|
Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenEg er enig i at det oftare er fart som drep ungdommane (sjølvforskyldt), og at det er ein fordel med ein bil som ikkje fristar til å kjøre fort i. Men dei kjører verkeleg fort uansett kva bil dei har. I går var eg ute på terrassen og viste finger til ein fyr som spolte rundt i rundkjøringa utanfor her vi bur
![]() |
#42 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenDenne diskusjonen ble litt merkelig syns jeg. En nyere bil trenger da virkelig ikke være ensbetydende med SUV eller BMW med ørten hestekrefter?
![]() |
#43 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomen
Men er det en grunn til å sende de ut i 20 år gamle biler i stedet for nyere og sikrere biler? (Uten at det betyr sprek sportsbil eller SUV.)
![]() |
#44 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenDessuten, om jeg mistenkte at min 18 år gamle sønn kjørte som en idiot og risikerte både sitt eget og andres liv ville jeg ikke sendt han ut i noen av mine biler. Da måtte han godtatt å ha meg som passasjer en stund til.
![]() |
#45 |
Bedreviter
|
Det er ikke nødvendig å kjøre som en idiot. Jeg klare å kjøre min fars veldig stødige og helt nye Volvo rett ut i ødemarken da jeg var 19, fordi jeg var for urutinert til å skjønne at det var glattere på landeveien enn på motorveien og kom for fort inn i en sving. Det var absolutt ikke snakk om idioti eller villmannskjøring. Det var kun et spørsmål om feilvurdering, grunnet manglende erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
⭐️⭐️⭐️
|
Nemlig, det skrev jeg om litt tidlige i tråden.
![]() |
#47 |
frakoblet
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenFor meg er det en selvfølge at barna mine har en trygg bil når de skal ut og kjøre. Vi har to trygge biler.
![]() |
#48 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Det er nok ikke så mange, men utfallet av mange ulykker skyldes dårlige biler.
Det kan nok stemme, men her som med alt annet som dreier seg om sikkerhet i og med bil, så utvikler det seg stadig vekk og blir tryggere. Det som var regnet som det beste for 10 år siden, kan ikke måle seg med det som er nytt i dag.
![]() |
#49 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenEn teknisk god bil, med moderne sikkerhets utstyr er hva jeg ønsker for mitt barn. Og det trenger kanskje ikke å være en bil til flere hundre tusen. Og trenger ikke å være min bil, fordi jeg trenger min bil selv. Hver dag. Og så er det noe med å tilpasse farten til forholdene ( ung sjåfør, lite erfaring er et forhold). |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenMine foreldre tenkte slik og lot meg få låne den beste bilen.
![]() |
#51 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Helt klart!
![]() |
#52 |
heimføing
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenJeg har en ti år gammel bil nå, og jeg kommer sannsynligvis til å ha en atten år gammel bil når mitt neste barn tar lappen. :realist: |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenMye av skylden må ungdommene selv ta når de på liv og død skal ha en gammal, trimmet, usikker BMW. Ungdomsbil altså... |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenMye av skylden må ungdommene selv ta når de på liv og død skal ha en gammal, trimmet, usikker BMW. Ungdomsbil altså... |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenMamma tenkte som Trygg Trafikk. 2 uker etter at jeg fikk lappen kjøpte hun splitter ny bil og beholdt ikke den gamle. Selv som tenåring var jeg alltid veldig ansvarlig, så jeg tror hun anså muligheten for at jeg skulle drive "tullingkjøring" som svært liten, og det hadde hun rett i.
![]() |
![]() |
#56 |
tradisjonell figur
|
Jeg er realist sammen med deg, bare at min bil er enda eldre. Tipper ungene må holde seg med bil sjøl når den tid kommer.
![]() |
#57 |
Passiv
|
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenAntar at min da 18-åring kommer til å skaffe seg bil selv. Han er en relativt nøktern ung herremann, som hyler tydelig fra baksetet om jeg beveger meg en millimeter over fartsgrensa, slik at jeg regner med han ikke blir den nye fartsbølla i Aurskogs skoger når den tiden kommer. Skaffer han seg bil, skal den være i forskriftsmessig god stand, og så tenker jeg at det går bra så lenge han kjører med vett og forstand. |
![]() |
![]() |
#58 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2014
![]() |
![]() Sv: Trygg Trafikk ber foreldre om å låne ut den nyaste bilen til ungdomenveldig fornuftig men mange foreldre, selv de som har råd for noe nyere og sikrere, kjøper gamle bil for uarferne tenåringer som er mest utsatt for risiko desverre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|