Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kl. 10 får vi vite dommen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-08-12, 10:13   #41
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Hvor står det?
Jeg skrev at jeg nekter å skrive hans navn og så at Inagh heller ikke brukte navnet hans.

Du ber Inagh la være å skrive navnet hans. Jeg tolker det dithen at det ikke bare gjelder henne, det ville jo vært merkelig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:13   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Flere sier han lider av dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse, kan man likevel være tilregnelig med denne forstyrrelsen og bli tvunget til behandling av denne?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:13   #43
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Han er jo ikke den eneste som kan anke.

Nei, det er sant.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:13   #44
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Visst er han fornøyd, han har på en måte fått hva han ville - en anerkjennelse (i hans forskrudde hode) på at han er en kriger som visste hva han gjorde.

Jeg syns, som før sagt, intellektuelt, at dette er en riktig dom, all den tid den gir et signal om at samfunnet må holde øynene oppe for ekstremisme.

Og måtte han sitte på Ila resten av livet - og måtte en eller annen klare somle vekk nøkkelen.

Og bare sånn for at det skal være sagt: -nj- ber meg ikke la være skrive navnet til terroristen, vedkommende ber heller ingen andre la være skrive navnet til terroristen. Slik jeg forstår det, påpeker bare -nj- at hun/ham, som meg, lar være gjøre det. Hva andre føler for å gjøre, er opp til hver enkelt.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:14   #45
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Det tror jeg ikke de gjør. Jeg tror det er i alles interesse at det ikke blir en ny rettsak.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:14   #46
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.899
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du ber Inagh la være å skrive navnet hans. Jeg tolker det dithen at det ikke bare gjelder henne, det ville jo vært merkelig.

Tror du må lese engang til altså, for jeg tror du har misforstått.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:14   #47
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg trodde et fengselsår er 9 mnd og håper ikke han får noe fratrekk for varetektsfengslingen. Denne mannen må ALDRI ut igjen i vårt samfunn.

Alle får fratrekk for varetektsfengsling, det er sånn rettsystemet vårt fungerer. Det heter at "ingen må fengsles uten dom", og ved varetekt er det nettopp det som skjer. Men om han får fratrekk for det året han har sittet nå, spiller veldig liten rolle når han dømmes til forvaring, og det er vel heller usannsynlig at han kommer ut noengang uansett.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:15   #48
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Du ber Inagh la være å skrive navnet hans. Jeg tolker det dithen at det ikke bare gjelder henne, det ville jo vært merkelig.

Da burde du lese det en gang til.
Jeg sier at jeg er enig medmeningen hennes og at hun heller ikke skriver hans navn.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:15   #49
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Tror du må lese engang til altså, for jeg tror du har misforstått.

Ok, det er mulig at jeg misforstod. Men jeg fikk en sterk følelse av at der ikke vil være ok om jeg skriver navnet hans, og det synes jeg er galt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:16   #50
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Nei, Hyacint, det gjør hun ikke, hun slår fast at de begge unnlater å nevne navnet hans.

Tilregnelig. Bra. Tror jeg. Og jeg håper at vi får en endring av rettspsykiatrien. Det er enklere nå som det ikke vil involvere B direkte.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:16   #51
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

....

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.

Sist redigert av Pesten : 11-11-12 kl 23:04.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:17   #52
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Inagh: Jeg ser vi har samme tanker og at du heller ikke kaller han ved navn. Jeg nekter å skrive eller si navnet hans. Jeg viderefører det ikke.

Altså - en sak mellom -nj- og meg, og hva andre gjør, legger vi oss ikke opp i.

He he - og nå ser jeg mange har rukket svare innen jeg rakk å gjøre noe mer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:17   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Inagh: Jeg ser vi har samme tanker og at du heller ikke kaller han ved navn. Jeg nekter å skrive eller si navnet hans. Jeg viderefører det ikke.

Ah. Jeg leste feil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:18   #54
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Fort gjort i farta.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:19   #55
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Jeg trodde et fengselsår er 9 mnd og håper ikke han får noe fratrekk for varetektsfengslingen. Denne mannen må ALDRI ut igjen i vårt samfunn.

Forvaring kan forlenges og forlenges, så det blir opp til våre barn å bestemme når han skal ut igjen, om han skal det.

Jeg håper det blir stille rundt ham nå, at han blir marginalisert fullstendig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:19   #56
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ok, det er mulig at jeg misforstod. Men jeg fikk en sterk følelse av at der ikke vil være ok om jeg skriver navnet hans, og det synes jeg er galt.

Om jeg var ute etter en diskusjon rundt det hadde jeg qoutet en som skrev hans navn og bet h*n å la være å bruke det (akkurat som det er min rett)
Men det er ikke min sak, så jeg ssa meg bare enig i Inagh som heller ikke nevnte han ved navn.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:19   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Forvaring. Tilregnelig. Godt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:19   #58
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Flere sier han lider av dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse, kan man likevel være tilregnelig med denne forstyrrelsen og bli tvunget til behandling av denne?

Personlighetsforstyrrelse i seg selv kvalifiserer vanligvis ikke til rettslig utilregnelighet, for det må man helst være psykotisk i gjerningsøyeblikket.

Personlighetsforstyrrelse vil vanligvis heller ikke kvalifisere til tvangsbehandling.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:21   #59
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.655
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Kjenner det er litt tøft å se på faktisk. Er enig meg Inagh.
Håper at det ikke blir mange runder og at de som trenger det sårest kan få et slags sluttstrek etter en tung rettsak. En mulighet til å komme seg videre.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-12, 10:21   #60
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kl. 10 får vi vite dommen

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Flere sier han lider av dyssosial og narsissistisk personlighetsforstyrrelse, kan man likevel være tilregnelig med denne forstyrrelsen og bli tvunget til behandling av denne?

Man kan være tilregnelig med denne diagnosen, ja. Lite sannsynlig at han vil bli dømt for behandling om han er tilregnelig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no