|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Trur du / veit du at allergivennlige kaker er litt mindre gode enn andre kaker? | |||
| Eg trur at kaker som manglar ingredienser som eg forbind med gode kaker er litt dårligare |
|
13 | 15,85% |
| Eg trur at glutenfrie kaker generelt er litt dårligare |
|
10 | 12,20% |
| Eg trur at melkefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
9 | 10,98% |
| Eg trur at eggefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
9 | 10,98% |
| Eg syns (veit) at glutenfrie kaker generelt er litt dårligare |
|
10 | 12,20% |
| Eg syns (veit) at melkefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
6 | 7,32% |
| Eg syns (veit) at eggefrie kaker generelt er litt dårligare |
|
8 | 9,76% |
| Eg trur at glutenfrie kaker er like gode som dei med gluten |
|
6 | 7,32% |
| Eg trur at melkefrie kaker er like gode som dei med melk |
|
7 | 8,54% |
| Eg trur at eggefrie kaker er like gode som dei med egg |
|
8 | 9,76% |
| Eg syns (veit) at kaker utan gluten er like gode som kaker med gluten |
|
19 | 23,17% |
| Eg syns (veit) at kaker utan melk er like gode som kaker med melk |
|
23 | 28,05% |
| Eg syns (veit) at kaker utan egg er like gode som kaker med egg |
|
21 | 25,61% |
| Allergivennlige kaker smakar generelt bedre enn andre kaker. |
|
2 | 2,44% |
| Eg likar alt! |
|
32 | 39,02% |
| Allergivennlige kaker er strengt tatt «liksomkake»; etterlikning av ekte kake |
|
7 | 8,54% |
| Å bake allergivennlig kake er ingen jobb for meg |
|
33 | 40,24% |
| Å bake allergivennlig kake vil vere litt meir utfordrande for meg enn «vanlig» kake |
|
29 | 35,37% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 82. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Gode kaker er godt, og å spise mat sammen med andre er jo ekstra godt. :enkel:
|
|
|
#42 |
|
Ingen skravlebøtte
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?En jeg kjenner tåler ikke mel, og mannen hennes tåler ikke sukker(diabetes) så vi må prøve å finne en GOD kake uten sukker og mel.Noen som har oppskrift
|
|
|
#43 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg har vel knapt smakt en allergikake, men har heller ingen fordommer mot det. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Alle kakene vi baker er uten laktose,mange er uten melk og.Og de er helt uten vanlig sukker og frukt ting,bruker ofte splenda eller sukrin, men ofte bare vaniljestang
Sist redigert av Honda : 27-01-12 kl 10:06. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?
Honda ser ut til å kunne ha tips!
|
|
|
#46 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Langpannesjokoladekaken jeg oftest baker, er uten egg. Den er knallgod. Etter noen år med melkeallergiker i klassen, har jeg også laget melkefrie kaker som har vært gode, og en tidligere kollega med cøliaki bakte de nydeligste kakene uten gluten. " Problemet" er når man skal bake uten egg og melk, f.eks. Da smaker det ikke like godt, syns jeg, men det kan like gjerne skyldes at jeg ikke har funnet gode nok oppskrifter.
|
|
|
#47 |
|
Borte
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg har aldri bakt melke- og eggfritt eller smakt det som jeg vet, så det skal jeg ikke uttale meg om. Glutenfritt mel har jeg heller aldri brukt, men har ofte laget iskake eller nøttebunn om jeg skal servere glutenfritt.
|
|
|
#49 |
|
villende
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg har bakt mye allergivennelig opp gjennom årene. Og min erfaring er at de beste kakene er de som er allergivennelige i seg selv, ikke de hvor man erstatter en ikke-allergivennelig ingrediens med en allergivennelig en. |
|
|
|
|
|
#51 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg liker stort sett alt som slutter på kake. Men er svak for både marengsbasert, nøtter og sjokolade. Så jeg tror jeg foretrekker andre alternativer, ikke nødvendigvis erstatninger om jeg skal gå allergivennlig.
|
|
|
#52 |
|
er her
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Glutenfritt kan være bra, men også ikke bra (jeg har smakt en som kan omtales som papp med sjokoladesmak, virkelig ikke god).
|
|
|
|
#53 |
|
Tidsklemma
|
|
|
|
|
#54 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Hvis man skal lage hveteboller glutenfritt, så syns jeg typisk at det kan gi inntrykk av b-vare. Sist erfart på Santa Lucia-lussekattene. Det betyr ikke at man ikke kan lage gode kaker uten gluten. Man må tilpasse bakekategori etter ingredisensene mener nå jeg. Melkefri = sorbet, ikke soyais, f.eks.
|
|
|
#55 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Jeg svarte at det er litt mer utfordrende å bake en allergivennlig kake og da ligger utfordringen simpelthen i å tenke på hva man kan ha med i kaken og ikke. En allergivennlig kake kan selvsagt være minst like god som en hver annen kake. Det er sjelden at man har ikke-gode ingredienser i kake. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Ikke alle typene, men hjemmelaget er sinnsykt godt, og har du smakt denne? Jeg har servert den til både mine egne og andre unger (på besøk her) og alle elsker den. Smaker som helt vanlig vaniljeis, egentlig enda bedre synes jeg.
|
|
|
#57 |
|
Live and let live
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Ja, den oppdaget jeg tilfeldig en dag jeg var innom OBS. De hadde dem liggende i isdisken sammen med resten av de andre isene, og den var bare SÅ god! (Og jeg er ikke noe begeistret for tofuisene.)
|
|
|
#58 |
|
Absolute Beginner
|
Panna Cotta, søtet med sukrinmelis + bærsaus er nydelig. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Jeg elsker den. Pærevarianten er også litt god, men ikke noen favoritt. Jeg ble skuffet da jeg innså at det var pære og ikke pistasj, så bare fargen på papiret og hylte litt. Men neida, ikke pistasj!! *trasse*
|
|
|
#60 |
|
Live and let live
|
Sv: Kva syns vi eigentleg om allergivennlige kaker?Joda, kjeksen på kroneisene er glutenfri.
|
![]() |
|
|