|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Har dere vurdert Kypros? Deilig og garantert varmt (mellom 33 og 40 grader) og en nydelig øy
|
|
|
|
#42 |
|
#IsItOctoberYet?!
Sv: Erfaringer med Tyrkia?
Det har aldri vært noe problem for oss, men vi har barn som sover som stener når de har sovnet. Vi ser på film og serier med full lyd på kveldene/nettene vi
|
|
|
|
#43 |
|
-
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Var en uke i Side i fjor sommer alene sammen med datter på 7 år. Vi koste oss veldig. Noen tyrkere kunne være litt innpåslitne, men det var for det meste bare veldig hyggelig. Jentungen ble kalt prinsesse en hel uke og likte selvffølgelig all oppmerksomheten. De var veldig snille og forekomne overfor barn. Vi deltok på organisert tur til badeland via lokalt reisebyrå. Badelandet så mye bedre ut på bilder enn i virkeligheten. Var også på båttur for å se delfiner, som vi selvfølgelig ikke fikk se. Båtturen var veldig billig, men de tok det igjen på overpriset drikke og is ombord. 4-5 gangeren i forhold til priser på land, og det var ikke tillatt å medbringe eget drikke. Mange følte seg veldig lurt når regningen kom der. Generelt veldig billig og bra i det lokale sentrumet, mens noe dyrere langs strandpromenaden og turistsentrumet som ligger ved ruinene (teateret). Fine strender og rent vann. Vi fikk også med oss en musikkfestival i sentrum med store opptog og mye liv. Markedet ved moskeen var også spennende. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Mine er i grunnen også sånn, spesielt eldste, han hadde ikke våknet om det smalt bomber utenfor. Men på noen rom ser jeg at sofaen omtrent står "vegg i vegg" med senga, og JEG synes det blir litt for tett. Men jeg hadde nok ikke droppet en tur pga. det, alt går jo i nøden. Men så var det matlagingsmuligheter da, det er vel det aller, aller viktigste. I grunnen har jeg mest lyst til å reise et sted der de har mye spennende (og vegansk) i matbutikkene, som vi kan ta med hjem og lage i leiligheten. Jeg spiser helst minst mulig ute om jeg kan slippe.
Kypros er absolutt med på lista ja. Jeg har dog ikke funnet noe i vår prisklasse eller tidsrom.
|
|
|
#45 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg har vært i Tyrkia én gang og det blir med det. Jeg synes kjøpepresset var utrolig masete og prutingen som måtte til hvis du ikke skulle betale ublu priser (les: dyrere enn i Norge) for alt mulig er bare slitsom.
|
|
|
#46 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Oi, billig! Hvem reiser dere med?
|
|
|
#47 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Thai Air - men veldig mulig vi var heldig med avreisedatoer og sånn. De vi reiser med måtte reise med Finn Air for å få samme prisen (grunnet annen hjemreise)
|
|
|
#48 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Vi var ei uke i Side i fjor. Vi hadde det fint og varmt, men første uka i juli var ikke for varmt. Vi var ikke veldig plaget av selgere og maten var kjempegod. Den siste dagen ble jeg og minsta syke (oppkast, diare) og vi hadde en kjip flyreise hjem.
|
|
|
#49 |
|
Står på egne ben
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg synes det har blitt veldig stor forskjell nå i forhold til før på det der med kjøpepress. Den prutingen kan være litt styrete hvis det er noe en vil ha, men føler ikke noe kjøpepress i Tyrkia. I fjor når jeg var i Tyrkia så kunne jeg fint gå rundt i butikker i Side å bare kikke, det skal jeg love at det kunne en ikke for 10 år siden. Men et problem er at vi normenn skal være så hyggelige, så når noen henvender seg til oss så svarer vi bestandig høflig nei takk tilbake. La være å svare og bare overse selgere. En skal ikke være høflig i Tyrkia, for da har en gjort det med å få innpåsliten selger etter seg når de først har fått ut et par ord av deg. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Nå ringte mannen min og sa at han ser på feriehus på Sicilia.
|
|
|
#51 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg hadde nok valgt Sicilia en million ganger foran Tyrkia, for å si det sånn.
|
|
|
#52 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Haha nei point taken.
|
|
|
#53 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Mafiaen steller godt med turistene, de er en inntektskilde. Eneste du kan oppleve er å ikke få kvittering, som i svart omsetning for at noe skal til mafiaen. Bil er et must, det blir fort landlig.
|
|
|
|
#54 |
|
Nymotens gammeldags
|
|
|
#55 |
|
prøver å være tål***ig
|
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Kanskje dere skulle sjekket ut camping i italia? Aldri kjedelig for barn i det minste.
|
|
|
#56 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Jeg har vært tre ganger i Tyrkia - I kemer i 04 - hvor jeg sa ALDRI mer, og i Side i fjor og forifjor. Kemer er en flott by og dit vil jeg gjerne tilbake til. Side like så, egentlig.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Var i Alanya i fjor i begynnelsen av september. Hadde en flott uke,med 30 grader hele uken. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Erfaringer med Tyrkia?uff ja jeg kjenner meg igjen i det du skriver, men jeg vet at de faktisk har fått en lov mot dette med å ha innkastere og kjøpepress som du kalte det |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Erfaringer med Tyrkia?Det kan bli 50 grader i Tyrkia om sommeren ja. Men Dixie kan ikke få det varmt nok, det vet vi jo. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg og andre har nevnt litt om varmen over her, jeg elsker ekstremvarme og det samme gjør mannen og barna, så det er ikke noe problem. Vi MÅ reise i uke 29 og 30, altså 14 eller 15 juli (eller 13 om det er på kvelden), har ikke mulighet til andre reisetidspunkt. Men jeg er livredd for å ikke få NOK varme, det er mitt problem. Jeg har enda mareritt om Hellasturen i mai i fjor der jeg satt med strikkejakke og hakket tenner.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 27-03-12 kl 20:09. |
|
|
|
![]() |
|
|