|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvordan feirer du nyttår? | |||
| Med venner, som regel samme gjeng hvert år |
|
47 | 24,74% |
| Med venner, varierer hvilke |
|
29 | 15,26% |
| Med besteforeldre til barna |
|
18 | 9,47% |
| Med annen slekt (og ev besteforeldre) |
|
18 | 9,47% |
| Bare kjernefamilien |
|
50 | 26,32% |
| Naboer |
|
4 | 2,11% |
| Vi bryr oss ikke om nyttårsafyten og går og legger oss |
|
6 | 3,16% |
| Annet |
|
18 | 9,47% |
| Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Jeg er vant til alkoholfri og familieorientert nyttårsaften - vi pleide å feire to barnefamilier og en barnløs familie sammen, og det gikk på omgang. Foreldrene mine feirer fortsatt med noenlunde de samme folka, sett bort fra at vi voksne barna ikke er med lenger, og at et av parene er skilt, så det er bare en av dem og dennes nye partner som deltar. Det var alltid gløgg, god mat, godteri, spill og lek for voksne og barn sammen, og jeg skulle ønske vi hadde noen å starte tilsvarende tradisjon med.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Hvordan feirer du nyttår?Det varierer. I år blir vi kjernefamilien + lillebror som skal spise kalkun med oss. Skal se rakettene som kommunen skyter opp tidligere på kvelden, så blir det mat og kos resten av kvelden. De siste årene har vi feiret sammen med både venner og familie, noen ganger med vardetenning og litt diverse, så vi har ingen faste tradisjoner.
|
|
|
#3 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi feirer med vennefamilie som også er nabofamilie, veldig praktisk!
|
|
|
#4 |
|
Kakemonster
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Det varierer her også. Rølpefest har vi ikke vært på siden nyttårsaften 2006/2007. Etter det har jeg enten vært syk, gravid eller tenkt at det ikke var en dag vi ville bruke barnevakt. I år skal vi feire sammen med hele svigerfamilien, det blir sikkert hyggelig.
|
|
|
|
#5 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Det varierer, vi har feiret med min familie, svigerfamilien og venner. I år er vi alene, vi møter vi naboene ute til oppskyting av raketter og litt skravling men ellers er vi inne og spiller brettspill å ser på film. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I endring
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Det varierer litt, men i år er det bare kjernefamilien. Det er litt stusselig og litt koselig på en gang. Nå er maten i ovnen, mannen sover søtt på sofaen og ungene ser på istid 2. Ser for meg at vi spiser og koser oss i sofaen resten av kvelden. Mannen har dog en avsluttende eksamen på ambulansekurset han har gått på å levere innen 2359 i kveld men noe må vi jo gjøre.
|
|
|
#7 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi skal feire dagen og kvelden bare oss 6. Vi skal spise pinnekjøtt, laks, tomatsuppe, pitabrød og ellers det folk har som favoritt.
|
|
|
#8 |
|
Peppy!
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi pleier å feire med venner. Vi hadde noen år hvor en av oss alltid ble syk på nyttårsaften, og derfor feiret hjemme. Jeg liker hjemmefeiring også. Men i dag er fjerde året på rad vi alle er friske, så da skal vi bort. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi feirer ikke. Mange år med skuddredd hund har tatt glansen av dagen. Vi er bare hjemme og spiser julekaker og ser på TV og leker, og skal ha pizza til middag.
|
|
|
#10 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi feirer med venner, og stort sett samme gjengen hvert år.
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Samme vennegjeng/naboer har feiret siste 8 år sammen, går på rundgang, så vi er ansvarlige for selskapet hvert 3. år. Veldig stille og rolig, men veldig hyggelig. Vi avsluttet selskapet etter at rakettene er skutt opp.
|
|
|
#12 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Hvordan feirer du nyttår?I år blir det bare oss fire. Koser oss! Har store unger og alle er oppe til etter raketter. Skal spille brettspill etter middag.
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Annet. I år er barna hos faren sin, og jeg skal være alene på nyttårsaften for første gang i mitt liv. Skal spise drittmat, drikke vin og prøve å ikke tenke på at det er noe spesielt med denne kvelden.
|
|
|
#14 |
|
Einsam
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?
Samme her. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Som regel er vi med min beste venninne og hennes familie. God middag, god vin, skravl og kos. Veldig hyggelig.
|
|
|
#17 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi feirer med nabovennene våre. I år kommer de til mat hos oss og har med seg en svigermor. Jentene deres er 17 og 20 og skal feire med sine venner.
|
|
|
#18 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Vi skal til svigersøs og familien sammen med svigers.
|
|
|
#19 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Det er "bare" oss fem og hunden vår. Slik har det vært i mange år. Vi bor et stykke unna både mine foreldre og svigerfamilien. Vi spiser fondue og koser oss, spiller spill, ser på TV, går ut kl.12.00 for å se på fyrverkeriet. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hvordan feirer du nyttår?Bare kjernefamilien i år. Vanligvis med samme venner/familie hvert år; enten her eller der.
|
![]() |
|
|