|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
kamerat
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er veldig klart introvert i den forstand at jeg henter energi i alenetid, tenker gjennom problemer og bestemmer meg før jeg snakker om dem, og generelt lever mye inni mitt eget hode. Men jeg er så pratsom, lattermild og som regel så lite sjenert at folk gjerne ler av meg når jeg sier at jeg er introvert. Jeg liker godt å snakke for forsamlinger også, også når det involverer dialog.
|
|
|
#2 |
|
kamerat
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg kommer ut som INTJ, og har høy score på I (har bikket 90 % flere ganger).
|
|
|
#3 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg var en F, men det har jeg sluttet med.
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Som Asca ser jeg, ESTJ.
|
|
|
|
#5 |
|
Skal rømme
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er INFJ. Får det hver gang jeg tester, og jeg mener stort sett dette stemmer bra. Introverted (I) 61.29% Extroverted (E) 38.71% Intuitive (N) 68.97% Sensing (S) 31.03% Feeling (F) 60% Thinking (T) 40% Judging (J) 78.57% Perceiving (P) 21.43%
|
|
|
#6 |
|
This is normal!
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?
Vi er mange som har det sånn.
|
|
|
|
#7 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Hva er det viktig for?
|
|
|
|
#8 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?
Jeg synes det er nyttig å se sammenhengene, hvorfor jeg reagerer som jeg gjør, og hvordan samarbeidsmekanismene i en gruppe blir påvirket av personlighetene. Vi har hatt denne testen på jobb og delt resultatene mellom oss, og det er veldig nyttig - spesielt når man ser hvordan interaksjonen mellom de forskjellige typene kan kollidere på noen punkter. Det hjelper også til å forstå hvorfor andre reagerer som de gjør, ofte kan man jo ikke fatte eller begripe hvorfor h*n tok det så personlig, ble så såret osv. når det bare var ment som en høflig og konstruktiv kritikk. For eksempel.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg synes dette har vært gode redskap i å forstå meg selv og andre bedre. Folk har ofte en tendens til å tro at man kjenner andre på seg selv, sånn som jeg har to innadvendte foreldre og de har jo aldri forstått det grann av hvordan jeg fungerer og helt klart agert som om jeg "føler feil" når jeg 1) snakker meg frem til løsningene uten å vite i starten hvor jeg kommer til å ende og 2) i det hele tatt vil snakke om ting. Hadde de visst litt mer om dette, ville de akseptert i større grad min annerledeshet, fremfor å skulle temme eller endre meg.
|
|
|
#10 |
|
kamerat
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Bittelitt mer ekstrovert i dag, ser jeg:
No really.
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Divine, jeg opplever deg absolutt som utadvendt. Men på et snodig vis så innbiller jeg meg at folk opplever meg også som litt utadvendt? Hvis man ikke kjenner meg? |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt? Extroverted (E) 78.79% Introverted (I) 21.21% Sensing (S) 55.17% Intuitive (N) 44.83% Thinking (T) 64.29% Feeling (F) 35.71% Perceiving (P) 54.05% Judging (J) 45.95% |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Tatt på
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?ntroverted (I) 58.62% Extroverted (E) 41.38%
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er også litt usikker på forskjellen på begrepene her. Introvert/ekstrovert er grei, den kjenner jeg meg igjen i ut ifra hva som trengs for å samle energi. Men er innadvendt/utadvendt bare andre ord på det samme? Eller er innadvendt/utadvendt mer situasjonsbetinget enn intro-/ekstrovert? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Skriver på mobil, men altså: e/i - hvor man henter energien sin: alenetid eller med andre (jeg scorer lik null på i og har aldri behov for egentid)
|
|
|
#16 |
|
Live and let live
|
Sensing og intuitive? Kan du si litt mer om dette?
|
|
|
#17 |
|
Har tro på forbedring
|
Her er vel en veldig enkel oversikt...
|
|
|
#18 |
|
Live and let live
|
Takk.
|
|
|
#19 |
|
Off the map.
|
Sv: Hva ER egentlig forskjellen på ekstrovert/introvert og utadvendt/innadvendt?Jeg er nok en ganske utadvendt introvert.
|
|
|
#20 |
|
Har tro på forbedring
|
Jeg bruker Jung mye i karriereveiledning, så det er rett og slett kopi av en rapport jeg har skrevet - men det finnes en bok om dette som er billig og veldig gøy å lese
|
![]() |
|
|