Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvordan feirer du nyttår?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvordan feirer du nyttår?
Med venner, som regel samme gjeng hvert år 47 24,74%
Med venner, varierer hvilke 29 15,26%
Med besteforeldre til barna 18 9,47%
Med annen slekt (og ev besteforeldre) 18 9,47%
Bare kjernefamilien 50 26,32%
Naboer 4 2,11%
Vi bryr oss ikke om nyttårsafyten og går og legger oss 6 3,16%
Annet 18 9,47%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-12, 15:40   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan feirer du nyttår?

Jeg er vant til alkoholfri og familieorientert nyttårsaften - vi pleide å feire to barnefamilier og en barnløs familie sammen, og det gikk på omgang. Foreldrene mine feirer fortsatt med noenlunde de samme folka, sett bort fra at vi voksne barna ikke er med lenger, og at et av parene er skilt, så det er bare en av dem og dennes nye partner som deltar. Det var alltid gløgg, god mat, godteri, spill og lek for voksne og barn sammen, og jeg skulle ønske vi hadde noen å starte tilsvarende tradisjon med.

Etter at jeg traff mannen, har vi feiret med hans venner noen år, men nå de siste åra har vi vært hjemme og tatt det rolig. To år har vi laget kalkun og feira her med svigerinna mi og hennes familie, men de har dratt tidlig hjem. I år dropper vi hele greia, vi er sjuke og utsetter middagen. Det blir vanlig "lørdagsmiddag" og antakelig tidlig legging på både liten og stor.

Helst skulle jeg altså ha startet en tradisjon med en eller to familier til - noen som liker brettspill, Trivial Pursuit og har unger som går overens med våre, for eksempel.

Gammel 31-12-12, 15:51   #2
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Hvordan feirer du nyttår?

Det varierer. I år blir vi kjernefamilien + lillebror som skal spise kalkun med oss. Skal se rakettene som kommunen skyter opp tidligere på kvelden, så blir det mat og kos resten av kvelden. De siste årene har vi feiret sammen med både venner og familie, noen ganger med vardetenning og litt diverse, så vi har ingen faste tradisjoner.

Gammel 31-12-12, 15:56   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer med vennefamilie som også er nabofamilie, veldig praktisk! i år er det vi som står for middagen, og en singel kompis kommer også, så vi blir 11 til bords.
Kalkun på menyen hvert år, og så varierer vi desserten.

Gammel 31-12-12, 15:57   #4
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Det varierer her også. Rølpefest har vi ikke vært på siden nyttårsaften 2006/2007. Etter det har jeg enten vært syk, gravid eller tenkt at det ikke var en dag vi ville bruke barnevakt. I år skal vi feire sammen med hele svigerfamilien, det blir sikkert hyggelig.

Gammel 31-12-12, 16:02   #5
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det varierer, vi har feiret med min familie, svigerfamilien og venner. I år er vi alene, vi møter vi naboene ute til oppskyting av raketter og litt skravling men ellers er vi inne og spiller brettspill å ser på film.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:03   #6
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Det varierer litt, men i år er det bare kjernefamilien. Det er litt stusselig og litt koselig på en gang. Nå er maten i ovnen, mannen sover søtt på sofaen og ungene ser på istid 2. Ser for meg at vi spiser og koser oss i sofaen resten av kvelden. Mannen har dog en avsluttende eksamen på ambulansekurset han har gått på å levere innen 2359 i kveld men noe må vi jo gjøre.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:08   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal feire dagen og kvelden bare oss 6. Vi skal spise pinnekjøtt, laks, tomatsuppe, pitabrød og ellers det folk har som favoritt. Vi skal se filmer, spise godteri, daffe rundt i pysj og bare kose oss.

Gammel 31-12-12, 16:17   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å feire med venner. Vi hadde noen år hvor en av oss alltid ble syk på nyttårsaften, og derfor feiret hjemme. Jeg liker hjemmefeiring også. Men i dag er fjerde året på rad vi alle er friske, så da skal vi bort.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 16:18   #9
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer ikke. Mange år med skuddredd hund har tatt glansen av dagen. Vi er bare hjemme og spiser julekaker og ser på TV og leker, og skal ha pizza til middag.

Gammel 31-12-12, 16:21   #10
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vi feirer med venner, og stort sett samme gjengen hvert år.
Vi blir maaange til bords. Både stort og smått.

Veldig hyggelig!

Gammel 31-12-12, 17:17   #11
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Samme vennegjeng/naboer har feiret siste 8 år sammen, går på rundgang, så vi er ansvarlige for selskapet hvert 3. år. Veldig stille og rolig, men veldig hyggelig. Vi avsluttet selskapet etter at rakettene er skutt opp.

Gammel 31-12-12, 17:54   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

I år blir det bare oss fire. Koser oss! Har store unger og alle er oppe til etter raketter. Skal spille brettspill etter middag.

Foreldrene mine kommer av og til på besøk, men ikke i år.

Gammel 31-12-12, 18:00   #13
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Annet. I år er barna hos faren sin, og jeg skal være alene på nyttårsaften for første gang i mitt liv. Skal spise drittmat, drikke vin og prøve å ikke tenke på at det er noe spesielt med denne kvelden.

Gammel 31-12-12, 18:11   #14
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Annet. I år er barna hos faren sin, og jeg skal være alene på nyttårsaften for første gang i mitt liv. Skal spise drittmat, drikke vin og prøve å ikke tenke på at det er noe spesielt med denne kvelden.

Samme her.

Bortsett fra at jeg hadde planer om å lage meg en god wok, men har feberfølelse og mageknip, og skulle ønske noen kunne hente litt ved eller mobilladeren for meg.

Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til nyttårsaften, og kunne fint hatt ungene her hvert årsskifte. Men ikke i år. Kunne blitt med ei venninne og hennes venner på hotell/fest. Kunne dratt til ei venninne hvor det er to fulle familier med barn, bikkjer og hele pakka, men føler jeg blir til overs- litt sympatiivitasjon. Da holder jeg meg heller hjemme. Og ettersom kroppen er sliten og lei, har jeg god grunn til å pleie sofaen.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 18:19   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Som regel er vi med min beste venninne og hennes familie. God middag, god vin, skravl og kos. Veldig hyggelig.
Om det ikke har passet, har vi ofte tatt en romjulsmiddag med samme dimensjoner et par dager tidligere.
Iblant har vi feiret med naboer, en gang har vi vært alene - det var i grunnen også ganske greit. Jeg hadde nok ganske store forventningertil nyttårsfeiringen tidligere - nå er det ikke så veldig viktig lengre.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 18:23   #16
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Denne nyttårsaften feirer jeg syk på sofaen.

Ellers pleier vi å feire med et vennepar.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 18:35   #17
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi feirer med nabovennene våre. I år kommer de til mat hos oss og har med seg en svigermor. Jentene deres er 17 og 20 og skal feire med sine venner.
Det blir god mat og drikke, litt spill og hyggelig prat og avsluttes med å se på fyrverkeri ute i gaten her(om det er mulig å se noe som helst).

Gammel 31-12-12, 19:20   #18
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal til svigersøs og familien sammen med svigers.

Men jeg kjenner at i kveld skulle jeg gjerne vært hjemme og sett tv. :ikke helt i form:

Gammel 31-12-12, 19:53   #19
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er "bare" oss fem og hunden vår. Slik har det vært i mange år. Vi bor et stykke unna både mine foreldre og svigerfamilien. Vi spiser fondue og koser oss, spiller spill, ser på TV, går ut kl.12.00 for å se på fyrverkeriet.

Godt nytt år!

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 20:34   #20
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Bare kjernefamilien i år. Vanligvis med samme venner/familie hvert år; enten her eller der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.