Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Avsporing: Har du spilt i korps?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Har du spilt i korps?
Nei. 84 44,21%
Ja, men jeg slutta innen ett år. 10 5,26%
Ja, i 1-4 år. 15 7,89%
Ja, i mer enn 4 år. 39 20,53%
Ja, i mange år, og også som voksen (men ikke nå lenger). 27 14,21%
Ja, i mange år, og jeg gjør det fortsatt. 8 4,21%
Annet/tut og kjør 7 3,68%
Deltakere: 190. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 22:39   #1
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Har du spilt i korps?

Niks.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:40   #2
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Problemet med "vanlige folk" er at de tror korpsmusikk er det man hører på 17.mai. Det er jo det som ikke oss korpsfolk er spesielt glade i engang! Det vi elsker med korpset er jo alt det andre!

Gammel 28-08-12, 22:46   #3
Siritk
Bør lage seg en tittel selv

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Spilte fra jeg var 8 til jeg var 30. Har pause på ubestemt tid nå. Barn og jobb tar all tid. Har utrolig mange gode minner fra korpstida, spesielt fra voksenkorpset.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:47   #4
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spilte i skolekorps i 11 år og har og spilt flere år i voksenkorps. Måtte gi meg etter å ha fått kronisk senebetennelse. Etter noen år begynte jeg igjen, men da korpset gikk fra janisjar til brass så ble jeg kastet ut.

Nå har jeg nok med jentenes skolekorps. I år fikk jeg lov til å være med dem og spille på 17.mai og det var veldig kjekt. Tenker jeg stiller opp til neste år også.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:58   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

10 år som 2. og 3. kornettist. Øvde aldri og hadde støvsugertone og dårlig ambis og nådde aldri opp på høye C. Derfor trivdes jeg best i dybden. Teknisk god på noter og foretrakk klart konsertmusikk og mislikte marsjer/storband/dixie.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 22:59   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg hadde litt lyst, men pappa var vokst opp med korps og overtalte meg til å gjøre noe annet.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 23:03   #7
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Korpset kom til bryllupet vårt. Jeg spilte horn i brudekjolen min. Så fikk de, og drakk, en kasse øl, sjarmerte gjestene og dro. Supert!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 23:05   #8
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jepp! Klarinett, husker ikke hvor mange år, men mer enn ett.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 23:11   #9
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg spilte i 3-4 år.

Alle ungene har gått på notekurs og aspirant, men har sluttet etter kort tid i korpset. Noe jeg ikke er lei meg for, da jeg synes det lokale korpset hadde for mange helgeaktiviteter.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 23:24   #10
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg spilte kornett i 8-9 år, faktisk

Gammel 28-08-12, 23:32   #11
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynte med kornett. Så prøvde jeg klarinett en stund, men gikk tilbake til kornetten.
Så fikk jeg på regulering, og gikk en hel 17.mai og spyttet blod. Så da byttet jeg til trombone. Litt kort i armene, så jeg rakk ikke ut til 7.posisjon. De notene måtte jeg bare hoppe over.

Når reguleringen var av, var det tilbake til kornett igjen. Hadde jeg hatt tid, skulle jeg gjerne spilt igjen. Noe tid måtte nok påregnes til å sette seg inn i det igjen ja. Mye er glemt. Men de fleste grepene har jeg inne enda. Værre å få lyd i det tenker jeg.

Gammel 28-08-12, 23:56   #12
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jepp.
Begynte da jeg gikk i førsteklasse og sluttet da jeg var 25-26 år.
Har også spilt mange år i storband.
Angrer i dag for at jeg slutta og skulle gjerne begynt igjen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 00:27   #13
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jepp.
Begynte da jeg gikk i førsteklasse og sluttet da jeg var 25-26 år.
Har også spilt mange år i storband.
Angrer i dag for at jeg slutta og skulle gjerne begynt igjen.

Er aldri for sent å begynne pån igjen!

Gammel 29-08-12, 00:53   #14
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Nei. Jeg kan ikke huske at jeg hadde noe ønske om det heller. Jeg to pianotimer i et par år, men jeg var ikke særlig god. Jeg husker også at jeg ymtet frempå om fiolin, men der satt mamma foten ned, det ville hun slett ikke ha i hus.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 01:05   #15
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Ja, i 6 uker - så valgte jeg speideren i stedet og ble der i 9 år.

Gammel 29-08-12, 11:59   #16
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg spilte i skolekorps til jeg ble for gammel til å være med der. Da la jeg walthornet på hylla, og har ikke spilt siden.

Men vi hadde mye morro i korpset. Vi var veldig gode på marsjering, og gikk mye drill. Vi øvde faktisk drill inne i idrettshallen hele vinteren.Selve spillingen var det så som så med egentlig, men marsjere, det kunne vi.

Sist redigert av Kula : 29-08-12 kl 12:13.
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 01:15   #17
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt på min 30. sesong nå.

Noen år permisjon har det vært innimellom, men jeg har alltid vært tilknyttet et eller annet korps/band.

Gammel 29-08-12, 09:14   #18
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jadda. Spilte kornett/trompet i ni år i det lokale skolekorpset. Var veldig veldig dårlig til å øve så jeg ble aldri noe flink, men har mange fine minner fra korpset.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:29   #19
Left
Passiv

Standard

Jepp. Spilte i hele barne- og ungdomsskolen. Vi flytta en del, slik at jeg har fått prøvd meg i flere korps, og med mange forskjellige instrumenter, med vekslende hell.
Begynte å spille kornett, som ikke var noe for meg. Prøvde så trombone, som ei heller var noe for meg.
Så startet saxofonkarrieren, og der har jeg vært innom alle unntatt sopransax. Jeg har til og med spilt baritonsax, og den var så tung - 12 kg uten kasse, at jeg slapp å marsjere Spilte sax i flere år, mest tenorsax.
Siste instrument var bariton, og jeg må vel si at jeg synes det var morsomst. De gjorde jeg de to siste årene før jeg sluttet på ungdomsskolen.

Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:31   #20
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Ja. Sluttet for noen år siden, savner det fortsatt.

Ungene begynte i fjor, da var det 27 stykker som begynte i korpset, hvorav over halvparten gutter. I vår satt 23 av dem på scenen i kretsmesterskapet. Det syns jeg er litt stas - nå får jeg være med på korpstur.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:23.