|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Støtter du en humanitær organisasjon med en fast sum i måneden? | |||
| Ja |
|
100 | 78,13% |
| Nei |
|
22 | 17,19% |
| Vurderer det, skal snart få ut fingeren |
|
6 | 4,69% |
| Har ikke du noe med |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
geskjeftig
|
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Jeg gir fast til Amnesty og mannen er Plan-fadder. Tror det er ca. 250 i mnd. til hver, men vi pleier å oppgradere summen når de oppfordrer til det. Leger uten grenser får innimellom, minst årlig, også gir vi en veldedig julegave til en eller annen organisasjon.
|
|
|
#43 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Leger uten grenser og Plan gir vi til hver mnd.
|
|
|
#44 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Redd barna og Stine Sofies stiftelse månedlig. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?
Jeg kan anbefale www.kiva.org De driver med mikrofinansiering og man kan låne ut pengene flere ganger etter hvert som de blir tilbakebetalt. Man får også velge hvem man vil gi til, jeg låner gjerne ut til kvinner. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Unicef månedlig. Syns de har en grei mix av dokumentasjon over hva de bruker penger på - uten at for mye forsvinner i vervingskampanjer og "kan vi få enda litt til?" brev.
|
|
|
#48 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Ikke fast, men legger igjen endel spenn hos Blå Kors. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Jeg trekker et fast beløp til Kreftforeningen hver måned. Ellers så støtter vi SOS barnebyer gjennom FN-feiring i barnehagene. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Vi har fadderbarn fra Plan, støtter leger uten grenser, gir til frelsesarmeen noen ganger per måned når de står på senteret her, og gir ved innsamlingsaksjoner. Vi har råd til det, og derfor syns jeg det bare skulle mangle. Fast gir vi vel ca 600 i måneden, også blir det vel ca et par tusen i tillegg til innsamlinger og slikt.
|
|
|
#52 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Casa Guatemala og Entremundos. Men det er fordi jeg har et sentimentalt forhold til Guatemala generelt og Quetzaltenango spesielt. Sånn generelt tror jeg ofte de store organisasjonene er de mest effektive (og definitivt de man har best kontroll på ifht korrupsjon og slikt).
|
|
|
#53 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Utviklingsfondet er verdt å se nærmere på: http://www.utviklingsfondet.no/vart-arbeid/. Ellers jobber Regnskogfondet med prosjektet hvor de støtter lokale organisasjonet som jobbe mot mulitnasjonale selskaper og myndigheter, og miljø og fattigdom henger nøye sammen: http://www.regnsko.no
|
|
|
#54 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Nei, egentlig ikke. Jeg og noen venner er så heldige at vi har fått "adoptere" en liten familie så vi sender penger og ting direkte til dem. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Faste månedlige trekk til Amnesty og SOS barnebyer. Og så gir vi en del til f.eks tv-aksjonen, humanitære prosjekter i barnehagen og på skolen, vi gir til frelsesarmeen og til et lokalt fattigdomsprosjekt før jul. Ca 15000 per år til sammen. Vi burde helt klart bidratt enda mer. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Vi har fast månedlig trekk til Leger uten grenser. I tillegg kjøper vi alltid symbolske gaver hos diverse hjelpeorganisasjoner i forbindelse med bursdager og jul, samt betaler årlig medlemskontingent til fire veldedige organisasjoner.
|
|
|
#58 |
|
Librocubicularist
|
Kva slags opplegg er det? Det høyrdest ut som ein interessant variant. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Støtter du en humanitær organisasjon?Vi har fast trekk til Leger uten grenser og Kreftforeningen. Så gir vi til tv-aksjonen og frelsesarmen hvert år. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Mikrofinansiering. Du låner ut penger, fra 25 dollar og oppover, til noen - enkeltperson eller gruppe i utviklingsland. Det stilles ingen sikkerhet, så du er ikke garantert tilbakebetaling om prosjektet ikke går som håpet, men det gjør i grunn stort sett det. Det står greit forklart om organisasjonsstrukturen på hjemmesiden.
|
![]() |
|
|