Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem er de viktigste kvinnene i livet ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-09-12, 18:56   #41
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er de viktigste kvinnene i livet ditt?

Døtrene mine; min flotte, frittalende femårige Lillesøster. Og Storesøster, den skjøreste, sterkeste, vakreste, smarteste 14-åringen i verden.
Og min kloke egentlige storesøster, Søs. Og venninner, jeg har tre som jeg er veldig nær. Jeg har dessuten tre fine svigerinner som jeg også regner som veldig viktige. Og Svigermor er viktig for meg. Og det er en av Drømmemannens tanter også.
Aller viktigst er Mamma. Som dessverre ikke lever lenger, men som er med meg alltid, jeg nekter å gi slipp. Skjønne, rause, vidunderlige kloke mammaen min. Jeg hadde ikke klart meg uten henne en eneste dag.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 19:38   #42
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Min søster troner nok høyest etter at mamma døde. I tillegg er min svigermor og ei svigerinne viktige i livet mitt. Ellers har jeg flere nieser jeg selvsagt setter høyt.
Men jeg savner ei bestevenninne, det er det noen år siden jeg har hatt.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 19:57   #43
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Meg selv, jentene mine, mamma, bestevenninnen, noen andre venninner/kolleger.

Gammel 05-09-12, 20:13   #44
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Min beste venninne, søsteren min, moren min

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:24   #45
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg mener også at jeg selv er viktigst for meg.

Min mor var der før hun døde (kun 54 år gammel), min søster er der, men kansje to venninner kommer litt før henne i rekken. En norsk og en svensk venninne. Jeg snakker mange ganger i uken med dem.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:31   #46
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mammaen min, tanten min, søsteren min, de tre nærmeste venninnene mine og sist, men ikke minst døtrene mine.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 21:14   #47
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Moren min, så døtrene mine.

Gammel 05-09-12, 22:45   #48
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Barna mine. Mammaen min, den beste. Noen veldig gode venninner jeg har kjent i nesten et helt liv. Samboeren til broren min, med den mest smittsomme latteren i verden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 22:48   #49
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ene svigerinnen min
To bestevenninner

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:08   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Moren min. Hun har alltid vært en god problemløser. Kan hjelpe meg mentalt på plass, når det er behov for det.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:12   #51
Veritas
Det norske

Veritas sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma.

Gammel 06-09-12, 09:13   #52
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Meg selv, søstrene og mamma. Magebabyen kommer nok til å trone på toppen fra oktober og noen måneder framover. Farmor og nylig avdøde mormor har vært veldig viktige i barndom og oppveksttid. De er fortsatt viktige for meg, men på en annen måte.

Et par venninner og svigermor er også viktige.

Tror ikke jeg klarer å lage en rangert liste fra 1-10, til det er omgangstone og "bruken" for variert.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 11:42   #53
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

oj vanskelig spørsmål. forsøkte se om jeg fant andre mannesvar her inne så jeg kunne se om det var noen likheter forskjeller....

litt sårt tema egentlig for svarene er ikke slik de burde vært i en "perfekt" situasjon. men allikevel har jeg noen viktige

Den desidert viktigste kvinnen i mitt liv, farmor! men i 1990 døde hun da jeg var syv år gammel. men frem til da var det hun som var omsorgspersonen mens jeg var på samvær hos pappa med alkoholproblemer. Hun bodde i en tretroms på Lørenskog med to av sønnene sine av samme sort. jobba og sleit som vaskedame til hun var over 70. mange gode minner fra hennes yatzytap til meg, søndagsmiddag som jeg alltid fikk velge det samme hver gang. skinkestek og ananas med krem, de sprøe gode pannekakene og lørdagshandlingen på triaden hvor jeg kunne få en pose seigmenn som kostet 7kr de beste forlater først.
jeg er glad jr har en søt oldermor på morens side vi holder god kontakt med hun fyller 90 nå men også et fantastisk fint menneske

Ho mor i nord er viktig.... Fostermoren min fra 92 til 01. Flyttet inn til skolestart i 2kl. og fikk en trygg og sunn oppvekst. kanskje noe gammeldags og kjølig(middag på bordet er tegn på kjærlighet osv) men allikevel et godt grunnlag for å kunne komme seg ut i livet på egenhånd Forts et godt forhold i dag, det ti år etter jobben er gjort. Jr er eneste guttebarnebarnet hennes selv om hun har 5 jenter så koser de seg veldig sammen. Vi besøker de omkring 2ganger i året da det er litt avstand mellom sørøstlandet og Finnmark.

så vet jeg faktisk ikke om resten er så viktige som jeg kanskje håpet de skulle være en gang.
moren til sønnen, to eldre halvsøstre, og min biologiske mor. de har alle en betydning for meg. men viktig? vet ikke

Gammel 26-10-12, 11:48   #54
Shane
Erfaren

Shane sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Jentene mine, stemoren min og så de nærmeste veninnene mine

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 11:54   #55
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma og en venninne.
Lille E er den som tar størst plass og kommer først på prioriteringslista, men om hun er viktigst?

Under oppveksten og frem til jeg var 40 var det min farmor. Mor var av den gamle skolen og var alltid der. Vi kunne sitte i timesvis ved kjøkkenbordet og prate om alt mellom himmel og jord. De første årene etter at hun døde var jeg litt "lost".

Gammel 26-10-12, 12:06   #56
Anne

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Døtrene mine, et par bestevenninner, min avdøde farmor, min eldre søster...

Det har vært mange vakre kvinner jeg har vært nær i livet i tillegg til disse.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 12:14   #57
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min flotte 13 årige datter er aller viktigst. Svigermor er også viktig for at vi skal få hverdagen til å gå opp. Hun stiller opp for oss uansett, selv om hun snart er 80 år.

Gammel 26-10-12, 22:52   #58
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min datter
Mine to søstre
Mormoren min
Mamma
3 venninner

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 22:53   #59
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Moren min og datteren min. Jeg har også tre nære venninner som betyr veldig mye for meg.

Gammel 27-10-12, 10:34   #60
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Vil ikke si min 14 åring er en viktig "kvinne" i livet mitt. Hun er datteren min, og derfor viktig. Men ikke på samme måte som jeg tenker på de andre på. Som jeg spør om råd, og som lærer meg en masse nyttige ting om mat, husholdning, strikking, samliv etc.

De viktigste kvinnene i mitt liv er min beste venninne, mamma og svigermor.
Og farmor og mormor. Men de er ikke blandt oss lenger dessverre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.