Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-11, 13:25   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Den der forstod jeg ikke. Hvorfor skulle du plutselig ha en aktivitet dersom han skulle ha en, hvis du ikke planla det i utgangspunktet? Det blir litt sånn "Jeg skal ha is i dag fordi storebror fikk i går, men da skal IKKE storebror få i dag!!"-rettferdighet for meg...

Jeg stusset også litt på den. Hvis jeg ikke synes det er viktig nok med fritidsaktiviteter til at jeg vil prioritere det, blir det merkelig å nekte mannen å få seg en bare fordi jeg ikke har. Viktig å være litt raus, synes jeg. Mannen var forresten på to gutteturer i fjor (den ene var riktignok bare en helg i nabobyen, men den andre var til ytlandet. Jeg synes det blir rart hvis jeg må skynde meg å finne på en tur før han kan få reise på tur nr. to. Jeg vet om par som finteller veldig på sånt, og jeg synes det høres merkelig ut.
Her i huset trener vi begge to. Jeg på treningssenter og han jogger. Begge bruker minst to timer i uken til det. Barna våre har to fritidsaktiviteter hver, og de får ikke lov til å ha flere -av to grunner: Den ene er at vi vil de skal ha tid til lekser/venner/sløving på ettermiddagen også- jeg tror det er viktig. Den andre er at mannen og jeg også vil ha tid til vår greie (trening). Ingen av oss akter å sette livet og interessene våre på vent i 18 år, og jeg tror ærlig talt der er sunt med foreldre som ikke er altfor altoppofrende. Vi har kuttet kraftig ned på vennetreff, uteliv og andre sosiale ting etter at vi ble foreldre, men treningen vår for du aldri.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:30   #42
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Jeg synger i kor.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:31   #43
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg stusset også litt på den. Hvis jeg ikke synes det er viktig nok med fritidsaktiviteter til at jeg vil prioritere det, blir det merkelig å nekte mannen å få seg en bare fordi jeg ikke har. Viktig å være litt raus, synes jeg.

Jeg har ingen problemer med at det ikke er jevnt, her hadde mannen en aktivitet i uka i mange år uten at jeg hadde, jeg er mer med venninner og på flere turer etc - men jeg mener igjen at dersom man sier ja til noe som virkelig gjør den dagen til en dårlig dag for en selv, kan det være kjekt å få det igjen en annen dag.I mitt hode har det ingenting å gjøre med å være raus, men rett og slett med å få en ok helhet for en selv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:36   #44
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Jeg tror man får det igjen uansett. Hvis mannen stikker på kino en kveld, trenger ikke jeg å si "OK, men da er det min tur neste gang." Det jevner seg ut i det lange løp uansett. Og så har jeg egentlig aldri syntes at dagene alene med unger har vært så fryktelig kjipe. Eller har jeg fortrengt det?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:40   #45
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.091
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror man får det igjen uansett. Hvis mannen stikker på kino en kveld, trenger ikke jeg å si "OK, men da er det min tur neste gang." Det jevner seg ut i det lange løp uansett. Og så har jeg egentlig aldri syntes at dagene alene med unger har vært så fryktelig kjipe. Eller har jeg fortrengt det?

Det er jeg enig i. Men jeg tror at dersom en slik skjevfordeling gjør at den ene personen rett og slett blir veldig sliten, vil dette gå ut over hele familiesituasjonen, og derfor ha mer med en god helhet å gjøre enn rettferdigheten.

Jeg syntes ikke dagene med storebror alene var kjipe, men det avhenger jo helt av familiesituasjon. Nå er det slitsomt med ettermiddager alene med begge to fordi lillesøster er grinete og sliten og storebror har andre behov og skal følges opp med lekser. Hvis storebror i tillegg da skal på en fritidsaktivitet som jeg hadde måttet ta med lillesøster på, hadde jeg ikke vært veldig fleksibel på at mannen fast skulle gjøre noe annet akkurat i den tiden. Det har ikke noe med rettferdighet å gjøre, men at det er uheldig at den ettermiddagen er en elendig ettermiddag for meg og begge barna bare for at han skal få gjøre noe han vil.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 13:54   #46
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg tror man får det igjen uansett. Hvis mannen stikker på kino en kveld, trenger ikke jeg å si "OK, men da er det min tur neste gang." Det jevner seg ut i det lange løp uansett. Og så har jeg egentlig aldri syntes at dagene alene med unger har vært så fryktelig kjipe. Eller har jeg fortrengt det?

Det er jo ingen automatikk i at det jevner seg ut for alle, selv om det gjør det for dere (og oss, for den del).

Det er da nok av historier bare på FP, hvor den ene er frustrert fordi vedkommende aldri har egentid, mens den andre har faste aktiviteter, er på vennetur flere ganger i året eller jobber for to.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 14:41   #47
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.201
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Ingen av oss voksne har faste fritidsaktiviteter. (Med unntak av veldig mye hjemme-overtidsjobbing på kveldstid for mannens del, i alle fall det siste halve året. ) Jeg prøver å få til å trene noen ganger i uken, men det går lite ut over hans mulighet til egne aktiviteter (litt om morgenen, litt "på vei hjem" fra jobb, litt på helgeettermiddager). Begge "tar" egentid når vi har lyst; såfremt den andre ikke også skal ut av huset samtidig, er det en selvfølge for oss at vi kan gå på kino, eller ut og spise, eller på besøk til venner, eller reise på tur, når som helst. Jeg gjør dette oftere enn han gjør.

Vi har ett barn, og han er for tiden på tre fritidsaktiviteter - speider, pianotimer og svømmekurs. Hverdagen går greit opp, synes jeg; alle aktivitetene er såpass sent på ettermiddagen at vi ikke trenger å gå spesielt tidlig fra jobb for å følge ham. Speider og piano er så sent at vi fint rekker middag hjemme først. Mannen følger ofte på speider og svømming, og når vær og føre tilsier det, bruker han ofte tiden mens Poden er der på å løpe seg en tur - dermed går det veldig lite "ekstra" tid til hans trening. Jeg følger på pianotimer, med mindre jeg er opptatt på annet hold, og henter på speider dersom mannen løper.

Min erfaring og innstilling er også at "det jevner seg ut", og at slack og å unne hverandre ting er langt viktigere enn millimeterrettferdighet. Men det skyldes jo at jeg lever i et forhold der dette går begge veier.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 14:56   #48
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Her gjør vi vel altfor masse alle mann, men foreløpig så klarer vi å "sy" det sammen på et vis:
Mandag: Eldste håndball (eller sanggruppe annenhver mandag), mellomste fotball og jeg på trening på ettermiddagen - mannen har en aktivitet etter kl 20.
Tirsdag: Mellomste på speider, jeg på trening, mannen tar gjerne en tur på treningssenteret senere på kvelden.
Onsdag: Eldste på håndball - deretter på barneteater, mellomste på fotball, minste på fotball, mannen på orientering (vår og høst).
Torsdag: Eldste på håndball, jeg på trening, mannen tar gjerne en tur på treningssenteret senere på kvelden.
Fredag: Jeg på trening (sånn av og til)
I tillegg til dette så er det fotball og håndballkamper. Men den treningen min er kun timer på treningssenter - så de utgår jo om vi skal avgårde på noe annet.
Og så hjelper det når vi bor veldig nært treningssenteret så du ikke trenger å bruke vinter og vår på å komme dit, samt at mellomste sine aktiviteter er rett rundt dørene og han går selv - og eldste sykler til sine når det er lyst ute og været tillater det.
Hadde ca 1 1/2 år hvor jeg gikk på rideskole i tillegg en kveld i uka- men det ble litt for travelt (og kostbart). I år mistet også allidretten på skolen (som min mann var med og arrangerte) treningstiden sin - så vi har faktisk hatt litt "bedre" tid nå i høst.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:09   #49
OlleVia
Erfaren
 
OlleVia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 891
OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

Hei,



Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
Går det mye tid til egen trening?
Hvor mange barn har dere?
Har barna fritidsaktiviteter?
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?

Jeg trente en del spinning før jeg ble gravid med nr, 2, ca 3, kanksje 4 ganger i uken. Men etter at babyen har kommet så har jeg ikke helt kommet igang. Jeg har dessuten hatt en eksamen nå som har vært min "fritidsaktivitet", dvs, det har tatt litt tid.
Jeg har lyst å begynne å trene igjen nå og da kommer jeg til å ha med særlig hun eldste et par ganger. Dvs, hun er på lekerommet og koser seg da, men hun synest det er kjekt. Men det kan bli utfordringer å få det til når jeg snart skal ut i full jobb, trening rett etter jobb tror jeg blir lagt på is, da får det bli senere på kvelden nå lillemann er lagt seg. Ellers vil jeg jo gå glipp av hele ettermiddagen med han og det har jo ikke lyst til heller. Men da blir det ofte til at det blir trening i helgene, men det er greitt det også da.
Samboer har ikke noe fritidsaktiviteter.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:21   #50
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er da nok av historier bare på FP, hvor den ene er frustrert fordi vedkommende aldri har egentid, mens den andre har faste aktiviteter, er på vennetur flere ganger i året eller jobber for to.

Det har jeg også sett, men da handler det jo ikke om et likeverdig forhold i utgangspunktet, men om at den ene er Me, Me, Me mens den andre finner seg i det.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:25   #51
Jordbæret
nuftig
 
Jordbæret sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 60
Jordbæret har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Eldste har to aktiviteter, fotball og bandy.

Min eldste spiller også bandy, så det er godt mulig de kommer til å treffes i vinter. Det er ikke såå mange bandylag her.

__________________
--
02 og 05
Jordbæret er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:26   #52
fimba
Superaktiv
 
fimba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: I bakvendtland
Innlegg: 324
fimba er litt kulfimba er litt kul
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Jeg trener 2-3 ganger i uka. Mannen min gjør ikke noe. Ungene er ikke med på noe organisert foreløpig.

__________________
føyelig
fimba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:27   #53
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.940
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

For tiden har ingen av oss voksne faste fritidsaktiviteter. Jeg har tidligere spilt håndball, men tør ikke mer pga dårlig rygg. Når det er sagt så trener jeg stort sett hver dag, både av interesse, samt for å holde ryggen i sjakk. Kombinerer trening på treningssenter med løping ute.

LøveMannnen har også begynt å løpe og løper ca 3 ganger i uken.

LilleVenn er med på 3 fritidsaktiviteter; fotball, håndball og sjakk.

Nå er LilleVenn blitt så stor at hun kan være alene hjemme en times tid, så det er ikke noe problem å få trent uansett. Ellers er jeg flink til å skape treningsrom; løpe til jobb, ta en løpetur mens LilleVenn er på trening osv.

Jeg er nok også den som er mest ute med venninner, sosialt på jobb osv, men LøveMannen har heldigvis blitt bedre de siste årene

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:46   #54
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
Ikke for øyeblikket.

Går det mye tid til egen trening?
Se over ...

Hvor mange barn har dere?
2

Har barna fritidsaktiviteter?
Ja. Knotten spiller fotball 1-2 ganger i uken. Vurderer å melde ham på stuping i tillegg. Knøtteliten er for liten til slikt.

Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?
Det er litt tight med trening kl. 17. Og grunnen til at han ikke får spille håndball er enkel; trening 16.30 utgår med skyhøye kneløft ...

Jeg vil gjerne spille håndball, men treningen kolliderer med Knottens. Jeg tror likevel jeg skal prøve meg over nyttår, evt. slenge meg på innebandy. Mannen skal stadig ut og sykle, men det er et tjukt lag med støv på sykkelen ...

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:47   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.086
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Forresten, Knøtteliten går av og til på babysvømming. Men da er hele familien med.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 22:59   #56
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.797
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? Ingenting som er fastsatt tidspunkt på. Mannen prøver å få til trening to ganger i uka, jeg det samme. Ellers har vi temmelig mye omgang med venner.
Går det mye tid til egen trening? Nei, det blir mest etter at ungene har lagt seg.
Hvor mange barn har dere? 3
Har barna fritidsaktiviteter? Storebror går på fotball på sommeren og sjakk om vinteren. Storesøster går på kor.
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter? Helt uproblematisk. Kun onsdag det skjer noe i vinter. Til sommeren blir det fotball en av de andre dagene, men dit går Storebror til og fra selv. Storesøster skal begynne på dans til høsten, så da blir det litt mer. Neste år bytter Storebror ut sjakk med langrenn.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 23:03   #57
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.226
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Jeg har ingen fritidsaktiviteter, og har heller minimalt med fritid generelt. Jeg er alene med ungene, og har dem mesteparten av tida.

Snuppa går på kor, det har hun gjort siden hun var tre. Hun kjører stort sett med en annen familie til og fra, siden det kolliderer kraftig med lillebrors leggetid.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 23:08   #58
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Opprinnelig lagt inn av Prøvende, her.

Legger ved noen spørsmål, jeg:

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening?
Går det mye tid til egen trening?
Hvor mange barn har dere?
Har barna fritidsaktiviteter?
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?

Mannen jogger og sykler, når han sykler kan mellomste sitte i sykkelkjerre og eldste kan sykle selv. Han tar seg ett par turer i uken.

Jeg trener på studio, trener 2-3 ganger i uken, da kan ungene være i barnepass viss det faller seg sånn, men som regel trener jeg etter at ungene er i seng.

Vi har tre barn. De er 7 år, 3,5 år og 3 mnd.

Eldste går på fotball og skal begynne på langrenn etterhvert. Mellomste har ingen aktiviteter foreløpig, men skal etter sommeren starte på barneidrett. Minsten har barselgruppe. ()

I tillegg går jeg og mannen sammen på cellegruppe annen hver tirsdag. Hver onsdag syr jeg på dagtid. Jeg går i to foreninger der vi treffes ca en gang i måneden. Og en som er hver 5 mandag.

Mannen er revisor, så for at ting skal gå opp hos oss så kutter han trening mens han er i den travle perioden på jobb. Og nå han har det travelt kan han jobbe hjemmekontor når jeg trener, ellers tar jeg med ungene og de er i miniclub. Funker fint for oss.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen

Sist redigert av krystallklart : 17-12-11 kl 00:18.
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 23:34   #59
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Før vi reiste til USA var jeg veldig politisk aktiv, med mange verv og mye møter på kveldstid. Det gjorde det vanskelig for Ulvefar å ha noe fast, men han jobbet så mye kvelder og netter (hjemmefra) at det ikke var noe stort problem.

Her er jeg på ceremonial womens' circle hver tirsdagskveld. I vår danset jeg tribal bellydancing men jeg skadet kneet så i høst har det ikke blitt noe sånt. Ulvefar trener med ninjagruppa hver onsdag kveld.

Ungene trener begge to kung fu to ganger i uka. Men jeg hjemmeskoler jo, så det bare inngår i ørtifjørti aktiviteter vi farter rundt på hele tida. Ungene passer hverandre hjemme aleine mens jeg trener yoga en gang i blant.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 23:46   #60
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.201
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere voksne fritidsaktiviteter?

Har dere voksne organiserte fritidsaktiviteter/trening? Mannen har en fast aktivitet hver mandag kveld.
Går det mye tid til egen trening? både mannen og jeg prøver å få til minst tre treningsøkter i uka.
Hvor mange barn har dere? 3
Har barna fritidsaktiviteter?
Storebror: Langrennstrening: mandag (styrke innendørs, tirsdag og torsdag.
Lillemann: Håndball onsdag og fotball torsdag (og håndballkamp i helgene)
Houdini: Fotball på onsdag
Hvordan synes du hverdagen går opp for dere ifht fritidsaktiviteter?
Det går hurrameirundt til tider, men fungerer stort sett bra. Og enda bedre blir det når/hvis vi får tid til å se på og prøvekjøre.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no