|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passiv
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Hvis så er tilfelle så er stølhet noe man da fikser med en ibux. Hvis det er virkelig ille. |
![]() |
![]() |
#42 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?
Fordi hun var syk eller fordi hun hadde lyst til å sove lenge?
![]() |
![]() |
#43 |
maler
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg har barn som har prøvd å fake syk for å få være hjemme. Derfor streng på kule ting ved lett sykdom. Lenge hjemme pga et eller annet ville medført andre regler. Det er ikke sunt å bure seg inne ved langvarig fravær. Om de kvikner til utover dagen blir de fortsatt holdt hjemme hos meg av psykologiske årsaker, men hvis de hadde vært sånne som spretter opp og vil på skolen hadde jeg nok gjort det annerledes kanskje.
![]() |
#44 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Nei, vi har nok av sykedager med skikkelig sykdom om vi ikke skal begynne å dra inn slike ting også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Yes, we can!!
|
De spretter ikke akkurat opp, men det faller dem bare ikke inn å fake syk, tror jeg. Det er rett og slett utenkelig. Jeg var på samme måte selv, så det er sikkert genetisk.
![]() |
#46 |
Bedreviter
|
Hadde vi hatt "skulkesyke" barn, hadde vi også hatt en slik regel, men det har vi ikke. Og siden det ikke er noe problem at de prøver å late som de er syke, har jeg heller aldri skjønt vitsen med å innføre slike regler for dem. Det er heller ingen begrensninger på TV eller spill når de er syke, av samme grunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Det har hendt vi også har sendt barna på aktiviteter om ettermiddagen selv om de har vært hjem fra skole pga sykdom. Det er en helhetsvurdering som ligger til grunn for det, hva som er til barnets beste osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
frakoblet
|
Jeg ser heller ikke poenget med å måtte oppføre seg som om man var syk hele dagen selv om man ikke var frisk tidligere på dagen. Hvis man har vært kvalm eller hatt vondt i magen første del av dagen er det faktisk bare bra å komme seg på trening om kvelden.
![]() |
#49 |
superbruker
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Så, jeg skulle latt minstepropellen være hjemme fra skolen i dag. Hun mente at hun burde det siden hun var støl.
![]() |
#50 |
Epikur
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg har ekstremt høy arbeidsmoral og slet veldig med å tilpasse meg da jeg var sykemeldt i 7 mnd først og 3 mnd etterpå. Jeg skrev knapt noe på facebook, jeg var ikke noe særlig i byen, jeg traff lite venner, gjorde ikke noe særlig sosialt.
![]() |
#51 |
By the Sea
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Dette minner meg om en meldingsbok-klassiker fra skolen jeg jobbet på tdligere: "Hans kan ikke være med på sykkeltur i dag da sykkelen hans er tungtrådd".
![]() |
#52 |
Epikur
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Medn for å svare på spørsmålet: hjemme pga stølhet? Hvis det var den egentlige og sanne grunnen? Haha, nei.
![]() |
#53 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg tenker at foreldre tar avgjørelser på dette best selv. Støl kan innbære så mangt, og for alt man vet ligger det også andre ting bak fraværet uten at man nødvendigvis kringaster det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
frakoblet
|
Det tenker jeg også.
![]() |
#55 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg synes at dette med å være hjemme fra skolen bare blir vanskeligere og vanskeligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
I mål
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Jeg er oppvokst med at venner og fritidsaktiviteter utgår hvis man er syk den dagen, og jeg praktiserer det samme for mine barn. Dette synes jeg like mye er en signaleffekt -hvis man ikke har vært frisk nok til å gå på skolen, er man ikke frisk nok til å være noe annet sted heller. Det mener jeg også gjelder for voksne som er hjemme fra jobb, så da kan man gjerne lære ungene det fra starten av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Mine barn har sjelden vondt i viljen når de skal på skolen, men det hender jo at det er litt "vondt i magen og halsen og sånn" om morgenen som jeg mistenker like gjerne kan være trøtthet så tidlig på dagen. Pleier å svare at de selvsagt skal slippe å gå på skolen når de er syke, men at de må huske på at det ikke blir noe "ut med venner-opplegg" senere på dagen. Noen ganger vil de fremdeles være hjemme (og da er de også syke, viser det seg) andre ganger bestemmer de seg for å gå på skolen likevel (ikke så syke) Vi har uansett en avtale om at de går på skolen hvis de er usikre på om de er syke eller ikke og så tar de med mobil og ringer dersom de føler seg verre slik at vi kan hente dem. Funker helt fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Stølhet som begrunnelse til å være hjemme fra skolen?Men apan, om de er syke på morgenen så kan de da være friske klokken 17? jeg forstår ikke den greia der, kjenner jeg.
![]() |
#60 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme praksis her. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|