Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan definerer du romantikk?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 09:04   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan definerer du romantikk?

Jeg har alltid sagt at jeg ikke er romantisk og at heller ikke mannen eier snev romantiske gener, men etter å ha lært hva romantikk egentlig er, så ser jeg at jeg har en ganske romantisk mann. Og han er mer romantisk enn meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:51   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På tirsdag var jeg særdeles romantisk når jeg uoppfordret kjøpte inn øl og chilinøtter til kveldens store fotballkamp

Gammel 15-03-12, 10:07   #3
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Når ejg tenker romantikk ser jeg umiddelbart for meg de standard svulstige tingene: god mat med vin, blomster og lys osv.

Slikt er det ikke så mye av i vårt liv, men jevnlige doser hverdagsromantikk. Det er vikitg for meg, og gjør meg glad.

Gammel 15-03-12, 10:11   #4
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Romantikk er ikke nødvendigvis levende lys eller blomster. Det er å gjøre litt stas/oppvarte/glede partneren sin. Pene ord? En nyinnkjøpt film partneren kommenterte at var bra, ny drill? Tegn og signaler som viser at man blir prissatt av partneren sin, da er han eller hun romantisk i mine øyne.

Gammel 15-03-12, 10:23   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes potetstappe i hjerteform høres kjemperomtantisk ut.
Vet ikke om det er det mest romantiske mannen kan tenke seg.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:32   #6
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Blomster, fiolinmusikk og levende lys vel!

:elementært:

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

For de som ikke kjenner meg - det var ironi.

Jah, så egentlig var det ikke ironi, når jeg får tenkt meg om. Romantikk = levende lys, blomster, svulmende store ord og følelser.

Gammel 15-03-12, 10:30   #7
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke de små og store tingene man gjør for hverandre i hverdagen er romantisk. Det er hensynsfullt og snilt og hyggelig.

Men romantisk... altså, om jeg hadde syntes det hadde vært stas med stevnemøter ala Lady og Landstrykeren, så hadde jeg definert det som romantisk. Men det virker bare kleint for meg.

Akkurat nå kan jeg ikke huske at jeg noen gang har vært borti romantiske greier jeg.

Gammel 15-03-12, 10:46   #8
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hverdagsromantikken vår kan være å se enda en episode med Big Bang Theory.

Hyggelig skal man helst alltid være, romantisk blir det gjerne når man strekker seg litt ekstra.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:38   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spontant hyggelige ting som gjøres bare fordi den andre blir glad, det er romantisk.

Min mann er ikke så flink til å handle blomster, men han er en jævel på å la meg sove lenge, servere god kaffe på senga med sjokolade til, lag kveldsmat og tenne lys, lage te til meg når jeg strikker og ser på TV, sørge for at jeg får tid til å trene osv.

Gammel 16-03-12, 17:24   #10
leile
Nybegynner

Medlem siden: Mar 2012
leile har et hav av muligheter foran seg
Standard

Synes også at hverdagsromantikk er det aller beste. Små detaljer betyr utrolig mye. For eksempel i morres, før jeg dro på jobb, da stod kjæresten opp før meg, og dekket på til frokost (lenge før han måtte opp), slik at vi kunne være sammen. Det var romantisk... på en litt trøtt måte

leile er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.