|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedMen det trenger ikke alltid å være foreldrene som har sviktet. Små barn kan være svimete og glemsomme og ikke huske å si fra om at de har fått invitasjon. Jeg endevender ikke skolesekken hver dag på jakt etter eventuelle kort, og tror kanskje ikke jeg er alene om det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
heimføing
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjed
Har du ikke skjønt at vi vet jo ikke om at vi er blant dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedHer i huset gis det tilbakemelding til den som inviterer etter hva som står i invitasjonen. Står det si i fra hvis du ikke kommer, ja så sier jeg kun fra hvis de ikke kommer. I invitasjoner som vi selv sender ut ber vi vennligst om å gi beskjed om de kommer eller ikke- alså svar utbedes uansett. Hvis du skriver på invitasjonen f.eks at du skal si i fra hvis du kan komme så må du regne med at folk gjør det de får beskjed om. Men det er min tolkning da...
![]() |
#44 |
By the Sea
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedNår fristen for tilbakemelding har utløpt, sender jeg melding til de jeg ikke har fått svar fra. Sist var det to takknemlige mødre i den andre enden hvor det ene barnet hadde glemt å levere og det andre hadde mistet/ikke fått (vet ikke hva som hadde skjedd). Det var også en litt beskjemmet forelder som hadde glemt hele greia selv (og det kan skje, det synes jeg ikke er vanskelig å ha forstelse for). Om jeg ikke hadde sendt melding, hadde disse barna uteblitt - men som det var, ble det stort oppmøte og fin feiring. Jeg kommer til å fortsette å gjøre det slik.
![]() |
#45 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir beskjed.
![]() |
#46 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJeg sier fra uansett hva som står på invitasjonen, jeg. En sms/epost med "Takk for bursdagsinvitasjonen, xxx kommer gjerne!" eller noe sånt.
![]() |
#47 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedHøres ille ut, stakkars forventningsfulle små. Vi er ikke av de som går glipp av en bursdag fordi kortet ligger i sekken eller blir gjenglemt på en annen måte. Bursdager er store greier, så jeg blir informert om det. Vi har glemt bursdag 1 gang, jeg kom på det dagen etter, og da kastet jeg meg over telefonen, og beklaget meg.
![]() |
#48 |
maler
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJa, hvis jeg faktisk har sett innbydelsen. Det har skjedd at de har ligget vel lenge i sekken og det har skjedd at de har ligget i postkassa mens vi har vært bortreist. Det er av en eller annen grunn tradisjon for korte frister her.
![]() |
#49 |
superbruker
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir beskjed hvis barnet ikke kommer. Så sant jeg vet om bursdagen da. Det har dessverre skjedd flere ganger at jeg har funnet innbydelsen lengst ned i sekken og det er et par dager siden den var. Da sender jeg en melding og beklager at vi ikke kom og hvorfor. En gang glemte vi en bursdag. Det var flaut. Vi var og leverte bursdagsgave etterpå.
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedGir alltid besjed om barnet ikke kommer
![]() |
#51 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Å ikke gi beskjedNå er dette barnehagebarn, så jeg antar innbydelsen ikke blir borte i sekken.
![]() |
#52 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Å ikke gi beskjedEr det ikke stas å bli invitert i bursdag lenger? Da jeg var liten var det like stort og viktig hver gang, så å glemme eller rote bort en invitasjon blir helt rart for meg.. Det ønsker jeg at det skal være for mitt barn også, så jeg kan ikke se for meg at vi blir av de som ikke gir beskjed. Foreløpig er Kosegrisen for liten til at vi har noe særlig erfaring med barnebursdagsinvitasjoner, men det kommer jo litt annet. Slik jeg ser det er et bursdagsselskap for et barn like viktig for hovedpersonen som et bryllup er for brudeparet.
![]() |
#53 |
superbruker
|
Jo, det er det. Hos oss er bare med minstepropellen som klarer å glemme og rote bort bursdagsinnbydelser. Hun glemmer å ta med sekken til skolen hvis ikke jeg passer på. Jeg sjekker jevnlig sekken for å få med meg beskjeder fra læreren osv. Hun husker ikke det. Så hender det at jeg glemmer å sjekke sekken eller at vi øver på at hun skal gi beskjed når hun har fått lapper og spørr etter de. Så det kommer ann på hva slags type barnet er også.
![]() |
#54 |
Bedreviter
|
Det er jo forskjell på unger, så klart, men jeg har ikke inntrykk av at min datter er alene om å tenke at det hun vet, det vet også mamma, helt automatisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedHer er det ikke lov å levere ut invitasjoner i bhg eller på skolen.Så alle invitasjoner sendes per post.
![]() |
#57 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedDe få gangene det ikke har passet å gå i selskap har vi selvsagt gitt beskjed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Jeg innrømmer at jeg er litt novise i dette gamet, i og med at jeg (ennå) ikke har særlig erfaring med ransler fulle av borkomne greier og bunngrums. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Å ikke gi beskjedAlltid!
![]() |
![]() |
#60 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å ikke gi beskjedFor oss er det en selvfølge å gi beskjed om man ikke kommer. Men må innrømme at det hat skjedd er par ganger at vi ikke har fått med oss innbydelsen før dagen etter. Minsten er ikke så flink å gi oss lapper, han glemmer det rett og slett, og jeg er litt sløv med å sjekke sekken hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|