|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Weeeee
|
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Allmenkunnskap ja.
|
|
|
#43 |
|
Bedreviter
|
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?
Jeg lærte det symbolet mange år før jeg skjønte at det var to av dem, og hva de betydde. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Jeg har i juleferien klart å gå inn på tissende mennesker ikke mindre enn 3 ganger, så jeg hadde ikke brydd meg om jeg gikk feil.
|
|
|
#45 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Jeg sleit med det samme da jeg var på Latter for litt siden. Så det er ikke bare deg det ikke sitter helt på.
|
|
|
#46 |
|
bits and pieces
|
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Vet hva de står for ja, men hadde slitt med å velge rett. Kan da ikke huske at vi lærte dette på ungdomsskolen.
|
|
|
|
#47 |
|
Sperret
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Jepp, de kan jeg...mannen står (har stå) og jenta sitter |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Jeg trodde pilen på symbolet for mann representerte bevegelse. Fordi det er hannkjønnets celler som er i bevegelse under befruktning. Mens kvinnesymbolet representerer "stedfasthet", fordi eggcellen er i ro.
|
|
|
|
#50 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Jepp, kan forskjellen
|
|
|
#52 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?
Det lærte jeg meg tidlig - har bilde av meg selv i sandkassa med dette symbolet på lua
|
|
|
#53 |
|
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Kan dei.
|
|
|
#54 |
|
Ekvilist
|
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Det var da voldsomt til prat om at dette er barnelærdom.
|
|
|
#57 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Hmm. jeg tror 11 åringen er rimelig stø på - han og hun og mars/venus betydningen av disse symbolene, 7 åringen tror jeg skjønner han/hun betydningen. Og jeg ville blitt overrasket om hun ikke viste det før hun begynte på skolen så JEG mener det er veldig basic allmenkunnskap. Mulig det er litt i mitt nerdeunivers parret med antroposofoppdragelse eller mangel på sådan, at jeg tror at folk kjenner symbolbetydning på planeter i samme grad som tall og bokstaver.
00 04 10 Sist redigert av era : 08-01-12 kl 02:26. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Aquademiker
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Jeg har en slik øredobb som jeg har arvet av min mor født på 60 tallet så jeg kan forskjellen ja
|
|
|
#60 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Symbol for kjønn, kan alle de?Ja, mannesymbolet har jo "stå" |
|
|
|