Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Sortering av bøker

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Se resultatene: Korleis sorterer du bøkene dine?
Alfabetisk etter etternamn 37 35,24%
Etter farge på omslaget 10 9,52%
Etter storleik 17 16,19%
Etter sjanger 33 31,43%
Sortere bøker? Eg sett dei inn i bokhylla 33 31,43%
Eg les bare ebøker 3 2,86%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 105. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-12, 23:15   #41
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg er oppriktig overrasket over at så mange sorterer bøkene sine. Eller er det bare de som faktisk gjør det som gidder å svare. Og så undertegnede da.

Det kan jo hende at det i første omgang er folk som er interesserte i system i bokhyller, som åpner ein tråd med overskrifta "Sortering av bøker". Så ein liten feilmargin er det vel på ei slik undersøking som dette.

Eg gleder meg likevel over at eg ikkje er aleine, og irriterer meg samtidig over at eg må ty til storleik som tillegskriterium av praktiske hensyn.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 23:21   #42
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sortering av bøker

Vi har nokså mange bøker, dessverre ligger endel i esker for vi har ikke plass, men jeg kan ikke kaste bøker. Oldefaren til ungene jobbet i sin tid på Cappelen og vi har arvet alle bøkene etter han + alle bøkene mannen har fått i gave opp igjennom tidene.

Så i stuen har vi endel serier som står samlet. Oppslagsverk osv. I kjelleren er det mer etter sjanger enn størrelse. Men jeg stemte størrelse og sjanger.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 23:45   #43
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sortering av bøker

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva er Dewey?
.

Et system for klassifikasjon av litteratur. Systmet bruker tallene fra 000 til 999 og hver 100-gruppe har sitt fagfelt. 300-399 er samfunnsvitenskap, 200-299 er religion, 900-999 er historie, 800-899 er litteratur osv. Videre kan man legge til tall etter et punktum slik at man får grupper under disse nivåene igjen. 305 er sosiale grupper, 305.4 er kvinner, 305.42 er feminisme, 305.42094 er feminisme i Euopa, 305.4209481 feminsme i Norge osv. Moro!

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 23:52   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Jeg kan velge om jeg vil sortere på most recent eller forfatter.

:kindlist:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 05:25   #45
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.379
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sortering av bøker

Vi har mengder med bøker, og da de skulle sorteres i forbindelse med flytting, innså vi at vi ikke rakk all verdens sortering. Vi valgte sortering etter sjanger, noe som fungerer bra for oss. (Mannen min foreslo for øvrig "crap" som egen sjanger. Der syntes han at mine bestselgende krimbøker og chic lit-bøker skulle stå. )

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 07:11   #46
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sortering av bøker

Denne tråden fikk meg til å tenke på denne scenen fra High Fidelity:

http://youtu.be/AQvOnDlql5g


Nerder.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 07:18   #47
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Denne tråden fikk meg til å tenke på denne scenen fra High Fidelity:

http://youtu.be/AQvOnDlql5g


Nerder.

Herlig! (Eg vurderte "etter rekkefølgen dei er kjøpte" som eit alternativ, og).

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:07   #48
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sortering av bøker

Ikke mye system i hyllene hjemme. Men størrelse gir seg selv, siden hyllene ikke er like høye, og det er ikke bøkene heller. Noe fagbøker står samlet: ordbøker sammen, reiseguider sammen, bøker om Oslo står sammen. En egen hylle for barnebøker, tegneserier. Ellers er jeg redd det er temmelig kaotisk. Og til tider nokså vanskelig å finne frem. Fullt er det også.
Det som ikke får plass i bokhyllene ligger på nattbord, gulv, bord....
Mulig jeg har et ryddeprosjekt der, faktisk.

(og ja, man er bibliotekar)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:12   #49
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.848
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Jeg sorterer bøkene mine i grupper, etter hvem som betyr mest for meg. F.eks står Nyquist-bøkene alltid først i hyllene, de er igjen sortert etter når de ble utgitt. Jostein Gaarder kommer etter, Ingvar Ambjørnsen osv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:45   #50
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sortering av bøker

Sortering?
Mine få står etter høyde. Låner på biblioteket jeg.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:53   #51
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Etter å ha hatt komplett kaos i mange år så tok jeg et raus i fjor da vi pusset opp stua og kjøpte nye bokhyller. Nå har jeg:
Romaner sortert alfabetisk eller forfatters etternavn
En hylle med historie, samfunn og bittelitt fag
En hylle med hobbybøker, mat og kunst
En hylle med atlas, leksikon og reisebøker
Barnebøker og ungdomsbøker står for seg, men er ikke sortert

Jeg har i tillegg lagt bort alt av gamle skolebøker og fagbøker som jeg ikke bruker lenger.

Jeg ser at det ser ut som jeg har fryktelig mange bøker nå, men det har jeg ikke - de er bare veldig godt sortert de jeg har.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:56   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

I den grad det er noe sortering, er det etter sjanger.

Jeg har Discworld i en hylle (som er full! Og jeg har ikke alle!), så er mannens Tom Clancy-samling i en annen (nederst, de er så tunge), Harry Potter i en hylle, Tolkien i en annen, og resten er satt inn der det var plass. Star Wars-bøkene har faktisk en helt egen bokhylle i gangen, men bøkene er likefullt spredd (takket være husets bibliofil).
Kokebøker og faglitteratur har egne hyller, så det ikke blandes med annet. Sett bort fra barnebøker. Husets bibliotekar har egne regler, tror jeg. (Det er Knøtteliten, ja.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:01   #53
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.938
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Jeg likte Blondies system.

Min sortering er enkel. Skjønnlitteratur alfabetisk på forfatterens etternavn, g så faglitteratur for seg selv. Jeg har bøker dobbelt i hyllene, så om jeg ikke hadde sortert dem så hadde jeg aldri funnet noen ting. Og så er det gøy å sortere bøker. Kanskje man kan høre at jeg i sin tid vurderte å bli bibliotekar.

Min bror sorterer etter utseende på bøkene. Det sier vel egentlig det meste om forskjellene mellom oss. Han gjør estetikk. Det gjør ikke jeg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:06   #54
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.989
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sortering av bøker

Her står bøkene alfabetisk etter forfatter (med unntak av kokebøker som har egne hyller), det er det mest praktiske.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:09   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Jeg sorterer ikke bøker. Hos meg står de hulter til bulter. Eller dvs. serier står sammen, men ellers regjerer det totale kaos.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:25   #56
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.204
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Avsporing: Bøker går stort sett greit, men vi har hatt flere interessante diskusjoner i heimen om hvordan vi skal sortere filmene våre. De har stort sett alltid stått alfabetisk etter tittel (vanligvis originaltittel, men det er ikke alltid lett på f.eks. japansk film), men mannen har tidvis argumentert for å sortere på regissør, slik vi sorterer bøker etter forfatter. Ett problem med det, i tillegg til at jeg jo ikke alltid husker hvem som har regissert en film ("men da kan du jo lære deg det!"), er at da vil ikke Alien-filmene, Harry Potter-filmene og James Bond-filmene stå samlet. En annen morsom idé vi har vært inne på er å sortere dem kronologisk etter utgivelse - da kan det både være informativt og morsomt å bare gå og se i hyllene.

Nå er imidlertid diskusjonen lagt død, da det er vedtatt å tettpakke alle filmene i bokser/permer, og så bruke en app for å holde styr på hva vi har og hvor de står. Og i appen (som heter My Movies) kan man selvsagt velge å sortere filmene på tittel, regissør eller produksjonsår - eller lengde, om det skulle være av mer interesse.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:32   #57
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.789
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Filmer, ja. Det er et annet tema. De er sortert etter mannens intrikate sorteringssystem som jeg ikke helt vet om jeg skjønner. Det er i alle fall sortert etter sjanger med glidende overganger til andre sjangre, så hver film har sin egen plass.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 09:38   #58
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sortering av bøker

Vi har samme system som mannen til Divine, tror jeg.

Sjanger, med underkategori for serier. Sånn at alle James Bond-filmene får stå sammen.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 14:55   #59
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.517
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Filmar er vanskeleg!

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 15:07   #60
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sortering av bøker

Jeg skjønner hvorfor jeg kommer ut som antimaterialist.

(Samle på filmer? Det er jo en milliard fantastiske filmer jeg aldri rekker å få sett! :skingrestemme: )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no