|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
villende
|
Sv: Overnatte?Jeg vet faktisk ikke helt hva jeg synes. På den ene siden så tenker jeg at det kan være greit at de i det minste venter med overnatting til de er ferdige med ungdomsskolen. (Herregud, de er fortsatt bare barn, selv om de er barn med et seksualliv.) Og det handler også om å bevare litt av spenningen som ligger i et nytt, gryende seksualliv. Kanskje det faktisk er greit at de må snike seg litt rundt i begynnelsen og at mamma og pappa ikke "vet" om alt som skjer med kæresten. Kanskje det faktisk er greit at foreldrene setter en grense som innebærer at man slipper å slippe kjæresten sin inn i nattesøvnen. Hvor rart det enn høres så er det jo nettopp det nærhetsskapende i det å overnatte sammen med kjæresten som kan bli litt overveldende for en tenåring som er i startfasen for utforskning av følelseslivet. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Overnatte?
Ja, det ville jeg gjort. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Textrovert
|
Spørs hvor gammel kjæresten er, da. Det ville føtes en smule ...eh.. unaturlig for meg å snakke med foreldrene da sønnen min fikk seg kjæreste som var voksen. Jeg synes jeg ser det "Hei, jeg er moren til xxx. Er det greit for dere at deres 27 år gamle datter sover over hos oss?".
|
|
|
#47 |
|
Epikur
|
Sv: Overnatte?Å, jo, Divine, gjør det!
|
|
|
#48 |
|
"De"
|
|
|
|
#49 |
|
can-jur
|
Sv: Overnatte?Ok, jeg skal innrømme at jeg ikke kommer til å følge min mors forspor helt ut.
|
|
|
|
#50 |
|
Einsam
|
Sv: Overnatte?Ettersom jeg selv er nonne, er det ikke snakk om at mine unger får ha kjærester på besøk når de kommer i den alderen at de begynner å ha sex altså!!! |
|
|
|
|
|
#52 |
|
flisespikker
|
Sv: Overnatte?Spiller aldersforskjellen på paret noen rolle for dere som sier dere ville ønsket kjærester velkommen på overnatting? Jeg spør bare av nysgjerrighet på hvordan dere tenker, ikke fordi jeg er sikker på hva jeg mener selv.
|
|
|
#53 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#54 |
|
Fortynnet
|
Sv: Overnatte?Det spiller absolutt en rolle for min del. Jeg ville hatt veldig vanskelig for å godta et forhold som innebar en veldig ung tenåring og en mye eldre kjæreste, enda mer hvis den ene er under seksuell lavalder. No way at en dame på 38 hadde fått komme her og overnatte med min tenåringssønn. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Overnatte?Jeg ler litt av alle de absurde tankene jeg får i hodet når jeg leser det dere skriver.
|
|
|
#56 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Da jeg var 23 år ble jeg sammen med min nåværende samboer. De første gangene vi var i Drammen sammen sov vi i hver vår etasje. Jeg fikk gjesterommet, han sov på gangen på loftet |
|
|
|
|
|
#57 |
|
flisespikker
|
Jeg tenker også sånn, og så tenker jeg videre at en del typer forhold vil man som forelder ikke ønske å godta, langt mindre oppmuntre. (30 år gammel kjæreste til femtenåringen; brutal eller respektløs person; narkoman eller voldelig kriminell?) Selvsagt er det begrenset hvor mye man kan hindre tenåringen i å ha en kjæreste man ikke liker, men i en del tilfeller vil det da likevel være riktig å gjøre det klart hva man mener - og i alle fall å ikke ønske kjæresten velkommen i familien ved å invitere ham/henne på helgebesøk.
|
|
|
#58 |
|
Textrovert
|
Sv: Overnatte?Jeg har måttet tenke mye på dette, da sønnen min er sytten og kjæresten hans er 28. Jeg syntes det var veldig vanskelig i starten, da jeg ikke likte tanken og var redd for både det ene og det andre, men jeg bare snakket med sønnen min om det, jeg har ikke nektet han å være sammen med henne, og hun fikk da også lov til å komme på besøk. Hun bor i Sverige, så er hun først på besøk, må hun nødvendigvis sove over. Faren til sønnen min (jeg bor ikke sammen faren) har vært helt anti det forholdet hele tiden, og har bare møtt henne et par ganger (for å ta henne i øyesyn), og han har til tider oppført seg noe uheldig i den forbindelse. Jeg ønsker derfor å være en motvekt til dette, og ønsker at kjæresten til sønnen min skal føle seg velkommen hjemme hos oss. Jeg synes det bare en fair å gi folk en sjanse. Da jeg ble sammen mannen min var jeg 26 år var alenemamma. Mannen min var 19. Likevel tok foreldrene hans mot meg med åpne armer. Jeg prøver å ha det in mente.
|
|
|
#59 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Pokker! Jeg som hadde sett for meg det som en mulighet. |
|
|