|
|||||||
| Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Ungdom alene på festivalJeg var på festival som sekstenåring. Full pakke med camp, pils og flørting med frp-politikere. Men for en fornuftig sekstenåring kan det jo gå an å lage et opplegg som virker
|
|
|
#2 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ungdom alene på festivalHuff, jeg kjenner jeg gruer meg. Har bare to år igjen til den alderen...
|
|
|
#3 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Ungdom alene på festivalJeg var en svært fornuftig 16-åring. Noen 16-åringer er faktisk det.
|
|
|
|
#4 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Ungdom alene på festivalDet er ikke helt det samme, men eldstgutten min har vært med på TG to ganger nå. Førsta gangen hadde han ikke fylt 16 år. Han ble det samme mnd da.
|
|
|
#5 |
|
Rockesøster
|
Sv: Ungdom alene på festival
Jeg tror ikke alle foreldre som sier dette er naive. Er man en oppegående foreldre med noenlunde oversikt over sitt barn og dets vennekrets og aktiviteter er det helt sikker mange som kan si som meg og faktisk ha rett i det.
Nesjda, det går så bra så. Det er jo ikke slik at de hopper fra barnelivet rett på ungdomslvet, det skjer en gradvis utvikligng som gjør at mmammaen og pappaen får omstilt seg gradvis.
Jepp, hun er en slik 16-åring.
Hun er som sagt en voksen, fornuftig og ansvarfull type. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Ungdom alene på festivalJeg er skeptisk. Ikke så mye for alkohol og sånn - du kjenner nok ungen (!) din best selv der. Men det er som Mav sier et nytt arrangement, det har allerede vært rotete (ikke annonsert godt nok, kræsjer med VG-lista o.s.v) Jeg har vært på festival når det virkelig virkelig gikk galt (Roskildes Pearl Jam-konsert i 2000 da 9 menn døde) og da var det så utrolig tydelig hvor viktig det var at arrangøren virket. I tillegg er jeg veldig glad jeg hadde mye festival-erfaring bak meg da det verste skjedde.
|
|
|
#7 |
|
Rockesøster
|
Jepp, du setter fingeren på alt som bekymrer meg der. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Ungdom alene på festivalArrangøren virker på denne, det er det ingen tvil om, og hendelsen på Roskilde har i det minste gjort at det er et ekstremt fokus på menneskemasser og denslags. Akkurat sånt hadde jeg ikke bekymret meg for, det er mer... æh, ny festival, nytt publikum, umulig å spå hvordan stemningen blir, kombinert selvfølgelig med at det er ekstremt mye som skjer i Oslo akkurat den helgen. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Ungdom alene på festivalMen hva er en fornuftig 16-åring, da? Jeg var fornuftig og grei i forhold til skole og husarbeid og alt det der, men alene med venninner hvorsomhelst i den alderen var ensbetydende med grøftefyll, altså. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: Ungdom alene på festival... det er vel mer "alle andre" som er spørsmålet her, ikke datteren? Og hvis du vil, så er jo jeg på jobb hele tiden døgnet rundt her og der i Oslo den helgen og har direktekontakt med arrangementene, så jeg kan godt være lissomtante å ringe hvis the shit hits the fan, altså. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Så stas, takk for det. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Halloen!
Sv: Ungdom alene på festivalGodt mulig, poenget er bare at jeg ikke tror mine foreldre trodde det om meg heller. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ungdom alene på festivalJeg var ingen «skikkelig pike» som 16 åring.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ungdom alene på festivalJeg tenker at en fornuftig 16-åring er en som skjønner hvor grensene går selv og som ikke mister hodet om noe uforutsett skjer. For eksempel så kunne jentegjengen jeg vanket i være skikkelig fulle når vi festet sammen. Enten på lokalet i bygda eller hjemme hos hverandre. Om vi derimot skulle bort eller på større arrangement så gikk det litt roligere for seg fordi vi visste det var en flere faktorer som påvirket sikkerheten og oversikten vi hadde på hverandre. En gang ble min bestevenninne såpass full at vi ble litt engstelig og da tilkalte vi vakt og ringte foreldrene. Vi satt aldri på med ukjente eller tillot fyllekjøring. Vi stengte huset dersom vi var hjemme hos noen som var hjemme alene. Selv om vi var fra et lite sted så ønsket vi ikke at resten av klassen dukket opp slik at man mistet kontrollen. Jeg visste jeg kunne ringe hjem om det var noe uten at de ble sinte. En gang ringte jeg pappa midt på natta fordi jeg hadde funnet en mye yngre nabo som var pære full og ikke egentlig kunne gjøre rede for seg. Pappa stod opp og kjørte til sentrum for å hjelpe til. Slike ting tror jeg gjorde til at de stolte på at jeg kunne passe på meg selv og at jeg ble passet på av andre jeg var sammen med. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Rockesøster
|
En fornuftig og grei 16-åring er en som for det første tar livet alvorlig og ansvar for seg selv og egne valg og handlinger, og ikke driver med greier som er til skade for seg selv, eller å sette seg i farlige og utrygge situasjoner. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ungdom alene på festivalVar lite drugs og knivslagsmål da jeg var ung :knirk: . Husker enda hvor sjokkert jeg var som 17 ute på Justisen (kremt) da jeg så folk som tok NARKOTIKA på do. Herreminhatt. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Sv: Ungdom alene på festivalBlir sendt til pumping? |
|