|
Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Jeg synes fleece ser stygt ut, både på voksne og barn. Men hovedgrunnen for hvorfor jeg ikke bruker det er at det er så innmari statisk. Det synes jeg er så negativ egenskap at det ikke veier opp at det er lett å vaske, f.eks.
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Tror det er veldig forskjell på kvaliteten, men min erfaring er at fleece er varmere enn ull, men at ull puster bedre og fungerer bedre når man svetter. Så for meg fungerer fleece bare hvis jeg sitter stille... Men for små barn derimot, som ikke svetter noe særlig og som kanskje til og med sitter endel stille ute - så tror jeg fleece er varmere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Epikur
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Selv har en windstopper-fleecejakke fra Hagløf, den bruker jeg når jeg sykler.
![]() |
#44 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Tiåringen min bruker mye syntetisk fleece, og superundertøy, ganske enkelt fordi jeg har gitt opp kampen om å få ull på ham. Det klør tydeligvis aldeles forferdelig.
![]() |
#45 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Vi bruker nok mer ull, men har også noen fleecejakker. Det fine med de er prisen og at de er lette å vaske og at de tørker fort. Plagg jeg ikke er særlig redd for og som er ganske fine å se på. (Syntes jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Jeg har en sånn tynn tynn fleecegenser som er glimrende å bruke når jeg går på ski/jogger etc.
![]() |
#47 |
superbruker
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Jeg fikser ikke ull i noen former, selv ikke den mykeste babyull. Jeg er ekstrem overømfintlig pga min ADHD i forhold til hva jeg kan ha på huden. Jeg sverger til syntetisk fleece.
![]() |
#48 |
Pauset
Hvor: In Town!
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?
Nordheim ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Vi har både ull og fleece, men personlig er jeg mest glad i ull. Fleece av dårlig kvalitet blir veldig statisk, og blir fort stygg. De eldste er veldig glad i fleecejakkene med windstop, og storebror elsker sin Bula fleecebukse. Selv synes jeg det er greit med en ekstra fleecegenser i sekken når jeg går på tur fordi den veien mindre enn ull.
![]() |
#51 |
Superaktiv
![]() ![]() |
Helt enig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Jeg skulle gjerne brukt mer ull (både til meg og tuppa), men hvor pokker får man tak i det? Synes det er lite variasjon i gode (og fine!) ullplagg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Ull til Hannah har jeg masse av.
![]() |
#54 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Her har vi en svigermor som strikker. Vi har derfor langt flere ullplagg enn vi trenger. Ungene har tre-fire ullbukser hver og uhorvelig med gensre i alle varianter. Svigermor er også nøye på ullkvalitet. Luksusproblem, men vi rekker ikke å bruke alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Glamorøs
|
Vi har kjøpt noen fine ullplagg fra raknerikke, de strikker på bestilling. I tillegg tar ofte husmorlag/husflidlag og slikt på mindre steder bestilling på ullplagg.
Nøstebarn har fine ullfleeceplagg, de har vi hatt endel av. De kjennes ikke ut som syntestisk eller bomullsfleece i det hele tatt.
Jeg har et grønt såpestykke kjøpt på Helios som fjerner flekker på ull. Man gnir det inn på flekken før vask og vasker det på vanlig vis. Flekkene er borte. Sonet flekkfjernersåpe heter den.
![]() |
#56 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Guttene har deilig ullfleece fra nøstebarn.
![]() |
#57 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Nova: i tillegg til nøstebarn har jeg kjøpt noe fra http://www.ull-rik.no/asp/default.asp
![]() |
#60 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva er egentlig greia med fleece?Har prøvd de såpene jeg og, men jeg får IKKE bort alle flekkene. Min datter er en sånn ultimat "skittunge"
![]() |
|
|