|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere kjøpekaker?Almondy Frysekaka ser jeg ikke på som "kjøpekake". Jeg tenkte på de plastinnpakkede som står i kjekshylla. Jeg liker å bake, men er utrolig dårlig på det. Til storesøsters treårsdag baket jeg en veldig fin kake, i stjerneform, som ble pyntet riktig så flott. Hele familien var likevel innforstått at vi bare plukket av pynten og tok bilder når jenta blåste ut lysene, og åpnet en kjøpekake etterpå. Bursdagskaka var nemlig totalt uspiselig. Den var bare til pynt, mens rullekaka etterpå var for smakens skyld.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
På vår lokale Prix har de nydelige konditorikaker. Napoleonskakene fra Prix er veldig gode. Man kan bestille kaker på Prixen også og de er også gode. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?Konditorikaker er en ting, men sånne frysedisk eller innpakket i papp og plast-kaker kan jeg klare meg fint uten.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Liker dere kjøpekaker?Det går an, men jeg foretrekker hjemmebakt.
|
|
|
#7 |
|
ræv med ører
Sv: Liker dere kjøpekaker?Jeg er så dårlig til å bake at mine gjester bør prise seg lykkelig om de får en Mandeltårta fra frysedisken.
|
|
|
#8 |
|
One of These Days
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?Kristin, kan godt hende det, men denne kaka var i alle fall himmelsk god. Nesten flytende sjokoladefyll, nøtter og bær. Alle kakene vi kjøpte i Frankrike var faktisk utrolig gode, og så veldig deilikate ut. Har faktisk ikke prøvd så mange sånne kaker i Norge, men det er kanskje en forskjell. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?Nei, jeg liker ikke kaker fra butikkhyllene. Synes alle smaker syntetisk og helt likt.
|
|
|
#12 |
|
saftig
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?Nøtteroser fra frysedisken er godt. Og helt fra jeg var liten har jeg elsket den sjokoladerullekaken med kremfyll - uten syltetøy. Sitronkake er også godt, den SKAL liksom smake litt syntetisk.
|
|
|
#13 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?Jeg liker veldig godt rullekaker med sjokoladekrem fra butikken.
|
|
|
#14 |
|
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?I hele min Ponduslesende tid har jeg lurt på hva hoppetau smaker. Skjønner nå at det bare er å stikke ut og kjøpe Pelle Politibilkake. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
|
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2007
![]() |
Sv: Liker dere kjøpekaker?Jeg liker ikke kjøpekaker, nei, i hvert fall ikke de som er plastinnpakket. Jeg liker utrolig godt å bake selv, da vet jeg akkurat hva som er i og så synes jeg det smaker mye bedre |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Liker dere kjøpekaker?Jeg er ingen stor fan av slike butikkaker nei, men fyrstekake kan gå an.
|
|
|
#18 |
|
Rosebud
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sunset Bvld.
![]() ![]() |
Sv: Liker dere kjøpekaker?Jeg er oppvokst med hjemmebakte kaker og baker kakene selv, men av kjøpekakene har jeg funnet en god en på Centra; sjokolademoussekake. Hvis man drysser over litt melis og pynter med litt frisk frukt smaker denne helt fortreffelig.
|
|
|
#20 |
|
Erfaren
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja den og alle da andre Almondy frysekakene smaker veldig godt!
|
|
![]() |
|
|