Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Jeg vil kle meg mer "voksent"

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-12, 16:15   #41
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vil kle meg mer "voksent"

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

For et hår, Joika!

Takk! Jeg føler vel selv at håret bidrar litt til "dukkelooken" som jeg ikke vil ha. Korketrekkere og store krøller har liksom litt "porselensdukke" over seg og det ser litt ungpikeaktig ut. Tror jeg skal ta en tur til frisøren snart, men kort hår skal jeg ikke ha. Men kanskje det vil hjelpe å klippe det litt mer i fasong. Av noe slag?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 16:36   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Du får usynlig regulering til å ha bakpå tennene. Jeg hadde ikke vurdert fullt synlig. Voksen alder, tror jeg.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 16:45   #43
Joika
Pauset

Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Du får usynlig regulering til å ha bakpå tennene. Jeg hadde ikke vurdert fullt synlig. Voksen alder, tror jeg.

De anbefaler ikke å ha det på innsiden, så blir nok plastikk på utsiden. Det er ikke sånn kjempeskjevt, så blir neppe veldig lenge. Skal nok holde ut.

Gammel 23-07-12, 18:13   #44
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Du må ikke finne på å klippe det flotte håret! Jeg ville kanskje tatt det i ene hestehale-lignende sak, med en sånn bred spenne. Så ser det litt stramt og ordentlig ut foran, og fantastilistisk bak.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 18:59   #45
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ha helt synlig reggis fra september. Yeah.

Gammel 23-07-12, 18:59   #46
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har likt hår sjøl om du har lengre enn meg. Eg har klippa skråa lugg no som eg rette ut og så legge den seg litt inni håret. Det hjalp veldig på å føle seg sveisen med sånt hår.

Gammel 23-07-12, 20:20   #47
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bruk spenner, ikke strikk for å holde håret sammen. IKKE KLIPP DEG. Det gjorde jeg, og har angret veldig. Du har fått Kjempeflotte tips på klær. :-) Jeg var innom Match en tur i dag, det så ut for at det blir masse fine farger til høsten, og fine klær. Vic og Match har mye av de samme klærne.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-07-12, 21:04   #48
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg skal ha helt synlig reggis fra september. Yeah.

Invisalign? Har du fått noe prisoverslag?

Edit: Leste helt usynlig. Ja ja. Jeg skal forsøke å få sånne invisalign. Hvis ikke går jeg for hvite klosser foran.

Gammel 23-07-12, 21:08   #49
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Bruk spenner, ikke strikk for å holde håret sammen. IKKE KLIPP DEG. Det gjorde jeg, og har angret veldig. Du har fått Kjempeflotte tips på klær. :-) Jeg var innom Match en tur i dag, det så ut for at det blir masse fine farger til høsten, og fine klær. Vic og Match har mye av de samme klærne.

Spenner holder ikke, de sitter liksom bare oppå håret og holder det ikke på plass i det heletatt. Pleier ha en strikk, så feste deler av "luggen" (som er 25 cm lang, minst) med hårnåler så det ikke skal se så stramt ut.

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Du må ikke finne på å klippe det flotte håret! Jeg ville kanskje tatt det i ene hestehale-lignende sak, med en sånn bred spenne. Så ser det litt stramt og ordentlig ut foran, og fantastilistisk bak.

Sånn spenne finnes ikke til så tykt hår som jeg har. Har lett og lett....

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Vi har likt hår sjøl om du har lengre enn meg. Eg har klippa skråa lugg no som eg rette ut og så legge den seg litt inni håret. Det hjalp veldig på å føle seg sveisen med sånt hår.

Ja, er litt dette jeg lurer på. Kan ikke ha veldig kort lugg, men kan nok klippe opp håret så det er litt finere rundt ansiktet. Nå som det er sommer så orker jeg knapt ha håret løst uansett (det er avsindig varmt!), men til høst og vinter kan jeg jo satse på noe annet enn hestehale.

Gammel 24-07-12, 01:36   #50
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg krøller håret med tang ofte for å sånt hår. :misunnelig:

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 01:45   #51
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Nydelig hår!!

Gammel 24-07-12, 03:48   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sniker litt i tråden din, for jeg har litt av samme problem. Jeg ser yngre ut enn jeg er, og bidrar ikke til å se eldre ut med klesstilen min. Det går helt greit med kunder jeg kjenner fra før, men jeg føler at jeg bruker unødvendig mye tid på å overbevise om faglig kompetanse og erfaring i nye salgsprosesser. Det skjer svært ofte at kundene blir overrasket hvis de får vite hvor gammel jeg er.

Jeg bruker dressjakke, svarte bukser og hvit skjorte hvis det er riktig formelle ting, men det er jo ikke godt å sitte i dressjakke hele dagen, så jeg forsøker å styre unna hvis jeg kan.

Å se yngre ut er jo ikke en udelt negativ ting, så jeg klager ikke så altfor mye.

Gammel 24-07-12, 07:37   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleide også å se yngre ut, men så lenge man har klart for seg at man er voksen så er jo det det viktigste. Nå er jeg uansett så gammel at om noen tror jeg er litt yngre så er jeg likevel voksen med god margin. Så det går over. Jeg ville ihvertfall aldri klippet av meg de fine krøllene for å legge år til alderen. Da kan du like gjerne begynne å sminke på deg rynker og få deg bh som
strekker puppene nedover.

Sist redigert av Filifjonka : 24-07-12 kl 09:14.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 10:35   #54
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg pleide også å se yngre ut, men så lenge man har klart for seg at man er voksen så er jo det det viktigste. Nå er jeg uansett så gammel at om noen tror jeg er litt yngre så er jeg likevel voksen med god margin. Så det går over. Jeg ville ihvertfall aldri klippet av meg de fine krøllene for å legge år til alderen. Da kan du like gjerne begynne å sminke på deg rynker og få deg bh som
strekker puppene nedover.

Enig. Du har helt fantastisk nydelig hår!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 13:46   #55
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du blir tidsnok seende voksen ut. Nyt ditt ungdommelige utseende.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 14:14   #56
Joika
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Perhonen, her.

Du blir tidsnok seende voksen ut. Nyt ditt ungdommelige utseende.

Jada, jeg er klar over at dette ikke er bare dumt. Er ikke det jeg sier. Men det er faktisk vanskelig å få gjort jobben min skikkelig, og det kan jeg jo forsøke begrense litt.

Gammel 24-07-12, 14:21   #57
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg har vurdert dressjakke og skal forsøke prøve noen. Men føler meg rett og slett for eh.. tjukk for det, men det kan jo gi seg etter noen månder til med masse trening.

Ang hårklipp, så har jeg et hår som ikke kan ha all verdens frisyrer pga stort volum og tykt hår. På bildet har jeg jobbet en del for å dempe krøllene.... Så alternativene er kort eller langt, egentlig. Farge gidder jeg ikke, for har ikke grå hår og hårfargen er grei nok. Jeg tror ikke jeg har så mye å hente på hårklipp egentlig? Eller?

Wow, Joika, omtrent sånn ser drømmehåret mitt ut. Ikke klipp det

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-12, 23:44   #58
Ruslebiffen
biffvase

Ruslebiffen sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg jobber i en bransje der vi kan være rimelig uformelle til daglig, men må være litt formelle i møte med kunder. Bransjen er mannsdominert, men jeg kler meg stort sett alltid femninint. Personlig kan jeg ikke fordra å gå i drakter/dressbukser/dressjakker/skjorter (selv om jeg kan synes det er fint på andre, jeg ser bare ikke ut med det, og føler meg svært ukomfortabel med det), så jeg bruker f.eks kjoler som svinger godt inn i livet. Pynter opp med skjerf og evt. cardigan om det er temperatur til det. Jeg bruker mye høye hæler, men kan godt bruke lave sko også, iallefall om jeg ikke skal møte kunder. Jeg har nemlig en hang-up på at jeg må bruke høyhælte sko når jeg møter kunder. Jeg går også i jeans innimellom, men da blir det vanligvis med høyhælte sko og en tettsittende topp med cardigan over.

Det ser ut til at vi har rimelig likt hår, bare at mitt er litt lengre. Jeg går sjelden med det ned på jobb fordi jeg synes det er litt styrete, og setter det alltid opp når jeg skal møte kunder. Det er sikkert ikke nødvendig, men jeg føler meg mer ovenpå da. Blir typisk noe sånn som på bildene nedenfor. Ved hjelp av tvinning og lusespenner tar det ikke mer enn noen få minutter.

Jeg føler absolutt ikke at man må være spesielt striglet på jobb hos oss, men jeg er langt mer komfortabel med å være litt pyntet. at jeg føler meg komfortabel er viktig for at jeg skal få den ekstra selvtillitspushen jeg av og til trenger i jobbsammenheng. Dog er det greit å vite at jeg kan gå med converse og hettegenser om jeg føler for det.

Gammel 24-07-12, 23:53   #59
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Ooooh, det var fint!! Hvor kan jeg finne noe sånt?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:35.