|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnMen det er da ingenting i veien for å spørre om hjelp? Jeg syns det er ganske smålig å mene at andre grupper ikke skal få spesialbehandling bare fordi man har en greie som ikke syns og man derfor ikke får det selv.
|
|
|
#3 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kø på flyplass og spedbarn
Nei spørre om hjelp kan man gjerne gjøre, men automatisk å la disse gruppene gå foran blir spesielt synes jeg, det er ganske mange det gjelder. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Nå høres du hvertfall ut som en litt obsternasig ingen-gjorde-det-for-meg-så-da-skal-heller-ingen-andre-få-type.
|
|
|
#6 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei fysj, det skulle ta seg ut om jeg ikke fikk grafset til meg flest fordeler. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det har jeg opplevd også. På Gardermoen bare scannet de med babyen hengende fast, mens på Sola måtte jeg ta ut babyen, gi den til en fremmed vekter, kle av meg bæresjalet og så bli scannet. Da var jeg litt stresset.
|
|
|
|
#8 |
|
Epikur
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet er bare å knyte på seg bæretøy og håpe det beste.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnMin bror reiste forøvrig til Spania i dag og de brukte åtte (8) minutter gjennom sikkerhetskontrollen på Flesland.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet ser ut på Avinor sine sider som om det går bedre enn forventet, blant annet fordi det er en del som har valgt å ikke reise likevel på grunn av streiken. Dermed er nok 3-4 timer å ta litt i, ja.
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har aldri opplevd, heller ikke på Flesland, reisende alene med spedbarn, 2-åring og 4-åring, opplevd å bli sluset noe som helst sted. Men så har jeg vel ikke sett ut som om jeg trengte det heller.
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnDet var en drittunge som nektet å reise seg for meg på bussen i juni 2002 da jeg var på vei til første overtidskontroll. Han, og alle vennene hans, kommer defintivt til å reise seg for hver eneste gravide dame resten av livet.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnPendlertoget fra Eidsvoll inn til Oslo var det ikke en kjeft som reiste seg for meg, høygravid på krykker med bekkenløsning. Selv ikke med konduktørhjelp med tordenstemme: "nå må da for svingende noen reise seg for denne gravide?!!!", de fleste hadde _ikke_ lyst til å stå 40min inn til Oslo, og det skjønner jeg forsåvidt. Dette gjentok seg flere ganger i uka. Jeg endte med å jobbe hjemmekontor, jeg orket ikke den kampen der. Det var jo ikke spesielt godt å _sitte_ de 40 minuttene heller. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg reiser meg alltid for (synlig) gravide. Og en gang har jeg ropt ut til en bekjent som kom inn på bussen foran og som ble stående i midtgangen at det var plass lenger bak. Jeg så nemlig den ledige plassen, men det gjorde ikke hun. Da ingen reiste seg der hun sto, og jeg var nesten like gravid, sa jeg høyt og tydelig at det var en plass lenger bak i bussen og at hun som var høygravid ikke skulle behøve å stå. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
geskjeftig
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har ikke opplevd å bli sluset på flyplass i Norge, så vidt jeg kan huske. Men nedover i Europa har det vært normen når vi har reist. Det er sikkert på grunn av gullkrøllene til eldstemann, de har blitt kommentert og dullet med i hvert tilfelle. :knegg
|
|
|
#19 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kø på flyplass og spedbarnVi har alltid pleid å gå foran køen når det er ombordstigning - men aldri gjennom sikkerhetskontrollen. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
maler
|
Sv: Kø på flyplass og spedbarnJeg har blitt sluset forbi køen to ganger. Den ene gangen var jeg høygravid og holdt på å miste flyet pga stor kø. Da var det nok mest tidsnød og minst mage som var utslagsgivende. Den andre gangen var i Budapest i år, men da hadde jeg hylende spedbarn på armen. Jeg ser ikke helt hvorfor det å ha med seg et spedbarn i seg selv skal medføre at man sluses forbi her i landet (annerledes i land hvor det er så varmt at det kan være sikkerhetsrisiko for spedbarn pga væsketap), men har man et barn som åpenbart trenger service er det vel best for alle parter at man sluses forbi.
|
![]() |
|
|