|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du testet din IQ? | |||
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er ikke medlem |
![]() ![]() ![]() ![]() |
19 | 17,92% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har resultat innen Mensakravet, er medlem |
3 | 2,83% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har høy IQ (over 115 (SD 15)) |
11 | 10,38% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har normal IQ (85-115 (SD 15)) |
0 | 0% |
Jeg har tatt en kontrollert IQ-test og har lav IQ (under 85 (SD 15)) |
1 | 0,94% |
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test, men har lyst |
17 | 16,04% |
Jeg har ikke tatt en kontrollert IQ-test og har heller ikke lyst til å gjøre det |
42 | 39,62% |
Brokkoli |
13 | 12,26% |
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdag
![]() |
#42 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har ikke tatt test og ser ikke helt behovet. Jeg klarer å knytte skoene mine selv og andre praktiske ting, og da er det i grunne uinteressant om jeg har IQ på sånn eller så. Og tenk så kjipt om jeg finner ut at jeg egentlig ikke burde vært i stand til å knytte skoene mine selv.
![]() |
#43 |
Har bakt søte kaker
|
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke tull at mange opplever "hull i hukommelsen" i forbindelse med graviditet, men det pleier å gå over etter ett års tid.
![]() |
#45 |
Aktiv
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
![]() |
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg har lyst, men det er aldri mulighet her i området. Jeg er garantert ikke mensa-smart, men smart nok til husbruk :-) Det hadde bare vært litt morsomt å teste for jeg elsker oppgaver.
![]() |
#46 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagStemte Brokkoli.
![]() |
#47 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg kan skifte lyspærer og spise pannekaker på én gang, og sånn sett har jeg vel egentlig ikke særlig bruk for slike tester, men jeg simpelthen elsker IQ-tester, eller i hvert fall den typen oppgaver, og besvarer "alt" jeg kommer over av slike. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg tok, sammen med samboeren, søstera mi og hennes daværende kjæreste, da jeg var 19 år.
![]() |
#49 |
Grisejente
Ja, og så var jeg gravid da testen ble tatt, så jeg kunne sikkert gjort det kjempemye bedre.
![]() |
#50 |
Hva slags test var det? Tror ingen av de testene som brukes i Norge måler så høyt. Mulig det er tall med standardavvik 24? Ved fullt score på den testen Mensa vanligvis bruker (standardavvik 15) er resultatet "135 eller over", som tilsvarer befolkningens 1 % høyeste IQ. Hadde vært interessant å høre hvilken test det dreier seg om.
![]() |
#51 |
Grisejente
Dette er 12-13 år siden, så jeg husker ikke nøyaktig hva testen het. Tror det var en helt standard Mensa-test, utført mens en representant fra Mensa overvåket oss. Jeg mener å huske at hele testen besto av diverse figurer som vi så skulle finne ut hvem som var neste i rekkefølgen. Vi fikk vite ca hvilket område vi kom innenfor, og så ble testene sendt inn til analyse av Mensa. Deretter fikk vi et ark med bekreftelse på bestått test, og nøyaktig poengscore.
![]() |
#52 |
ekstremt trøtt
|
I de testene som jeg mener er ordentlig iq test bruker de resultater med høyere tall enn 135. Ihvertfall på delene.
![]() |
#53 |
Jeg er klar over at det finnes IQ-tester som kan gi høyere score enn 135, men det hørtes ut som testen nevnt over her var av typen Mensa bruker (som forøvrig er velutprøvde og anerkjente tester), og her får man ikke oppgitt noe høyere tall enn "135 eller høyere". WAIS-tester kan f.eks. gi høyere tall, men ikke 180 SD 15.
![]() |
#54 |
Off the map.
|
jeg ble målt inn til 135 (eller høyere - husker ikke om det sto det??) men jeg hadde ikke alt rett. Synes de var litt gavmilde med poengene, men det kan være fordi jeg var kvinne i slutten av 30-årene, at det ville ha blitt bedømt strengere om jeg var f.eks. 25 i det jeg tok testen? Hjernekapasiteten går jo nedover med årene, det merker i alle fall jeg, men at de justerer for det når de regner ut poengscoren?
![]() |
#55 |
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagJeg kan ikke nok om detaljene her, men vet at du ikke får oppgitt noe høyere resultat enn "135 eller over", og at du kan ha noen få feil på testen og få dette resultatet.
![]() |
#56 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Nasjonal IQ-testdagMensa-testene, måler de ikke egentlig bare en type intelligens, eller kanskje to? Matematisk og romlig/visuell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem siden: Jan 2011
Jeg får alltid gode resultat på sånne mensa tester på nettet. Rett og slett fordi jeg er flink til å se svaret på akkurat slike oppgaver. Men jeg tror ikke nødvendigvis det betyr at jeg har skyhøy iq. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Off the map.
|
Jeg synes bare det er litt rart at man kan score såpass høyt - jeg tror jeg hadde 42 av 45 poeng - kan det stemme? Det er noen år siden dette her, så jeg husker ikke nøyaktig.
![]() |
#59 |
IQ-tester måler IQ, som ikke er nøyaktig det samme som intelligens. Men det sier noe om en persons potensiale, og f.eks. hvor raskt en tilegner seg ny kunnskap.
Det må litt mer enn høy IQ til for å bli et geni.
Det kan stemme.
![]() |
#60 |
ekstremt trøtt
|
Men, som Rine sier, mensa testene måler ikke alle typer iq. Wais og wisc måler flere sider.
![]() |
|
|