Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Sydenferie alene med to små?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 00:01   #41
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sydenferie alene med to små?

Jeg hadde ikke orket med to små. Med bare en av dem hadde derimot vært noe annet. Hadde heller aldri latt barn på 11-13 ha ansvaret for småbarn i slike omgivelser. Det skal så lite uoppmerksomhet til før man mister en liten av syne. Jeg har reist mye med mine alene, men ikke da de var så små.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 00:12   #42
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ja, jeg tenker egentlig mest på logistikken rundt flyturen. Har nettopp vært på storbytur med våre to, og jeg synes en toåring på en flyplass og inn og ut av fly er ganske omfattende. Men nå er ikke min frøken så medgjørlig heller.

Jeg tenker ikke så mye på logistikken egentlig. Det eneste må være å få all bagasjen med seg fra flyplassen på Bulgaria til hotellet og tilbake igjen. Jeg har jo den minste ungen i bæresele og har de ikke barnevogner man kan låne på Gardermoen? Jeg kommer til å ha god tid der til bagasjeuthenting (transit fra Alta) og innsjekking og sånn.

Jeg har en titanium breeze som i teorien skal få plass i hattehylla på flyet, men ser for meg at det blir mye styr?

Gammel 11-01-13, 00:16   #43
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alias, her.

Avslapning er ikke et ord vi småbarnsforeldre trenger å bry oss så mye med..

Fremmedord.

Gammel 11-01-13, 00:22   #44
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde absolutt ikke latt en 11- og en 13-åring hatt ansvaret for en treåring i nærheten av vann; de fleste barn i den alderen har ikke peiling på hvor fort en smårolling kan snu seg og bli borte og klarer ikke å være oppmerksomme nok over tid.

Som mamma til 11- eller 13-åringen, hadde jeg sagt blankt nei til noe slikt også. Dels fordi jeg ikke hadde stolt på at de kunne ta det ansvaret over lengre tid, og dels fordi min intensjon ville vært at de skulle ha ferie og ikke være på jobb i en slik settting.

Personlig hadde jeg aldri reist på noe slikt, men det er fordi jeg krever å ha ferie selv også, hvis jeg skal på ferietur. Hvis du synes det er greit å være fulltids barnepasser og har lyst til å dra, så er de jo ikke noe problem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 01:51   #45
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Det er ikke vogner til utlån på Gardermoen. Sjekket i sommer. Handlevognene fra taxfree brukte vi som vogn...

Sist redigert av Millen : 11-01-13 kl 10:02.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 02:06   #46
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde reist. Slik jeg ser det er det mye større sjanse for å få en koselig uke enn slitsom ferie med stress, barneforsvinning og drukning.

Sist redigert av Syrinx : 11-01-13 kl 08:37.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 08:22   #47
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg hadde reist, uten tvil.
Forskjellen er at jeg har vært alene med jentene mine siden minste ble født, så jeg bet ikke noe annet.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:01   #48
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unger er veldig forskjellige, og du vet selv best hvordan dine er. Min sønn som snart-treåring hadde det vært helt uproblematisk å reise alene med, og hadde jeg klonet ham og hatt en baby-utgave i tillegg, hadde det også gått greit. Men noen erfaringer med den typen ferie har jeg ikke å bidra med. Jeg er dog enig med Teo i at du må forvente veldig lite praktisk hjelp av de store ungene, men bare det at det er enda en voksen til stede gjør jo at du kan få praktisk hjelp i situasjoner der det plutselig er litt krise.

Gammel 11-01-13, 19:44   #49
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg vet ikke om det er samme flytider nå som for 2 år siden, men vi dro hjem sent på kvelden. Minste vår sovnet i bussen utenfor hotellet og sov seg gjennom innsjekk, flyturen hjem og våknet ikke før hun satt i bilsetet sitt på vei hjem. Vi hadde vognen helt frem til flyet da- Det er langt og gå fra gaten ved landing på Gardermoen uten vogn! Det er tungt og bære sovende barn. Håper du får hjelp der:-)

Gammel 23-01-13, 17:15   #50
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Da, har jeg bestilt tur. Weee!

Kan man ha barnevogna helt fram til gaten også hiver de den under når man går ombord?

Gammel 23-01-13, 17:19   #51
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Så kult, god tur!

Husk å kjøpe klimakvote.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 17:22   #52
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Så kult, god tur!

Husk å kjøpe klimakvote.

Takk!

Gammel 23-01-13, 18:05   #53
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Så bra, med rette innstilling så går det sikkert kjempefint!
Håper dere får en kjempefin tur.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 18:13   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Så bra, med rette innstilling så går det sikkert kjempefint!
Håper dere får en kjempefin tur.

Det var da en oppmuntrende smiley?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 18:17   #55
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Hæ?
Var ment som en hyggelig klem, og ikke en "stakkars deg", hvis det var det du trodde.

Gammel 23-01-13, 20:04   #56
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

oppfatter jeg helt klart som en trøsteklem, ja. , derimot, er bare kosemose.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 20:12   #57
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Vi kan jo høyne med en også.

Gammel 23-01-13, 20:12   #58
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hæ?
Var ment som en hyggelig klem, og ikke en "stakkars deg", hvis det var det du trodde.

er definitivt en "stakkars deg"-klem.

Gammel 23-01-13, 20:18   #59
Guttemammis

Standard

da lærte jeg noe nytt i dag også!
Takk for info.

Gammel 23-01-13, 20:39   #60
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Standard

Jeg tar det med godt humør og takker selv for "stakkars deg klemmer". Etter ferien er det godt mulig jeg trenger litt trøst også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.