|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagMulig det, men jeg har mer eller mindre vært borti problemstillingen selv. Noen naboer satte opp sin trampoline på fellesområdet vårt ,(eller, den ble flyttet på grunn av husmaling, tror jeg) og dermed var trampolina fritt vilt blant alle ungene i gata. Det falt meg aldri inn at jeg ikke selv skulle være ansvarlig for når og hvordan mine ungen skulle hoppe på den. Som regel fikk de ikke lov, nettopp fordi det var svært få regler og ofte mange på trampolina samtidig. De gangene de fikk lov, var jeg med ut og "dirigerte" trampolineleken selv. Det hadde virkelig spilt fint liten rolle for meg hvem som egentlig var ansvarlig hvis en av mine egne unger hadde skadet seg. Derav den "teite" kommentaren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagIgjen snakker du om unger i gata. Det ville heller aldri blitt et problem her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Nå også i farger
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagOg for å presisere, jeg snakker ikke om mitt ansvar for mine barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Nå også i farger
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagSom ikke er der? Utfra det du sier, Rine, så burde jo alle privatpersoner sette tranpolina si på fellesområder, for da fraskriver man seg alt ansvar. Kjekt! Sett den opp forsvarlig og så kan den være fritt vilt for for alle de som ikke har trampoline og kanskje heller ikke får lov å hoppe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Flax
Hvor: Bergen
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagJeg er imponert over hvor kverulerende det går ann å være. Dette handler ikke bare om at man kan fordele ansvar ved å si at foreldre må passe på hva ungene sine gjør.
![]() |
#48 |
Nå også i farger
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagOm trampolinen flyr av gårde kan jo foreldrene til de som hoppet sist være ansvarlig kanskje?! |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Halloen!
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslag
Enig i dette, men da er vel ansvaret som HI etterlyser egentlig plassert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Nå også i farger
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagJeg etterlyste ikke svar på det her, men fra styret som tok opp trampolinespørsmålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
kall om benen
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trampoline på fellesområde i borettslagEn nabo har satt opp en trampoline på et fellesområde. Flott syns jeg! Ungene mine er der og hopper titt som tett. Mitt (foreldrenes) ansvar, ikke sameiet eller trampolineeier. Men vi prøver å lære de litt trampolineregler da, ikke hoppe mer enn to på samme gang og de må være i samme vektklasse. Er klar over at ulykker kan skje.
![]() |
|
|