|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplass
Har du sjekket om det gjelder når de går på sfo?
Sånn er det nemlig her og. Ungene her har hatt krav på taxi i 1.klasse, men vi har ikke benyttet oss av det siden de har gått på sfo.
|
|
|
#2 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var det jeg var redd for, og ville rette opp i; at du av en eller annen grunn trodde jeg var vestkantdame.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassVi bruker ikke mer en halv plass, men har full plass. Enn så lenge har vi ikke brukt den fullt ut noen gang, hverken i hverdagen eller ferie, men det har vært greit å vite at vi har plass uansett, spesielt nå det første året. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplass(En annen tanke er at vi har råd til å betale full plass, og at det gir mer ressurser til AKS, siden vi bruker den mindre enn vi må. Men det er en annen sak.) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassVi har halv plass, men tror ikke det er oppgitt i timer. De er da der etter skolen og kan være til 17 om vi hadde behøvd det. I uker med fri/ferie som gjør at vi trenger f.eks. formiddag (ved planleggingsdag f.eks), kan vi bruke av en dag som har gått bort, til å putte inn og lage en hel dag. Vi kan også betale ekstra for enkeltdager. Å måtte være der før 16 er ikke et alternativ for oss. Litt slingringsmonn må vi ha. Vi kan endre når som helst i året, og de har ørten ulike kombinasjoner å velge mellom. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
I mål
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassSkolene ligger jo på en måte tett som hagl her også, bare at haglen ikke helt spres i den retning, Xian (vet ikke nøyaktig hvor du bor, men har jo en tanke). Jeg forstår godt at førsteklassingene får drosje. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertuginne
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassUllungen er skolejente til høsten.
|
|
|
#8 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassVi har aldri hatt barna på SFO på morgenen og jeg henter alltid innen klokka 16, som oftest 15.50 tiden så vi kunne strengt tatt gått ned til halv plass - da må han hentes innen 15.30 for ifølge de ansatte på SFO er de aller fleste barn igjen en halvtime og lengre... føles litt urettferdig for meg som henter så tidlig men så er det feriedagene da...
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassVi har full plass, men bruker vel maks 10 timer i uken, ettermiddager. Har full plass pga ferier og at vi ikke kan bruke det hver dag hvis vi har halv plass. Har vurdert å gå ned til halv plass neste år, men pga feriene utgår det dessverre.
|
|
|
#10 |
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassHer koster hel plass 2200. De får ikke mat der annet enn i ferier.
|
|
|
#11 |
|
I mål
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassHos oss tror jeg det er 2500,- inkl mat? Ja, rundt der i alle fall. Ikke gourmet her heller, men storebror er greit fornøyd... Det roterer mellom knekkebrød, ris med grønnsaker, fiskepinner/fiskekaker og potetmos, pasta med ketchup, toast og et par andre tilsvarende retter. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
bits and pieces
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassJeg tror jaggu vi betaler 2490,- eller noe sånt for vår SFO plass, fulltid og med mat. Dvs brødmat 3-4 ganger i uka, mer spennende i feriene.
|
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassHer er det slik at man søker på de timene man har behov for, og betaler for det. I feriene kan man være der hele dager, men må da betale ekstra. Ulempen med vår sfo er at de har stengt hele juli.
|
|
|
|
#14 |
|
Drømmer
|
Her er det også stengt i juli, det er vel ganske vanlig tror jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Tittel og tittel....
|
Mulig det, men det er jo uansett helt håpløst. For meg som er alene med ungene så er det jo slettes ikke sikkert jeg får ferie hele juli, og da har jeg et problem, gitt.
|
|
|
|
#16 |
|
Samme her, satser på at det ordner seg. Mamma har sagt hun skal ta barna en uke i sommer, så da velger jeg juli, så ber jeg om tre uker fri selv i juli. Takket være grei og forståelsesfull sjef så tror jeg det ordner seg.
|
|
|
#17 |
|
Tittel og tittel....
|
Ja, jeg satser jo på at det ordner seg, enten med besteforeldre, lærervenninne eller lærerbror. Men de har jo tross alt ferie de også. Så kan det jo være jeg har flaks og at pappaen vil ha dem litt i juli.
|
|
|
|
#18 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Jo, det skjønner jeg. Men om man er 2 så har man kanskje mulighet til å dele opp ferien litt. Jeg har liksom ikke det uansett. Får jeg ikke ferie i juli, så har jeg ikke barnepass. Om jeg hadde vært sammen med pappaen, så hadde jeg heller hatt ferie alene dersom det var løsningen selv om det også hadde vært kjipt.
|
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Aktivitetsskolen - halv-eller heldagsplassSFO her koster 1900 per måned, da får de ett måltid i hverdagen pluss alle måltider unntatt frokost i feriene. De har åpent fra 7.30 til 16.30, men morgen-SFO må man betale ekstra for. Vi har aldri benyttet oss av det, skolen her begynner så tidlig uansett (8.10). Ja og så har de åpent i alle ferier, men stengt 4 uker om sommeren. Ikke hele juli, men i fellesferien + en uke. Jeg og mannen får to uker ferie hver, så tar vi en uke hver for oss, i år tar han uke 28, 29 og 30, og jeg tar uke 29, 30 og 31. Da har vi dekket de fire ukene som er SFO-stengt i hvert fall.
|
![]() |
|
|