|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Å ikke gi beskjed
I invitasjonene til storebror bruker det å stå at vi skal gi beskjed om vi ikke kan komme. Så vi følger oppfordringen i invitasjonen, om de vi ha beskjed uansett - så svarer vi. Om de vil ha påmelding eller avmelding så sender vi det som er aktuelt.
|
|
|
#2 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det høres bra ut, men jeg opplever likevel at folk setter pris på at jeg sier om vi kommer selv om det ikke oppfordres spesielt til det i invitasjonen. Jeg synes det er en fin ting å gi uttrykk for at man blir glad for å bli invitert, uansett, men selvsagt er det helt i orden at ikke alle tenker som jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Å ikke gi beskjedJa, vi gir beskjed. Men nå, med barn på 9 og 6 har jeg endel erfaringer med bursdager. Noen gir aldri beskjed, og kommer ikke. Vi fortsetter å invitere, så lenge disse barna er en naturlig del av en gruppe, men etter hvert regner vi ikke med dem.
|
|
|
#5 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Å ikke gi beskjedJeg brente meg på denne da jeg sendte med Ungen bursdagsinvitasjoner på skolen. Da hadde tydeligvis invitasjonene havnet nederst i sekken hos mange. Så for fremtiden velger jeg Arran sin løsning: Gi beskjed uansett og så purre på de som ikke har svart.
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å ikke gi beskjedSå kjedelig. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Originala
|
Sv: Å ikke gi beskjedJa, vi gir alltid beskjed. Jeg er et sosehode uten sidestykke, men akkurat der har jeg skinnende ren samvittighet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Unik
|
Sv: Å ikke gi beskjedDette har faktisk vert størst problem i barnehagen. Jenta mi opplevde at berre to dukka opp ein gong. Dei andre gav ikkje beskjed ein gong.
|
|
|
#9 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Å ikke gi beskjedFor meg er det en selvfølge å gi beskjed om Guttungen ikke kan komme i en fødselsdag, og jeg syns det er fint om folk gir beskjed til meg om barna deres ikke kan komme når vi inviterer.
|
|
|
#10 |
|
Livsnyter
|
Sv: Å ikke gi beskjedEtter å ha opplevd akkurat det samme en gang har jeg begynt å skrive at det er fint med tilbakemelding om det kommer eller ikke, uten at det har hjulpet. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Fortynnet
|
Sv: Å ikke gi beskjedMen det trenger ikke alltid å være foreldrene som har sviktet. Små barn kan være svimete og glemsomme og ikke huske å si fra om at de har fått invitasjon. Jeg endevender ikke skolesekken hver dag på jakt etter eventuelle kort, og tror kanskje ikke jeg er alene om det. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir beskjed.
|
|
|
#13 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Å ikke gi beskjedJeg sier fra uansett hva som står på invitasjonen, jeg. En sms/epost med "Takk for bursdagsinvitasjonen, xxx kommer gjerne!" eller noe sånt.
|
|
|
#14 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Å ikke gi beskjedHøres ille ut, stakkars forventningsfulle små. Vi er ikke av de som går glipp av en bursdag fordi kortet ligger i sekken eller blir gjenglemt på en annen måte. Bursdager er store greier, så jeg blir informert om det. Vi har glemt bursdag 1 gang, jeg kom på det dagen etter, og da kastet jeg meg over telefonen, og beklaget meg.
|
|
|
#15 |
|
maler
|
Sv: Å ikke gi beskjedJa, hvis jeg faktisk har sett innbydelsen. Det har skjedd at de har ligget vel lenge i sekken og det har skjedd at de har ligget i postkassa mens vi har vært bortreist. Det er av en eller annen grunn tradisjon for korte frister her.
|
|
|
#16 |
|
superbruker
|
Sv: Å ikke gi beskjedJeg gir beskjed hvis barnet ikke kommer. Så sant jeg vet om bursdagen da. Det har dessverre skjedd flere ganger at jeg har funnet innbydelsen lengst ned i sekken og det er et par dager siden den var. Da sender jeg en melding og beklager at vi ikke kom og hvorfor. En gang glemte vi en bursdag. Det var flaut. Vi var og leverte bursdagsgave etterpå.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å ikke gi beskjedGir alltid besjed om barnet ikke kommer
|
|
|
#18 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Å ikke gi beskjedNå er dette barnehagebarn, så jeg antar innbydelsen ikke blir borte i sekken.
|
|
|
#19 |
|
Kakemonster
|
Sv: Å ikke gi beskjedEr det ikke stas å bli invitert i bursdag lenger? Da jeg var liten var det like stort og viktig hver gang, så å glemme eller rote bort en invitasjon blir helt rart for meg.. Det ønsker jeg at det skal være for mitt barn også, så jeg kan ikke se for meg at vi blir av de som ikke gir beskjed. Foreløpig er Kosegrisen for liten til at vi har noe særlig erfaring med barnebursdagsinvitasjoner, men det kommer jo litt annet. Slik jeg ser det er et bursdagsselskap for et barn like viktig for hovedpersonen som et bryllup er for brudeparet.
|
|
|
|
#20 |
|
superbruker
|
Jo, det er det. Hos oss er bare med minstepropellen som klarer å glemme og rote bort bursdagsinnbydelser. Hun glemmer å ta med sekken til skolen hvis ikke jeg passer på. Jeg sjekker jevnlig sekken for å få med meg beskjeder fra læreren osv. Hun husker ikke det. Så hender det at jeg glemmer å sjekke sekken eller at vi øver på at hun skal gi beskjed når hun har fått lapper og spørr etter de. Så det kommer ann på hva slags type barnet er også.
|
![]() |
|
|