Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-12, 19:56   #41
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye bruker du på jåleri i løpet av et år?

Hadde du spurt meg for 4 år siden hadde jeg kunnet svart nesten ingenting, men nå, ja nå bruker jeg en god del penger på meg selv. Jeg tror i grunnen at jeg skal la være å regne på det, for det er en del.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:20   #42
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Jeg har langt hår med naturlige krøller, i tillegg begynner jeg å bli ganske grå i håret. Har ikke kommet til det punktet at jeg føler meg vel med grått hår, så jeg bruker en del hos frisøren for å klippe tupper og farge ettervekst. For å pleie og vedlikeholde bruker jeg mange, relativt dyre hårprodukter.
På sminke og annen pleie bruker jeg ikke så mye. På et år vil jeg tro at jeg bruker 12-15 000 kroner.
Jeg trenger veldig å føle meg vel, og da gjør jeg det som trengs for å få akkurat den følelsen.

Gammel 25-03-12, 20:30   #43
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker vel sånn gjennomsnittlig mye vil jeg tro. Produktene kjøper jeg stort sett på nettet eller tax-free. Bruker ikke de aller dyreste hudpleieproduktene, men heller ikke de billigste. Går til frisør ca 5 ganger i året. Farger det selv for å spare litt penger, men tar straight'n shine behandlig, som ikke akkurat er billig. Havner et sted mellom 10 og 15000 vil jeg tro.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 20:43   #44
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bruker rundt 3000 i året, pluss et frisørbesøk. Syns ikke det er feil anvendte penger i det hele tatt - jeg føler meg vel og fresh med litt godlukt, sminke og hårstæsj.

Gammel 25-03-12, 21:28   #45
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bruker veldig lite penger på jåleri ser jeg. Kjøper mascara kanskje tre ganger i året. Sjelden neglelakk, lipgloss eller annen sminke. Tipper det er et år siden jeg kjøpte ny øyenskygge, og den holder i minst et år eller to til.
Jeg farger håret innimellom da. Ca 3 ganger i året. Jeg bruker hjemmefarge, så det er ikke så dyrt. Frisøren har jeg ikke vært hos på over et år, og da betalte jeg ingenting. Jeg satt øvingsmodell.
Jeg kjøpte en hårkrem i en salong før jul, og den er jeg kjempefornøyd med og kommer til å fortsette å kjøpe. Tror den kostet rundt tre hundre. Men den er drøy i bruk, og jeg har enda mye igjen enda jeg bruker av den hver gang håret er vasket. Shampo og balsam kjøper jeg på matbutikken. Samme med dusjsåper og deo. Sminkefjerner og krem også om jeg tenker meg om. Tror ikke jeg kommer over 5000,- på et år altså.
Sånn sett er jeg billig i drift. Men jeg ser nok ikke spesielt fresh ut heller.

Opprinnelig lagt inn av Leandra, her.

Vet at jeg bruker mye penger på slike ting, det er min svakhet i livet, mannen snuser, jeg kjøper jåleting..bruker ca 1500 kr mnd, går til frisøren utenom,ca 4 ganger i året tror jeg. Betaler da rundt 1700 kr..

Men klarer du å bruke opp jåleting for 1500,- pr mnd?

Gammel 25-03-12, 21:40   #46
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Jeg bruker veldig lite penger på jåleri ser jeg. Kjøper mascara kanskje tre ganger i året. Sjelden neglelakk, lipgloss eller annen sminke. Tipper det er et år siden jeg kjøpte ny øyenskygge, og den holder i minst et år eller to til.
Jeg farger håret innimellom da. Ca 3 ganger i året. Jeg bruker hjemmefarge, så det er ikke så dyrt. Frisøren har jeg ikke vært hos på over et år, og da betalte jeg ingenting. Jeg satt øvingsmodell.
Jeg kjøpte en hårkrem i en salong før jul, og den er jeg kjempefornøyd med og kommer til å fortsette å kjøpe. Tror den kostet rundt tre hundre. Men den er drøy i bruk, og jeg har enda mye igjen enda jeg bruker av den hver gang håret er vasket. Shampo og balsam kjøper jeg på matbutikken. Samme med dusjsåper og deo. Sminkefjerner og krem også om jeg tenker meg om. Tror ikke jeg kommer over 5000,- på et år altså.
Sånn sett er jeg billig i drift. Men jeg ser nok ikke spesielt fresh ut heller.

Men klarer du å bruke opp jåleting for 1500,- pr mnd?

Det er jo ikke sånn at jeg kjøper det samme hver mnd Denne mnd feks har jeg kjøpt to Id Pudder, ansikts serum og ansiktsvask, body lotion og hårkur. Forrige mnd var det ansiktskrem, øyekrem, en maske, shampo-balsam og maskara etc..you see?

Gammel 25-03-12, 21:44   #47
Adele
In love with a fairytale

Adele sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke regnet på det, men jeg bruker nok en del penger. Jeg bruker minst 6000 bare på frisør, i tillegg kjøper jeg en del hårprodukter, neglelakk og sminke.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-12, 21:56   #48
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minimalt.

Går til frisøren 1-2 ganger i året. Sminke kjøper jeg ikke hvert år. Ansiktskrem har jeg ja, håndkrem også, men det er drøye saker. 1500,- på det i året kanskje?

Shampoo og balsam kjøpes på Rema, det samme med fuktighetskrem.

Så - 3000 i året kanskje?

Gammel 25-03-12, 22:00   #49
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Kr 1.000,- pr mnd i snitt ca.

Gammel 25-03-12, 22:24   #50
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Veldig lite egentlig. Jeg går ikke til frisøren hvert år, bruker ikke sminke og bruker shampoo og deo fra matbutikken. Bruker fuktighetskrem fra apoteket, bruker kanskje for 200-400 i året på det siden jeg er dårlig på å smøre meg på vinteren. Jeg bruker nok ikke mer enn en 1000 lapp i året.

Gammel 25-03-12, 22:25   #51
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Veldig lite. Det går et par tre flasker kanebo foundation i året, det samme med mascara. Deodorant, kremer o.l. kjøpes på matbutikken. Parfyme bruker jeg ikke, heller ikke hårprodukter. Går svært sjelden til frisør, farger ikke håret... Eneste som trekker opp er laserbehandling for hårvekst, men det er jeg nesten ferdig med, så nå blir det vel kun en behandling i året for å vedlikeholde.

Ellers skal jeg bleke tennene mine nå. Kjøpte på groupon.no her om dagen. Jeg måtte jo slå til når det var hos tannlegen jeg bruker, og da ble det jo billig også. Kjøpte meg også 3 frisørtimer med farging på groupon.no for et par uker siden. Tenker å klippe bob igjen, så da blir det vel kjapt noen tusen kroner i året på frisør i tiden fremover + hårprodukter. Og så burde jeg vel strengt tatt begynne med fotbehandlinger nå når sommeren nærmer seg.

Alt i alt bruker jeg lite på "jåleri" i løpet av et år, burde nok bruke mer.

Gammel 26-03-12, 12:19   #52
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere som ikke går til frisøren hvert år-klipper dere dere selv?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 12:25   #53
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det kan fint gå over ett år uten at jeg klipper meg i det hele tatt, men innimellom kan jeg få ei venninne til å ta litt hvis det er slitt.

Gammel 26-03-12, 12:26   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går ca. en gang hvert år, og ellers bare vokser det, lissom.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 12:45   #55
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg går ca. en gang hvert år, og ellers bare vokser det, lissom.

Signerer.

Gammel 26-03-12, 12:48   #56
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har langt eller halvlangt hår da vettu.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-12, 12:58   #57
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vanskelig å si, men etter et kjapt overslag kommer jeg til ca. 7000 i året inkl. én hårklipp eller maks to (som oftest hos lærling ), farging av bryn, ansiktskremer fra apoteket, et par-tre maskaraer, litt øyenskygge og lipgloss, bodylotion, shampo/balsam (fra matbutikken) og solkrem.

Det er vel særlig håret jeg kan takke for at summen ikke blir høyere, ettersom jeg klipper meg svært sjelden, aldri farger håret, bruker billig sjampo og ingen stylingprodukter. Ellers er jeg jålete nok. Den største enkeltutgiftsposten er nok en foundation fra chanel.

Gammel 26-03-12, 12:59   #58
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Minimalt.
Går ikke til frisør, min mor eller søster klipper meg, kanskje jeg kan ta en tur innom frisøren, men det blir kanskje en gang hvert skuddår. Sminke, nei det bruker jeg nesten ikke, og når jeg en sjelden gang kjøper det maks 100 kr i året vil jeg tro. Hårprodukter kjøper jeg på dagligvarebutikken og de inngår i den vanlige husholdningen, vil ikke kalle det jålerier. Kremer og sånnt, tja jeg har noe få produkt, men bruker like gjærne barna sine (apotek-kjøpte fuktighetskremer). Så egentlig bruker jeg ikke penger på det altså.

Hey, jeg bruker litt penger på barberhøvel og nye blad da, teller det.

Gammel 26-03-12, 13:02   #59
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Dette er jo ikke viktige ting i betydningen livsviktige. Men jeg syns jo likevel det kan være viktig å føle seg fin og velstelt i hverdagen. Hva det innebærer er jo veldig forskjellig fra person til person. Men mascara hadde ikke jeg kuttet ut, med mindre jeg virkelig ikke hadde penger til det aller, aller nødvendigste. Absolutt verd pengene. For meg.

Helt enig, det er jo det viktigste av alt - for meg.

Gammel 26-03-12, 13:13   #60
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser ikke på såpen og shampoen jeg kjøper i dagligvarebutikken som jåleri, jeg da. Det er nødvendige hygieneprodukter.

Det eneste jeg fornyer regelmessig av rene jåleprodukter er skikkelig hårskum/hårspray og eksklusive hudkremer. Det bruker jeg 1500-2000 kr. i året på. Bortsett fra akkurat nå som jeg på innfall rasket med meg en plain, original nivea creme fra Meny. Den kostet 27 kr. og er ikke så verst.

Jeg er muligens freaky, men jeg bruker faktisk ikke sminke daglig og har aldri gjort det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.