rekkehus. (ja, med unntak av at vi kan springe rundt huset da) - For oss som er late og som i tillegg mangler husfiksegenet/lysten, så er dette perfekt.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Hvor bor dere egentlig? Det der høres besnærende ut.
|
|
|
#15 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Er du naboen vår? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passe aktiv
Hvor: Sentralt
Sv: Fordeler med å bo i rekkehus?Vi bor i tomannsbolig og har det slik dere beskriver rekkehus, bortsett fra at vi er uten fellesutgifter og felles vedlikehold. Vi har sett på eneboliger, men er skeptiske. For finner vi en tomt på ett mål, så er det tett bebygd rundt med tomter på 500 kvm. Og vi ønsker å bruke mindre enn en time t/r jobb i Oslo sentrum.
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
|
|
|
#19 |
|
Har tro på forbedring
|
Fått prikk. Forøvrig har det bodd en 6-barnsfamilie i likt hus som oss, så jeg skal vel ikke uttale meg om plass
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Ah, vi har kikket i det området og fikk veldig sim-city-følelsen.
|
![]() |
|
|