|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Det er sikkert mest snakk om sortering, antagelig, og hva som er praktisk for den enkelte. Vi reiser jo bare med håndbagasje, så vi pakker egentlig det meste av toalettsaker i disse plastposene. Barna har en felles med sine "tørre" ting: tannbørster, hårbørste, strikker, etc. Så har vi en felles for felles flytende: shampo, balsam, solkrem, tannkrem. Og en egen, felles medisinveske. Og så har jeg min egen veske med sminke, men tar ikke med så mye av det på ferie. Mannen min nekter å barbere seg i ferien, så han har med tannbørste og deo.
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"OK. Jeg vet av erfaring at vi omtrent stuper i seng om kveldene når vi er i "badeland" og har dermed ikke behov for de helt store kroppspleieseansene. Jeg vasker av sminke (som jeg også bruker mindre av der, fordi det ofte er varmt og klamt) med lunka vann og har bare med en liten ansiktskrem ellers. Hele familien pleier å ha en after-sun på deling (den glemte jeg) så noen annen fuktighetskrem blir ikke brukt. Jeg bruker bare balsam og av og til olje i håret, men mannen har med en liten hårgelè. Ang. å grave fram fra veska: Vi setter tannbørstene i et glass på vasken (de har sånne små beholdere på seg) og dusjartiklene i dusjen. Da blir det stort sett bare mannen og jeg som trenger å grave i veska og det går som regel greit når den ikke lenger er så full. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"Når jeg reiser et sted har jeg ikke med meg så mye, men når jeg skal hjem, derimot ... Jeg var latterligt langt innenfor kvoten da vi skulle til Gdansk, da vi skulle hjem var jeg sikker på at jeg måtte betale ekstra, men jeg slapp såvidt.
|
|
|
#4 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antall kolli på "Syden-tur"
Vi liker også godt å ha en liten koffert hver, type carry on. Veldig mye enklere å finne klærne sine, og hvis man ikke har med væske eller annet forbudt, så kan man jo ta kofferten inn på flyet og slippe å sjekke inn. |
|
|
|
![]() |
|
|