Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Til alle lærerne her på forumet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-12, 08:47   #41
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Til alle lærerne her på forumet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har inntrykk at at foreldre og elever er veldig oppdaterte på rettighetene sine, men pliktene (møte opp på skolen f.eks) not so much.

Eg har også det inntrykket. Hadde følgjande samtale med ein elev tidlegare i haust:

- Du, jeg må snakke litt med deg og de forseint-anmerkningene mine.
- Ja?
- Du må fjerne noen av dem, hvis ikke får jeg nedsatt i orden.
- Det kan eg ikkje gjere. Men du har syv stykker nå før haustferien, så viss du begynner å komme presis til timane, vil du vise forbetring, og då vil det telle positivt når ordenskarakteren skal setjast.
- Jammen det er ikke min feil at jeg kommer forseint, det er bussen.
- Åh, bur du og på den staden kor det bare går ein buss, då kan du søke om dispensasjon, men då må du snakke med rektor.
- Nei, jeg bor på det stedet hvor det går fire busser i timen.
- Korfor tar du ikkje ein tidlegare buss då?
- Fordi det står i ruta at den bussen eg tar skal rekke skulen, men han er alltid ti minutter forseinka.
- Men dei andre som bur der, kjem jo presis, så viss bussen alltid er forsinka må du ta ein tidlegare buss.
- jammen, er du klar over hvor lang tid jeg bruker på å slette håret? Jeg står opp klokka halv seks hver dag, selv om jeg aldri får lagt meg før klokka ett. Jeg kan ikke stå opp tidligere.
- Neivel. Då får du finne ein annan måte å komme presis på, for det forstyrrer faktisk, når du alltid kjem 12 minutter uti timen. Dessutan går du glipp av viktig informasjon og undervisning.
- Men de anmerkningene (kaste på håret og smile søtt), er du sikker på at du ikke kan gjøre noe med de...?

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:44   #42
Optimusa
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
Optimusa har et hav av muligheter foran seg
Standard

Var lærer tidligere, var en grunn til at jeg skifta jobb ja.

Optimusa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 11:54   #43
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har opplevd liknende i høyere utdanning; en mor som ringte på vegne av sin sønn i 20-årene, som ikke hadde klart å levere det ene, lille obligatoriske arbeidskravet som trengtes for å kunne gå opp til eksamen. To dager senere hadde jeg en ikke en gang flau gutt på kontordøra mi.

Putesyingen når nye høyder...

Gammel 30-03-12, 12:11   #44
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg iler inn og forteller at 1995-årgangen, den er helt fantastisk. 1994-årgangen forbigår vi i stillhet. *forenkler og stigmatiserer elevgrupper på det aller groveste*

Noen av dere som jobber på videregående som er enig i at det er stor forskjell på de to kullene?

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 12:12   #45
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg iler inn og forteller at 1995-årgangen, den er helt fantastisk. 1994-årgangen forbigår vi i stillhet. *forenkler og stigmatiserer elevgrupper på det aller groveste*

Noen av dere som jobber på videregående som er enig i at det er stor forskjell på de to kullene?

Eg har ikkje 95, men 94-klassen min er ekstrem.

Gammel 30-03-12, 12:15   #46
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har ikkje 95, men 94-klassen min er ekstrem.

Jo, forresten, eg har 95. Blant anna ein (annan) elev som meiner det er mi skuld at han fekk nedsett i orden og ein heil klasse (inkludert foreldre) som meiner at ein beskjed som er gitt i planlegger og kalender på ITL og munnleg i timane, ikkje er godt nok gitt.

Gammel 30-03-12, 16:22   #47
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Gled dere til 00-årgangen.

Gammel 30-03-12, 16:43   #48
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg er faktisk enig. Det må være noe med de som er født i OL-året.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 16:49   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For mye pins.

Men bai! Den dialogen er jo fantastisk!!! Den går jo rett inn i den YouTube-videon med "de tar ikke hensyn til enkeltindividet!"

Gammel 30-03-12, 16:59   #50
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Gled dere til 07 barna kommer dere. 08 barna var helt fantastiske i forhold, 09 barna derimot minner litt mer om 07 barna men ikke like gale.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-12, 17:18   #51
mumrik
Egenial

mumrik sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
mumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt liktmumrik er virkelig godt likt
Standard

Gleder meg til pensjonisttilværelsen og årgangsvin.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.