|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Minsten (snart fem) holder seg tørr både i Trolldress med fast for, Isbjørndress (både hel og todelt) og Kappahl todelt. På beina er det verre. Viking Goretex blir ofte bløte, men med ullsokker så blir han ihvertfall ikke kald. Bytter på med Kamik Snowkone og de holder tett.
|
|
|
#2 |
|
Impulsiv innimellom
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Gutten min var den eneste som var tørr på sin avdeling i går. Han hadde på Cherrox og Trolldress med løst for. Han er nok ikke den mest aktive, så det hjelper nok også.
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Vi hadde vader fra www.barnevaderen.no, det hjelper jo, men buksa er tung, jenta ble klam og mange av buksene i barnehagen fikk rifter. Ikke noe jeg kjøper igjen. De ansatte synes vaderene er kjempebra.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Mine elsker også sine og foretrekker dem helt klart. Kommer nok til å fortsette med å kjøpe de neste vintrene også i stedet for å bli søkkvåt på bena daglig i gore tex.
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Vi har hatt cherrox hvert år, og jeg mener fremdeles at det er det beste i virkelig sølepyttplaskevær. Cherrox i seg selv er jo ikke akkurat skadelig, som det av og til høres ut som blant dem som ikke liker dem - men det er det med å begrense bruken. Vi bruker dem bare når det faktisk er vær til det, og det fungerer utmerket. Så bruker vi gore-tex og Sorel ellers. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?
Neida de er ikke skadelig, jeg bare synes ikke de gir så god støtte. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Minsten her har isbjørn skallbukse og Bergans skalljakke. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Mine har aldri vært våte i sine Viking Thermo tror jeg. De har ikke brukt noe annet i hele vinter. De har goretex sko også, men nekter å ha de på.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Har nye Viking Thermo til eldste kjøpt på salg i høst, men de var så store i str at de nok vil passe neste år i stedet. Men de var store, sånn generelt. Slushers er litt mindre og nettere.
|
|
|
#11 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Minste min har reimatex-dress som ikke er slitt og gore-tex-støvler - han er overhodet ikke tørr når været er som nå. Jeg tror det meste av det våte kommer inn gjennom sprekkene - altså mellomrommet mellom sko og dress, votter og jakkearm, hals, halvåpen glidelås. Skulle han vært tørr måtte han brukt tørrdrakt tror jeg |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hva holder ungene tørre nå?Vår eldste har bada med regntøy og dockboots de siste dagene og vært våt langt oppover inni beina.
|
![]() |
|
|