|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men
Å sånn ja. Jeg fikk ikke med meg det der jeg. |
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Ja ikke sant?! Det var jo en veldig vanskelig greie det der. Hvis de hadde annonsert at Bruce kom, så ville man kanskje risikert at det ble veldig mye "gleder oss til å se Bruce! Også gratis, a gett!", og det ville gitt mye fokus på at Springsteen-fans kunne få sitt, liksom. Så jeg skjønner jo at det heller ble gjort på denne måten. Men mediene kunne jo godt spart seg litt, da. (Vi som var på konserten fikk dog ikke med oss noe om gitar-techer og denslags).
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menFor meg som fulgte arrangementer gjennom media og ikkje live, synest eg det blei mykje styr rundt Bruce. Særleg i og med at han la så stor vekt på at han ikkje ville "stjele showet", på førehand. Han deltok på ein elegant og audmjuk måte, og det passa veldig godt inn. Derfor blei det veldig øydeleggjande med NRK-studio som overtok etter konserten, med "Også kom Bruce!" Det var jo akkurat det personfokuset dei ville unngå, ifølgje intervjuet med Little Steven, på Kveldsnytt kvelden før. (Ja, eg har kun hatt NRK dei siste dagane). |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg kjenner jeg kjøper argumentene deres ift Boine med en gang, selv om jeg fremdeles ikke er helt overbevist rent personlig. Men jeg tror jo også at det helt sikkert finnes andre artister, både av den eldre og yngre garde, som også fortjener å trekkes frem i sånne situasjoner som dette.
|
|
|
#5 |
|
lettere utlada
|
Ah, da forstår jeg hva du mente. Og jeg er veldig uenig.
DET er jeg derimot enig i. Teit å "late som" hele tiden.
Ja, jeg må si at det skapte frysninger på ryggen.
|
|
|
#6 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg er ingen Bruce-fan, men kan ikke si jeg ble videre imponert over fremføringen. Men jeg synes han tonet det fint ned. Enig med litt vridd fokus. Nydelig vokal start med Laleh, og mektig med rådhusklokkene til slutt.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg har bare sett på NRK, så jeg har ikke fått med meg eventuelt fokus på Springsteen i forkant. Enig i at det ikke burde få ta fokus fra dagen.
|
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg så hele konserten. Haddy var fantastisk og det som gjorde mest inntrykk var teksten til Knausgård. Ellers var det vel artister man kunne forvente og som stort sett passet til anledningen. Boine er urkvinnen!
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Okei... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg synes boine er skikkelig flink. DeLillos er jo kanskje det bandet jeg forbinder mest med Oslo egentlig. Stenbergs familie har et forhold til arbeiderbevegelsen uten at det forklarer bookingen, men som kanskje sier noe om hans personlige motivasjon. Aner ikke. Jeg syntes konserten var fin og spesielt KRIK og rådhusklokkene. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menStarten med Tine Thing Helseth og slutten med rådhusklokkene og KORK var magisk. Mari Boine sang skjærende på et par kritiske steder, i likhet med gitarspillet til Bruce/Steven.
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg er klar over at Mari Boine er dyktig og verdenskjent, men jeg personlig er ingen stor fan. "Samisk alibi", tenkte jeg. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg skal innrømme at jeg reiv meg litt i håret da Lillebjørn Nilsen sang Barn av regnbuen. Det føltes veldig feil etter at han har gått ut gjentatte ganger og sagt at han ikke likte at den ble brukt i denne sammenhengen. Jeg sa faktisk høyt at jeg var glad han ikke sang den, og så kom den.
|
|
|
#15 |
|
Ekvilist
|
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg ikke noe kjennskap til Mari Boine, og reagerte heller ikke på at hun deltok.
Ganske det samme skjedde her. Jeg sa til mannen min at jeg var så inderlig glad for at man valgte "God natt kjære Oslo" som en avslutning, det føltes så riktig på alle mulige måter. Og så kom barn av regnbuen etterpå. Jeg ble puteflau da DeLillos sang, og jeg er i utgangspunktet begeistret for Lars Lillo Stenberg.
|
|
|
#16 |
|
One of These Days
|
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg syntes det flott av Bruce og Steve å spille, men har ikke fått med meg all virvaren rundt om han kom eller ikke tydeligvis. Syntes nemlig ikke han tok fokuset fra at det var en minnekonsert. Jeg likte Eidsvåg sin tekst og sang, men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men[quote=amylin;3353921 men DeLillos sin sang var jo ... tja, respektløst, upassende...[/quote]
|
|
|
#18 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, men
Jeg oppfattet den ikke sånn, der jeg sto.
|
|
|
#19 |
|
One of These Days
|
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menJeg synes det er upassende å lage en sang som i mine øyne handler om han som tok livet av menneskene og i grunnen var sangen forferdelig. Falt overhodet ikke i smak hos meg. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
intro
|
Sv: Okei ... Jeg er sikkert VELDIG lite politisk korrekt nå, menBåde mannen og jeg skvatt skikkelig da vi hørte den teksten, ja. Nå finlyttet jeg ikke til hele, men vet ikke om jeg vil si den var respektløs - kanskje heller veldig pussig.
|
|
![]() |
|
|