Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan hilser du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvordan er håndtrykket ditt?
Jeg er en slappfisk 3 2,29%
Jeg har et fast og bestemt håndtrykk 128 97,71%
Deltakere: 131. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-07, 09:55   #41
malena

malena sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan hilser du?

Fast håndtrykk. Blir ofte kommentert, spesielt av godt voksne menn.

Gammel 27-03-07, 10:20   #42
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Det er da vel ingen som vil innrømme å ha et slapt og ekkelt håndtrykk?? Livsløgner og desslike...

Jeg har det i hvertfall ikke!

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:22   #43
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nå ble jeg veldig nysgjerrig på hva Schnuppa skrev før hun redigerte ...

Kanskje noe à la læreren min på videregående brukte å si: "Ursäkta mina fuktiga händer, jag har just onanerad".

Fast håndtrykk her også ja.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 10:23   #44
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg har et fast og bestemt håndtrykk ja. :snobb:

De siste ukene har jeg vært med på en rekke jobbintervju, og det gjør noe med førsteinntrykket på søkeren når vedkommende har et skikkelig gelehåndtrykk.

Enig. Men jeg har vært på flere intervju der den/de som holder intervjuet har slapt/slappe håndtrykk.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 11:23   #45
konemor
Erfaren

konemor sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Hilser med et normalt fast håndtrykk. Synes det er ubehagelig å hilse på "slappfisker".

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 21:35   #46
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har et fast håndtrykk og kan ikke fordra slappfsiker.

Gammel 28-03-07, 21:51   #47
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fast, såklart! Jeg tror ikke de som har slapt håndtrykk vet hvor ille det er - eller at de selv hilser slapt.

Slapt i kombinasjon med ytterste fingerledd og klamme hender.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 23:49   #48
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Normal vil jeg si.
Er ikke alltid jeg husker på å skvise skikkelig.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 00:15   #49
Heidi
Vaffel

Heidi sin avatar

Heidi er litt kulHeidi er litt kulHeidi er litt kul
Standard

Jeg gir faste håndtrykk. Får jeg slappe tilbake, er det mulig jeg skviser litt ekstra. Og skvises jeg litt ekstra fast av svære mannfolk, dere vet stressdresstypen, så skviser jeg enda litt hardere tilbake. Skulle bare mangle.
:kvinnesaksforkjemper:

Heidi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 08:52   #50
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg hilser sånn passe fast. Liker ikke slappe klamme hender. Blir jo redd en skal klemme folk i filler hvis de ikke klemmer litt tilbake. Vi hadde håndhilsekurs med guttene før de skulle få kirkeboka og seksårsbibelen. Da var det viktig med riktig hånd og fast håndtrykk. Det å se folk i øynene går ikke like bra, siden jeg skjeler . Jobber med saken, og håper nye briller skal gjøre at jeg kan hilse på sømmelig vis framover.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-07, 09:10   #51
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Som sagt i en annen tråd: Jeg har fordommer mot de med slappe håndtrykk. I mine øyne blir de til karaktersvake mennesker.

Bare husk på at i noen tilfeller er det gode grunner til at man hilser med et slapt håndtrykk. Som nevnt tidligere i tråden kan det f eks skyldes håndskader eller leddgikt.

Gammel 29-03-07, 09:29   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fast håndtrykk og øyekontakt.

Slappe håndtrykk er veldig typisk fjortisjenter syns jeg. De virker uinteresserte, uengasjerte og veldig likegyldig.

Gammel 29-03-07, 09:31   #53
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan finne på å gi folk bare fingertuppene (på den måten som ble beskrevet som ekkel tidligere i tråden), men da sier jeg ifra at det er på grunn av vond hånd.

Gammel 29-03-07, 09:48   #54
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slappfiskhåndtrykk er nesten ekkelt - ekstra ille er det om de er kalde på hendene. Jeg er fast og sterk i grepet

Gammel 29-03-07, 19:22   #55
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker ikke fisker, da slipper jeg kjapt. Slappfiskene virker uinteresserte.

Et fast håndtrykk uten å klemme ringene alldeles inn i fingrene er best og det er det jeg prøver å levere.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 09:36   #56
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lærte på skolen at man skal være fast og bestemt i håndtrykket, og det har jeg tatt til meg.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 10:13   #57
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heidi, her.

Jeg gir faste håndtrykk. Får jeg slappe tilbake, er det mulig jeg skviser litt ekstra. Og skvises jeg litt ekstra fast av svære mannfolk, dere vet stressdresstypen, så skviser jeg enda litt hardere tilbake. Skulle bare mangle.
:kvinnesaksforkjemper:

Du och jag, Heidi.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 11:05   #58
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Fast håndtrykk her også. Får frysninger av slappe gelehender som ikke kan hilse skikkelig.

Gammel 30-03-07, 15:13   #59
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I likhet med alle andre i denne tråden, synes jeg det er ubehagelig med et slapt håndtrykk.

Men jeg setter i grunnen ikke pris på håndtrykk av den altfor kraftige sorten heller, så jeg vel så opptatt av ikke å klemme for hardt på folk.

Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-07, 20:45   #60
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Tror jeg hilser fast. Er ikke noe jeg har tenkt over før.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:28.