Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Trampoline på fellesområde i borettslag

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-12, 21:08   #41
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trampoline på fellesområde i borettslag

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Tenker du at det gjør mindre vondt i den brukne armen til barnet ditt om det er styret som er ansvarlig og ikke du?

Nå er du bare teit.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 09:29   #42
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mulig det, men jeg har mer eller mindre vært borti problemstillingen selv. Noen naboer satte opp sin trampoline på fellesområdet vårt ,(eller, den ble flyttet på grunn av husmaling, tror jeg) og dermed var trampolina fritt vilt blant alle ungene i gata. Det falt meg aldri inn at jeg ikke selv skulle være ansvarlig for når og hvordan mine ungen skulle hoppe på den. Som regel fikk de ikke lov, nettopp fordi det var svært få regler og ofte mange på trampolina samtidig. De gangene de fikk lov, var jeg med ut og "dirigerte" trampolineleken selv. Det hadde virkelig spilt fint liten rolle for meg hvem som egentlig var ansvarlig hvis en av mine egne unger hadde skadet seg. Derav den "teite" kommentaren.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-12, 10:01   #43
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Igjen snakker du om unger i gata. Det ville heller aldri blitt et problem her.
Men jeg er (var) mer bekymret for unger som ikke bor her i gata, men leker her likevel.

Hvem skal passe på disse?

Gammel 24-06-12, 10:04   #44
Nå også i farger

Standard

Og for å presisere, jeg snakker ikke om mitt ansvar for mine barn.
Vi bor vis-a-vis lekeplassen, så jeg ville hatt kontroll på mine. Men jeg hadde aldri, aldri tatt ansvar for andre sine barn. Eller fungert som vakt på den trampolina.

Gammel 24-06-12, 10:42   #45
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Hvem skal passe på disse?

Eh...foreldrene?

Gammel 24-06-12, 10:47   #46
Nå også i farger

Standard

Som ikke er der? Utfra det du sier, Rine, så burde jo alle privatpersoner sette tranpolina si på fellesområder, for da fraskriver man seg alt ansvar. Kjekt! Sett den opp forsvarlig og så kan den være fritt vilt for for alle de som ikke har trampoline og kanskje heller ikke får lov å hoppe.

Gammel 24-06-12, 11:57   #47
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er imponert over hvor kverulerende det går ann å være. Dette handler ikke bare om at man kan fordele ansvar ved å si at foreldre må passe på hva ungene sine gjør.

Dersom man har en felles trampoline må noen være ansvarlig for at trampolinen er sikret og i forsvarlig stand. Problemet oppstår neppe dersom et barne er uheldig å knekke armen, men heller etter det 10 året hvor duken er morken, fjærene er rustne, og noen skader seg fordi trampolinen ikke er i forsvarlig stand. Eller den dagen høststormen kommer og trampolinen får en flytur på 15 meter og treffer fru Eriksen som er ute for å hente avisen.

Noen er alltid juridisk ansvarlig. Står trampolinen på egen eiendom er det du som er juridisk ansvarlig. Står trampolinen på felleseiendom er styret ved styreleder ansvarlig. Det ansvaret ville ikke jeg hatt med mindre jeg var over snittet interessert i å vedlikeholde og etterse at fellestrampolinen var sikret og i forsvarlig stand.

Gammel 24-06-12, 12:03   #48
Nå også i farger

Standard

Om trampolinen flyr av gårde kan jo foreldrene til de som hoppet sist være ansvarlig kanskje?!

Jeg må si jeg er VELDIG glad det ikke ble trampoline her, selv om jeg ikke sitter i noe styre.
Tror jeg rett og slett hadde følt for mye ansvar, da jeg er sånn som person.

Gammel 24-06-12, 15:48   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline, her.

Noen er alltid juridisk ansvarlig. Står trampolinen på egen eiendom er det du som er juridisk ansvarlig. Står trampolinen på felleseiendom er styret ved styreleder ansvarlig. Det ansvaret ville ikke jeg hatt med mindre jeg var over snittet interessert i å vedlikeholde og etterse at fellestrampolinen var sikret og i forsvarlig stand.

Enig i dette, men da er vel ansvaret som HI etterlyser egentlig plassert?

Gammel 24-06-12, 16:14   #50
Nå også i farger

Standard

Jeg etterlyste ikke svar på det her, men fra styret som tok opp trampolinespørsmålet.
Erfaringer spurte jeg etter, om det ville fungert i praksis.

Gammel 24-06-12, 16:48   #51
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

En nabo har satt opp en trampoline på et fellesområde. Flott syns jeg! Ungene mine er der og hopper titt som tett. Mitt (foreldrenes) ansvar, ikke sameiet eller trampolineeier. Men vi prøver å lære de litt trampolineregler da, ikke hoppe mer enn to på samme gang og de må være i samme vektklasse. Er klar over at ulykker kan skje.

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.