Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Når bestiller du høstferie?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-12, 22:36   #41
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når bestiller du høstferie?

Jeg bestilte høstferie samme sted som deg i desember. Og informerte sjefen for noen uker siden, i forbindelse med at de spurte om avvikling av ferie i forbindelse med sommeren.

Gammel 16-05-12, 23:04   #42
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv

Ellisiv sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hos oss har vi frister.

Fristen for å søke f.eks høstferie var 1.april. Det vil ikke si at man ikke kan få ferie hvis man spør etter den tid, men alle som spør før denne datoen har samme prioritet/rett til å få dagene de spør om.

Jeg har en lederstilling og trenger ikke tenke sånn, må bare samordne med en annen. Det ordner seg som regel. Har ikke tenkt på noe høstferie enda.

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 23:07   #43
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vi har, der jeg jobber ut denne mnd, vet ikke hvordan det er der jeg begynner i juni, også frister.

Som betyr at sommerferien ikke blir bekreftet før 1. Mai...

Gammel 16-05-12, 23:09   #44
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Høh, vi bestilte høstferie i januar, vi (og jeg er til og med notorisk dårlig til å planlegge). Det er standard charterferie, og etter å ha fulgt med en stund, så vi at rommene - og hotellene - forsvant ett etter ett, så vi turde ikke vente lenger.

Gammel 16-05-12, 23:12   #45
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg har barnehagebarn, og en eventuell høstferie er antakelig overnatning hos svigermor og evt middag hos svigerfar en dag dersom han er hjemme (han har også barnehagebarn og kan sikkert finne på mer spenstige høstferier, eller i alle fall dra på hytta til sine svigers)

Mao, jeg aner ikke engang når det er høstferie, og har slett ikke lagt planer for den, og synes du er meget tidlig ute.

Men, antar jeg kan bli bedre på å tenke på slikt når jeg får skolebarn. Dog fortsatt ikke behov for å booke svigermor mange mnd i forveien, da vet hun ikke hvordan jobbpresset er på aktuell tid uansett.

Man trenger jo ikke forholde seg til høstferie om man bare har barnehagebarn. Høstferie er jo en sånn skolegreie.

Jeg tror faktisk bare de har 2-3 dager høstferie her - ikke en hel uke.

Gammel 16-05-12, 23:20   #46
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Høstferie schmøstferie.

Jeg forstår ikke at folk har nok ferie, jeg, til å ta vinterferie, påskeferie, sommerferie, høstferie og juleferie. Jeg har hatt barn i skolen i 12 år nå, og jeg har enda ikke hatt fri en eneste høstferie.

Bli lærer!

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Det er ikke de samme som tar ferie alle de gangene, Divine.

Joda.

Vi drar sjelden på høstferie, men jeg ville bestilt nå om jeg skulle. Hadde terminlisten for Premier League vært klar hadde jeg bestilt ASAP. Når teminlisten foreligger er alle billigflybillettene gått.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 23:23   #47
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

. Hadde terminlisten for Premier League vært klar hadde jeg bestilt ASAP. Når teminlisten foreligger er alle billigflybillettene gått.

Mannen kjøper svært billige billetter på Ryanair som han rett og slett ikke bruker. Så kan han reise hvis han finner billetter til kampene. Det blir uansett billigere enn å kjøpe flybilletter til fullpris.

Gammel 16-05-12, 23:25   #48
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Man trenger jo ikke forholde seg til høstferie om man bare har barnehagebarn. Høstferie er jo en sånn skolegreie.

Jeg tror faktisk bare de har 2-3 dager høstferie her - ikke en hel uke.

Nettopp det som er poeng mitt.

Jeg har barnehagebarn, derfor forholder jeg meg ikke til høstferien. Jeg har dog kolleger som heller ikke har skolebarn (noen av dem har skolebanrebarn da) som har vært meget overrasket, man har da høstferie, i høstferien. Ehh, nei, skulle jeg htt høstferie hadde jeg valgt en annen uke, svarte jeg. Skjønte ikke, høstferie er høstferie! Not for me...

Gammel 16-05-12, 23:27   #49
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Mannen kjøper svært billige billetter på Ryanair som han rett og slett ikke bruker. Så kan han reise hvis han finner billetter til kampene. Det blir uansett billigere enn å kjøpe flybilletter til fullpris.

Fra vestlandet flyr Ryanair til London, så det hjelper ikke stort når man skal til Liverpool.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 07:46   #50
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Men hvordan vet dere når høstferien er? Jeg har kun sett årets skolerute, og kan ikke se på fronter at neste års skolerute er lagt ut enda. Men kan jo være jeg har oversett noe.

Gammel 17-05-12, 07:54   #51
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber, mens ungene er hos faren sin.

En ting er at jeg som regel ikke klarer få kabalen til å gå opp slik at jeg kan bruke feriedager da, en annen ting er at jeg ikke har råd til dra på ferie alene, bruker den med ungene. Hvis jeg hadde hatt råd, hadde det blitt rimelig mye styr ifht ungene, da feriesamvær normalt ikke er veldig tilpasset flytider, og pappaen bor et godt stykke unna, og er bundet opp der.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 08:27   #52
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Men hvordan vet dere når høstferien er? Jeg har kun sett årets skolerute, og kan ikke se på fronter at neste års skolerute er lagt ut enda. Men kan jo være jeg har oversett noe.

Oslo kommune legger ut skoleruten for både inneværende og neste skoleår ved skolestart. Dessuten så har høstferien vært i uke 40 i veldig mange år nå i Oslo, så for vår del er det ikke noe rocket sience.

Gammel 17-05-12, 08:35   #53
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det er godt mulig den er til samme tid hver år her også, men det er jo første barn i skolen så det har jeg ikke fått med meg. Jeg tror forøvrig ikke det er en hel uke her, bare et par dager.

Gammel 17-05-12, 10:11   #54
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg innrømmer samtidig glatt at han nok stusset litt mer da jeg ba om juleferie allerede i februar i år. Han godkjente den også.

Det ville neppe skjedd på min arbeidsplass. Da måtte det ha vært en meget spesiell ferietur.

Vi fikk vite om vi fikk ferieønskene våre for sommeren for rundt 1,5 uke siden.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-12, 17:39   #55
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bruker å snakke om det etter sommerferien. Uansett så har jo skolene her bare fri torsdag og fredag + helga, så jeg og mannen tar sjelden eller aldri ut høstferie sammen med henne. Da hun var mindre var hun på SFO de to dagene. De to minste har vanlig dag i barnehagen.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.