|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
| Se resultatene: Hva er best av topplokk og glidelås? | |||
| Topplokk + snøring |
|
52 | 53,61% |
| Glidelås |
|
38 | 39,18% |
| Jeg har et mye bedre alternativ, men det er hemmelig |
|
5 | 5,15% |
| Whatever/har ikke barn i rett alder, men vil gjerne mene noe/annet |
|
2 | 2,06% |
| Deltakere: 97. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Vi sverget til glidelås, men etterhvert synes jeg (iallefall Bergans 20 XO) den nesten kunne |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Plutselig tilbake
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Her!
![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?
Da har du ikke sett min førsteklassing. Han er nesten hysterisk nøye på at sekken skal snøres først, og så klipses sammen. Men å lukke borrelåsene på skoene, eller lukke glidelåsen på jakken, det har han slettes ikke tid til. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?OMG! Big thumb up!
|
|
|
|
#47 |
|
trøtt
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Jeg vil si at for de første trinnene er sekk med lokk best årsaker nevnt av andre høyere opp i tråden) , fra 4 - 5 trinn er glidelås ok.
|
|
|
#48 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Lokk de første årene. Minsten skal opp i 5. og får nok sekk med glidelås til høsten, men sekk med lokk har vært supert de første årene. Glidelås-sekk er mer knotete å pakke i og jeg ser jo på treningssekken at glidelåsen sjelden glides helt igjen.
|
|
|
#49 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Ja, jeg får liksom følelsen av at glidelåstilhengerne argumenterer med at en lukket glidelås er bedre enn et åpent topplokk. Jeg er ikke sikker på om det er den reelle problemstillingen for mitt avkom.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?De to siste sekkene har vært bergans med glidelås. Før det hadde han oransje sekk med snøring og lokk. Funket dårlig. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Godt lukket sekk er nok alltid å foretrekke. Men jeg har sett at podens glidesekklås oftere er ordentlig lukket enn kameratenes med lokk og snor. Snoren er ikke strammet, og lokket slenger løst oppå. Og siden sekken er så vid da, og vinden ofte tar lokket, så er sekken helt åpen. Om glidelåsen på en glidelåssekk er åpen, så er åpningen langt fra like vid, hvertfall.
|
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Vi har lokk, fungerer supert. Liker det fordi det er lett å legge litt ekstra klær i sekken, mer mat osv. Trenger ikke å være redd for at glidelåser skal ryke.
|
|
|
#55 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Vi har/har hatt begge typer sekker, og jeg kan ikke si at det ene har vært så utrolig forskjellig i bruk fra det andre |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Jeg foretrekker topplokk til de minste.
|
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Vi foretrekker glidelås. Synes ofte at første og andreklassingene har sekkene med lokk åpen og alt henger på halv tolv. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Glidelås fungerer ikke her i det hele tatt. Hun hadde aldri på regntrekket (mye lettere når det er i lokket) og det er ikke plass til noe ekstra. Hun bruker også det topplokket hele tiden da hun fester klær i det. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Drømmer
|
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Skolesekker - glidelås eller topplokk?Jeg liker å kunne legge i ekstra klær, om det er behov for det. Har noen ganger måttet sende med ekstra støvler osv. Hos oss får de ikke mat på sfo, så de må ha med to matpakker. Da er det greit med topplokk, for da er det lett å pakke sekken uten at glidelåsene blir ødelagt. Men, det kan godt hende at neste sekk til henne blir med glidelås for da har nok behovene endret seg litt og hun er eldre.
|
![]() |
|
|