Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er haken?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-12, 18:25   #41
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Det er vel egentlig en side med affiliatelenker, så du bestiller fra amazon men gir affiliaten provisjon i samme slengen. Bare at de har lagt en del arbeid i å velge ut produkter og gjøre siden mer oversiktelig for norske kunder. Det blir ikke dyrere for deg. ....

Ah, ok, er det sånn det heng saman Takk

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 18:31   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.617
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Syrin, her.

Du skal vel legge til 24%. Så om varen kostar 700 kroner så kan ein legge til 170 kroner.

Når eg handlar frå utlandet så handlar eg som regel for over 200 kroner - syns det er greit å betale moms. Ofte er prisen lågare enn i Norge uansett. Av og til blir det dyrare, men da slepp eg i alle fall å organisere meg til å komme meg i ein butikk.

Jeg, det er slik jeg tenker. Har ikke mulighet til å gå særlig i butikker alene, så alt som kan kjøpes på nett er greit.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 18:32   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.617
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Putt i handlekorga det du har lyst til å kjøpe, så får du opp ei oversikt i handlekorga di total spesifisert med mva og tollgebyr og det heile, så kan du heller slette det igjen etterpå dersom det blir meir enn du hadde tenkt.

Takk, godt tips!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 19:03   #44
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg la inn en bestilling på de norske prisene. Når det gikk over til Amazon og betaling kom prisene opp i pund, og da ble det dyrere.
Må jeg betale toll på varene da? (190 norske kr ble til 23 pund.)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:36   #45
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er haken?

På Amazon.com kan man i alle fall velge om man vil betale i norske kroner eller dollar, så kanskje de har norske kroner som default? Jeg har hørt at det ene alternativet er billigere, men kan ikke komme på hvilket det var.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:45   #46
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.617
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

På Amazon.com kan man i alle fall velge om man vil betale i norske kroner eller dollar, så kanskje de har norske kroner som default? Jeg har hørt at det ene alternativet er billigere, men kan ikke komme på hvilket det var.

Valget er vel pund eller norske kroner, pund skal være billigere.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:46   #47
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Jeg la inn en bestilling på de norske prisene. Når det gikk over til Amazon og betaling kom prisene opp i pund, og da ble det dyrere.
Må jeg betale toll på varene da? (190 norske kr ble til 23 pund.)

De trekker fra britisk moms til slutt, så det som står på biit stemmer. Har handlet veldig mye der, aldri noe tull.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 20:49   #48
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Heddamor, her.

De trekker fra britisk moms til slutt, så det som står på biit stemmer. Har handlet veldig mye der, aldri noe tull.

Ok, takk for svar.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-12, 13:41   #49
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Hvor mye betaler man da når man går over grensen? Ser at det store lego friends settet som eldste ønsker seg aller mest er mye rimeligere enn her. Mener jeg har sett det her til 999 Toys R US og 1099 hos BR-Leker.

Det ser man veldig enkelt , legg den i handlekurven og gå til kassen, så får du opp hvor mye det blir tilsammen.

Jeg betalte 137 kr var det vel.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:00   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er haken?

Hvor lenge må jeg vente mellom hver gang jeg bestiller? De brukte jo lang tid på å sende ut, så om jeg må vente en uke mellom hver pakke, rekker jeg ikke alt til jul.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 16:06   #51
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Det går fint og bestille flere ganger om dagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:35   #52
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hvor lenge må jeg vente mellom hver gang jeg bestiller? De brukte jo lang tid på å sende ut, så om jeg må vente en uke mellom hver pakke, rekker jeg ikke alt til jul.

Jeg har bestilt flere om dagen.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 19:59   #53
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.703
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg har kjøpt så mange julegaver der i år - og flere skal det bli.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 20:06   #54
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg bestilte to pakker, men de kom i tre omganger og jeg betalte frakt selv om det var opp mot 200kr.. Syns det var rart.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 20:11   #55
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er haken?

Aha. Da kan jeg jo bare sette igang med resten da.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 21:29   #56
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av -Nj-, her.

Jeg bestilte to pakker, men de kom i tre omganger og jeg betalte frakt selv om det var opp mot 200kr.. Syns det var rart.

Krysset du av for fri frakt etter at du ble overført til amazon da? Det kommer ikke automatisk.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-12, 21:30   #57
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Hva er haken?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Krysset du av for fri frakt etter at du ble overført til amazon da? Det kommer ikke automatisk.

Jeg trodde det.. Men ser ut som jeg glemte det ja.

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 09:49   #58
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.876
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er haken?

Så super side. Nå har jeg også bestilt noe lego adventure der til fremtidlige guttebursdager. Må inn og titte om det er noe julegaver som kan bestilles på nett.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 09:55   #59
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er haken?

Jeg har bestilt via denne siden flere ganger. Den sier i fra om mulig konsekvens dersom du er veldig nær 200 kr-grensen og havner du over regner den ut moms og forenklet tollbehandling for deg så du ser hva totalbeløpet blir. (Testet ut.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-12, 19:08   #60
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 918
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Hva er haken?

Stemmer det at det forenklede tollgebyret blir 110 om man bestiller en vare på biit til 272 nok? Erfaringer?

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no