|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Jeg kan i grunnen ikke se noe vits med slike innlegg, der nesten alle svarene i tråden blir avvist med "det finnes mye mer i saken enn det som står her". Hvordan forventer du at folk greier å svare når man ikke aner hva som har ført til at mor vil flytte langt unna?
![]() |
#42 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Som det er blitt sagt tidligere i tråden; hun ville nok kun ha enighet om sin avgjørelse. Men da burde hun nok gått på et annet forum.
![]() |
#43 |
Fångad av en stormvind
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
![]() Sv: Barn og besøksrett?
![]() |
#44 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Jeg har ingen reiseerfaringer å dele, men jeg har erfaring som barn av skilte foreldre. Selv synes jeg det til tider var nokså slitsomt med en vanlig besøksordning (en kveld i uka og annenhver helg), hos faren min som bodde 10 min kjøretur unna. Og mine foreldre skilte seg da jeg var 12, ikke 4 slik barnet du forteller om er. Jeg prøver å sette meg inn i barnet du beskriver sin situasjon, og synes ikke at det virker heldig for barnet at mor flytter. Tvert i mot. Samme hvor traumatisert og sliten hun måtte være, og uansett årsaken til at hun er sliten. Det er barnet som får merke konsekvensene av valget hun tar, da spiller det ingen rolle hvilke årsaker som ligger bak moren sitt valg. (Saken hadde vært en annen hvis far av en eller annen grunn ikke fikk ha samvær med barnet.)
![]() |
#45 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Hvis far er skikket til å ta seg av barnet, så skal det meget tungtveiende grunner til for å flytte så langt fra barnefaren synes jeg. Hvis det er fordi du skal komme deg ovenpå, så bør du kanskje søke hjelp der du nå bor. Hvis far er veldig uenig med en slik flytting, og vil se barnet mer, og barnet trives hos Pappa, så synes jeg du MÅ se hva som er barnets beste. Har en litt "ekkel" følelse av at dine behov for å komme deg ovenpå er de som veier tyngst. Og det synes jeg er feil. Du ville vel selv ALDRI akseptert at pappaen skulle flyttet så langt avgårde med barnet og du fikk så lite tid med barnet ditt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
frakoblet
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?
Enig her.
Men hun har jo skrevet hvorfor mor vil flytte. Jeg skjønner godt at hun blir oppgitt over enkelte svar i denne tråden hvis det er slik hun skisserer.
![]() |
#47 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Barn og besøksrett?Når jeg skrev mitt svar så jeg ikke det med fr sin behandling av moren, leste vel hovedinnlegget ført og la ikke så merke til all tilleggsinformasjon som komm etterhvert. Svarte dermed på grunnlag av opplysningene som først ble gitt.
![]() |
#48 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barn og besøksrett?Vet om en lignende sak der målet var at barnet skulle få mer samvær med mor, og mindre med far. Det endte med at far fikk full omsorgsrett! Så man vet aldri med slike rettssaker. Det er svært negativt hvis retten føler at mor trenerer samvær med far. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Expired
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Barn og besøksrett?Jeg er enig med Tuneland og safran, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
|