Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Middagsinvitasjoner

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Middagsivitasjoner
Blir invitert hver uke 5 3,13%
Blir invitert hver 14. dag 23 14,38%
Blir invitert ca 1 gang pr. mnd 36 22,50%
Blir invitert en eller noen få ganger i halvåret 57 35,63%
Blir invitert en eller noen få ganger i året 30 18,75%
Blir invitert sjeldnere enn 1 gang i året 5 3,13%
Blir aldri invitert 5 3,13%
Inviterer selv ukentlig 6 3,75%
Inviterer selv hver 14. dag 13 8,13%
Inviterer selv ca 1 gang pr mnd 31 19,38%
Inviterer selv en eller noen få ganger i halvåret 52 32,50%
Inviterer selv en eller noen få ganger i året 22 13,75%
Inviterer selv sjeldnere enn 1 gang i året 6 3,75%
Inviterer aldri 1 0,63%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 160. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-12, 00:44   #41
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Middagsinvitasjoner

Vi blir invitert bort i middag minst én gang hver uke, men det er ikke alltid vi takker ja (alt etter hvor travelt vi har det). Har brukt å invitere en del på middag hos oss også, men det har blitt mindre av det de siste månedene etter at min mor ble alvorlig syk og pleietrengende da mesteparten av ettermiddagene går til henne. Men vi har middagsavtaler med vennepar hvor vi bytter på å invitere (gjerne på kveldstid uten barn) og de prøver vi å holde fast ved selv om det blir litt vanskeligere nå som vi har én barnevakt mindre.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 00:56   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har flest middagsselskaper uten barn (altså andre enn våre egne to), fordi de vennene som blir oftest invitert ikke selv har barn, og fordi min øvrige familie heller ikke har småbarn (våre to er de eneste barna på begge sider av familien, foreløpig). Vi inviterer også utelukkende i helger, som regel lørdager. Vi hadde ikke så hyppige middagsgjester før vi ble veganere, det er blitt en sånn vegansk greie siden hele familien og de fleste vennene våre er veganere, at vi samles til middag så ofte vi kan. Og siden jeg/vi har størst plass, blir det som regel hos oss. Vi har også ofte såkalte pot lucks, der alle tar med seg 1-2-3 retter hver og så setter vi alt på bordet og koser oss. Veldig greit, for da slipper EN å stå for alt, både arbeidet og det økonomiske.

Gammel 01-10-12, 00:58   #43
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ca hver 14 dag. Inviterer omtrent aldri selv lenger... Gjorde det før, men har ikke hatt noe overskudd til det de siste årene. Men tenker ordne på det nå.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 06:31   #44
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi har oftere gjester enn vi selv er invitert bort. Vi liker hverdagsgjester.

Sånn er det her også. Jeg elsker å lage middag og dekke hyggelige bord, men innser at ikke nødvendigvis alle er like begeistret for dette som meg. Da er det greit at vi "leder" statistikken over hvem som inviterer oftest.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:09   #45
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg inviterer folk hit oftere enn vi blir invitert bort.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:37   #46
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Svært sjelden vi både blir invitert og inviterer selv. Kunne ønske det var oftere, både i hverdagen og helger. Er glad i sosiale måltider. Skyldes nok mye at jeg ikke har så mange venner her i nærheten. Og slekten min bor langt unna også.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:37   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er vanskelig å svare i pollen, men vi har ofte gjester eller blir invitert bort. I tillegg har vi hytte på fjellet, og inviterer stadig folk dit. Da står maten definitivt i sentrum, teller det?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 08:48   #48
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg og en venninne lager i perioder middag sammen en gang i uken, vi er som regel hos henne, fordi ene sønnen hennes foretrekker å være hjemme, og det blir som regel mas om å dra hjem om vi er her. Mine gutter liker seg der, så da er det like greit å være der.

Vi spiser vel middag hos foreldrene mine en gang i mnd sånn ca, av og til oftere.

Jeg inviterer sjelden, men jeg tror sannelig jeg skal invitere venninnen min og familien hennes på middag en helg snart.(en annen venninne)

Gammel 01-10-12, 08:58   #49
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det er vanskelig å svare i pollen, men vi har ofte gjester eller blir invitert bort. I tillegg har vi hytte på fjellet, og inviterer stadig folk dit. Da står maten definitivt i sentrum, teller det?

Jeg synes det teller, ja.

Gammel 01-10-12, 09:08   #50
scilla

scilla sin avatar

scilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt liktscilla er virkelig godt likt
Standard

Jeg kunne fint ha skrevet innlegget til Candy.
Er vel over middels interessert i god mat og vin og synes noe av det hyggeligste jeg gjør er å dele et godt måltid med venner. Enten hjemme eller på fjellet.

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 09:09   #51
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir sjelden invitert bort på middag, og vi inviterer enda sjeldnere til middag.
Min mor og min søster er vel de vi spiser mest sammen med i løpet av året. Et par ganger i halvåret, tenker jeg.

Jeg er best på frokost, men når jeg forsøker å invitere noen på frokost kl 6, er det ingen som vil komme.

Gammel 01-10-12, 09:22   #52
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er best på frokost, men når jeg forsøker å invitere noen på frokost kl 6, er det ingen som vil komme.

En god frokost med godt selskap er jo det beste. Hadde jeg bodd i Trondheim skulle jeg gjerne kommet jeg.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:11   #53
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Ca en gang i mnd tenker jeg, både at vi inviterer og at vi blir invitert. Da regner jeg ikke med sånne "var tilfeldigvis i nærheten ved middagstider" invitasjoner, men sånne som er planlagt på forhånd.

I perioder er det litt oftere.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:27   #54
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Glemte å svare i pollen om hvor ofte vi inviterer.

Vi har pusset opp mye det siste året,så det har ikke vært særlig innbydende her.
Men,sånn gjennomsnittelig så er det nok noen to-tre ganger i halvåret vi inviterer selv/blir invitert bort.

Skal endre litt på det tenker jeg.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:32   #55
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vi blir av praktiske årsaker veldig sjelden bedt bort på middag. (Bortsett fra til foreldrene mine.) Jeg er ikke særlig flink til å invitere hjem til oss heller, egentlig.

Gammel 01-10-12, 10:36   #56
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har all nær familie i umiddelbar nærhet, og begge sider er flinke å invitere på middag (Skrev hver 14. dag, men kanskje oftere). Det er som regel snakk om hverdagsmiddager og en og annen søndagsmiddag. Helt lavterskel og utrolig deilig!
Vi er ikke like flinke til å invitere hjem, men det blir ca en gang i mnd. Kanskje litt oftere. Helt lavterske det også, det er til og med kanskje en Toro pose involvert.

Det hender vi har venne-middager fredag eller lørdagskvelder, men det blir ikke like hyppig ettersom alle har små barn som enten må være med eller ha barnevakt.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 10:45   #57
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ikke med meg familieinvitasjoner - da blir svaret annerledes enn jeg svarte.
Vi inviteres av venner noen ganger i halvåret - men vi er på middag hos min mor kanskje 1-2 ganger imnd og hos min bror annenhver mnd. Selv har vi middagsgjester en gang i halvåret, kanskje - med unntak av familie. Det er alt for sjelden, men på sommerstid er vi på hytta i helgene, og ellers forsvinner helgene i tant og fjas.

Jeg er veldig glad i å ha gjester og tenker stadig at jeg må bli flinkere til å invitere til mat.

Gammel 01-10-12, 10:54   #58
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er ikke ofte borte på middag hos familie heller. Dvs, svigermor lager ofte middag for å samle sønnene sine, så der er vi endel. Men ellers ikke.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 11:16   #59
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi inviterer forholdsvis ofte til vanlig, men i det siste har helgene vært travle og vi har vært lite flinke. Jeg svarte at vi inviterer en gang i måneden. I snitt utover året er det kanskje litt mer, men ikke så mye som annenhver uke.

Vi inviterer til middag oftere enn vi blir invitert selv. Og jeg har bestemt meg for å tenke at det bare er "sånn det er" og at det ikke er fordi folk ikke har lyst til å være sammen med oss. For de svarer som oftest ja når de blir invitert.

Vi har halvhøy standard på mat (den er god, men ikke veldig forseggjort) og lav standard på ryddighet. Så da er det lett å invitere.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 12:23   #60
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Mest familie, med litt varierende hyppighet. Skulle veldig gjerne invitert og blitt invitert oftere, gjerne venner og gjerne også til hverdagsmat.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:41.