|
|||||||
| Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hund eller ikke?Jeg tenkte på det med maten her http://www.foreldreportalen.no/forum...9&postcount=48 |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hund eller ikke?Sitte stille utenfor buret? Mannen din?
|
|
|
|
#3 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hund eller ikke?
Jeg tenker at kl.6 er morgen, akkurat som med barn. Og så forventer man at de holder lenger jo eldre de blir.
Er hun burtrent da? Jeg ville stukket en hånd inn og ikke sagt noe. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Hund eller ikke?Ja, vi har jo fått råd om å legge en madrass i nærheten av der hunden sover. Når mannen er like utenfor buret er hun stille. Men nå har han egrntlig forflyttet seg inn i et tilstøtende rom, og hun tier hvis hun hører stemmen eller hvis vi setter oss stille ned i nærheten av der hun sover. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Du skal gi trygghet, og det gjør man ved at man er tilstede (madrass på gulvet), MEN ignorerer. Med forrige valpen vår gjorde vi følgende og han var hyper. Første uka lå jeg på madrass ved buret hans. Lagde han lyder så stakk jeg hånda bort til han, men sa ingenting. Etterhvert tok han hintet, lagde "gryntelyder" og la seg til i buret igjen. Neste gang han våknet (om det var midt på natta), tok jeg han kjapt ut så han fikk tisse og så rett inn igjen. Våknet han for kort tid etter at han hadde roet seg så var det samme prosedyre som over. Som jeg skrev over, hun skal ikke tisse hver time og må jo lære seg å holde seg litt. Det gikk fort å slutte med tissing på natta når de tar poenget, vet at det hjelper ikke pipe/bjeffe. Han vår var vanskelig å roe. Enhver forandring gjorde han rastløs. Den natta det kom snø for første gang pep han hele natta, for han ville ut å leke. Da ignorerte jeg glatt og han fikk en tissetur. Lær henne gode vaner med en gang. Det er viktig, selv om hun er liten. Ellers blir det mye vanskligere når hun blir eldre. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Å sove fra 24-04 uten piping høres jo mye bedre ut? Vi måtte kontrollere sovinga sent på kvelden når de var valp, rett og slett vekke de, ta de ut og kanskje leke litt. Det går seg til etterhvert. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Siden hun spiser så lite ville jeg fjernet maten og innført 3-4 faste måltider. Da lar du maten stå fremme en liten stund, så settes den bort. Våre har ikke mat fremme hele tiden og jeg innbiller meg det er sånn små-hund greie? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Aner ikke? Men oppdretter sa til oss at maten skulle stå framme hele tiden. Ikke at jeg mener at det er fasiten, altså. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Leste du det jeg skrev over? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Husk: en frisk hund vil ALDRI sulte seg! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Kontrollfrik
Nei, jeg håper det. Men det sa folk også til oss om datteren vår. Likevel gjorde hun nesten det, og på sykehuset sa de at det bare var tull, noen barn gjør faktisk det. Ikke at jeg tror de fleste hunder gjør det, altså... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hund eller ikke?Pelen, ja, jeg leste det, og takk for svar. Jeg kommenterte det ikke fordi det egentlig ikke var noe annet enn det de andre sa og vi allerede gjør, men det er mulig jeg misforstod? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nå også i farger
Det er forskjell på mennesker og dyr. Stor forskjell. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Kontrollfrik
Ja, jeg tror ikke at hun vil sulte seg, akkurat. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Pudler kan være kresne. Stikk på dyrebutikken og få smaksprøver på andre typer mat. Kanskje hun liker et annet merke bedre? Vet naboen slet veldig. Vi hadde en liten hund her noen måneder som også var veldig småspist. Fikk masse matprøver og fant en type han likte bedre og da spiste han mer (men ikke mye). Småhunder er nok generelt mer småspiste. Valpen vår (som er en whippet) er også veldig av og på når det kommer til spising, men han har utviklet seg fint. Er slank, men langt i fra tynn. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Prøv å bløt foret hennes, hvis dere ikke gjør det allerede? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Hun hadde egentlig sluttet med det, men vi kan prøve igjen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nå også i farger
Sv: Hund eller ikke?Vi gjør det innimellom til voksne hunder også, om de f.eks. er litt hard i magen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kontrollfrik
Sv: Hund eller ikke?Takk for gode råd! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Ikke noe problem - det er veldig nyttig å høre om andres erfaringer.
|
![]() |
|
|