Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Barnedåp - reality check

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-11, 10:13   #41
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.856
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg hadde ikke blitt lei meg, snurt eller det spor fornærmet hvis noen av våre gjester hadde valgt å la barna bli igjen hos besteforeldre. Jeg ville bare tenkt at det var slik det passet for den familien. Alle må selvsagt få velge det som føles rett for dem.
Selv ville jeg ikke valgt en slik løsning for vår familie. Jeg synes det er viktig å gå sammen som en familie når vi alle er invitert. Barna mine er heller ikke alltid like motiverte for å gå i slike selskaper, men jeg ser på det som nyttig sosial trening for dem, og strekker meg også langt for å finne smarte løsninger hvis de er veldig negative i utgangspunktet.
Forresten synes jeg at barn gjerne kan gjøre noe kjedelig noen timer en søndag.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:16   #42
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg hadde heller ikke blitt fornærmet eller lei meg om jeg var dåpsarrangør. For meg og mine barn er besteforeldrene veldig viktige, og hvis de bodde så langt unna som her, så hadde jeg vært veldig lei meg selv over å ikke få være sammen med dem de tre dagene i sin helhet. Jeg har stor forståelse for at HI vil la barna være mest mulig med besteforeldre de ser sjelden.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:20   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.552
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva om arrangementet som barna var invitert til hadde vært noe annet? Kompisbursdag med tur til lekeland hele dagen, badeland? Hadde da besteforeldre blitt prioritert?

Slik jeg leste det så var kjedsomheten her et like relevant argument som det at de ikke så besteforeldrene så ofte.

Jeg tenker at det er samme greia ja. Om begrunnelsen er at de vil tilbringe tid med besteforeldrene så spiller det jo ingen rolle hva slags arrangement det er.

Men som sagt om begrunnelsen er at de syns det er kjedelig og ikke har lyst, så tenker jeg at det er en dårlig begrunnelse. Man kunne kanskje funnet en gyllen middelvei, at de var med på deler av dåpen.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:25   #44
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hva om arrangementet som barna var invitert til hadde vært noe annet? Kompisbursdag med tur til lekeland hele dagen, badeland? Hadde da besteforeldre blitt prioritert?

Slik jeg leste det så var kjedsomheten her et like relevant argument som det at de ikke så besteforeldrene så ofte.

Jeg syns det med kjedsomheten er et greit argument, men i praksis, med mine barn, så ville jeg latt dem velge i begge tilfeller. De ville også fått velge mellom barndåp og lekelandbursdag om det var aktuelt.

Det er ut fra min situasjon som har besteforeldrene i gangavstand og som ikke kan komme på et eneste vokseninitiert selskap der jeg ville blitt lei meg om 8-10-åringer heller ville gjort noe annet.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:31   #45
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Som vertskap ville jeg synes det var helt greit om ungene prioriterte å være sammen med besteforeldrene i stede for å være med i dåpen. Med litt forbehold om størrelsen på selskapet. Jeg har vært i dåp der det bare var dåpsbarnets foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn som var til stede, liten familie, så det var vel ni gjester. Da ville jeg nok tatt med ungene.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:34   #46
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Hadde det vært barnedåp i veldig nær familie så hadde jeg hatt dem med, men er det ikke veldig nær familie så hadde jeg ikke hatt noe problem med å meldt forfall. Kan være koselig å gjøre noe sammen du og mannen også uten å ha dem med. Eller du kan evnt. ha dem med bare litt i selskapet og ikke i selve dåpen også kan de være hjemme og kose med besteforeldrene resten av tiden.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:46   #47
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Under de forutsetningene HI beskriver ville jeg latt barna bli hjemme med besteforeldrene. Og som vertskap hadde ikke jeg blitt såret over at de ikke kom.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 11:04   #48
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.021
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Kan du ikke snakke med de som har invitert til dåpen og forklare at foreldrene dine er her på 3 dagers besøk og at guttene ar lyst til å være mest mulig sammen med dem og at det har foreldrene dine også, og hva de syns om at guttene ikke kommer i dåpen?

Jeg hadde snakket med dåpsarrangørene om dilemmaet. Besteforeldrene er på besøk hos dere, så dere har både et ansvar som vertsskap for dem og som gjester i dåpen. For min del hadde jeg som dåpsarrangør heller invitert de med, to gjester fra eller til hadde ikke gjort store forskjellen, men det er jo ikke alle som har like store dåpsselskaper så det lar seg gjøre, eller synes det er like lettvint med ekstra gjester.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 13:25   #49
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg hadde blitt lei meg som vertskap. *innrømmer*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:15   #50
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg skjønner ikke at folk har dåp "midt" i jula, jeg. Hadde jeg valgt å invitere til noe slikt (vi døper ikke) den 26. desember, hadde jeg aldri i verden blitt fornærmet om folk hadde andre ting de skulle altså. Og at de prioriterer tid med besteforeldre som bor såpass langt unna, og er der såpass kort, det synes jeg er veldig, veldig greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:20   #51
Sir Limpalot
Det kan alltid bli verre.
 
Sir Limpalot sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.242
Sir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smartSir Limpalot imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønner ikke at folk har dåp "midt" i jula, jeg. Hadde jeg valgt å invitere til noe slikt (vi døper ikke) den 26. desember, hadde jeg aldri i verden blitt fornærmet om folk hadde andre ting de skulle altså. Og at de prioriterer tid med besteforeldre som bor såpass langt unna, og er der såpass kort, det synes jeg er veldig, veldig greit.

Helt enig!

__________________
“There is a rumour going around that I have found God. I think this is unlikely because I have enough difficulty finding my keys, and there is empirical evidence that they exist.”
Sir Limpalot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:35   #52
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg synes det kommer veldig an på hvem som skal døpes og hvilken relasjon barna eventuelt har til dåpsbarn/familie.

Når det er sagt; hvem i alle dager inviterer til dåp 2. juledag? Vel og bra altså, men da tenker jeg at det må være rom for at folk har andre planer - evt. deler seg for å få til begge deler!! Jeg kjøper forøvrig argumentet med at familien gjerne er samlet i julen og slikt, men her har barna besteforeldre som kommer langveisfra og som ikke er invitert, så da er det kanskje den andre siden av familien det er snakk om eller ikke familie i det hele tatt?

Magica: Hvordan hadde det vært om dere (du og samboeren) gikk i kirken, og så kan kanskje barna bli med på selskapet etterpå?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:48   #53
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.727
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg synes det hørtes ut som en god løsning for alle parter.

Jeg hadde ikke blitt snurt og fornærmet om barna ikke kom, men så har ikke jeg døpt barna mine og har derfor kanskje et litt mer avslappet syn på det enn dem som synes dåpen er en veldig viktig milepæl.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 14:54   #54
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.898
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.


2 juledag er for mange en dag som passer bra til den type selskap har jeg inntrykk av. Ofte er det slekt som samles i slike selskaper og da tenker mange at jula er ei grei tid.



Søsteren min døpte gutten sin 2.juledag , de hadde dåpen der vi er oppvokst og dermed passet den dagen best siden de fleste i familien dro hjem til jul.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:09   #55
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.685
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

(om det er dåp, barnevelsignelse, navnefest eller hva det måtte være er i og for seg irrelevant her tenker jeg).

Akkurat det er jeg selvsagt helt enig i. Kanskje det er fordi hele den der "samle hele familien" ville vært mye vanskeligere for oss i jula enn ellers i året.

Opprinnelig lagt inn av Mikkeline

Jeg hadde ikke blitt snurt og fornærmet om barna ikke kom, men så har ikke jeg døpt barna mine og har derfor kanskje et litt mer avslappet syn på det enn dem som synes dåpen er en veldig viktig milepæl.

Jeg har heller ikke døpt ungen min, men jeg synes likevel man kan se på det som en samling man har for å ønske den lille velkommen til verden og feire ham/henne. Vi hadde "velkommen til verden"-fest, og jeg var litt sår over de som ikke synes det var "viktig nok" bare fordi det ikke var dåp, så da synes jeg vel at jeg bør ha samme respekten tilbake når andre velger andre "former". Likevel synes jeg "midt i jula" er veldig spesielt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 15:36   #56
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Og jeg presiserer at de ikke hadde fått slippe ellers, men her er det snakk om 2.juledag med besteforeldre på besøk. Jeg er jo i en skvis med mine foreldre litt også.

Jeg synes du har tenkt ut en helt ok løsning. Tid med besteforeldre er så viktig også siden de bor så langt unna. Hadde de bodd nær dere så hadde det vært noe annet. Dra i barnedåpen dere to voksne og kos dere

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:08   #57
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg hadde latt barn og besteforeldre kose seg sammen med den beste samvittighet og nytt en dag der jeg kunne være gjest og kose meg jeg også.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:33   #58
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Sir Limpalot, her.

For meg hadde det vært mer utenkelig å ta med ungene i en dåp de egentlig ikke har noen interesse av å være med i, på bekostning av tid med besteforeldre som bor langt unna.

Helt enig i den. Hadde derimot barna ønsket veldig å være med, og hatt egeninteresse av det, så hadde jeg valgt annerledes. Men i forhold til ungenes beste, så hadde jeg gått for det de hadde vært mest komfortable med. Kjedsommelighet hadde også vært et relevant argument. Det er en lidelse å være borte sammen med barn som kjeder seg. Ikke kan det være spesielt artig for vertskapet heller. Kommer litt an på om hvor det er, om de har saker de kan holde på med, og hvem andre som er der.

Som vertskap antar jeg at jeg hadde syntes det var helt greit, og at jeg hadde nok med mitt den dagen. Jeg aner ikke. Vi døper ikke, og har ikke vært i dåp siden 1992, men var i et "heftig" bryllup i 2008.


Sist redigert av Dronningen : 06-12-11 kl 17:40.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:37   #59
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.699
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Jeg og ene broren min er døpt 2.juledag, 3. broren 2.påskedag. Det var datoer mamma VISTE at pappa var hjemme. Fiskebåten var alltid hjemme til jul og påske. Ellers i året så vi ikke mye til han.

Jeg hadde nok ikke tatt meg nær av det som vertskap.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:16   #60
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnedåp - reality check

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

For meg og mange av de rundt meg var dåpen noe vi følte vi måtte gjennomføre. Kirkedåp og selskap etterpå. Forventninger. Troen vår på Gud og forholdet vårt til kristendommen har lite med kristne ritualer og tradisjoner å gjøre.

Jeg trodde alle så på dåp, konfirmasjon og bryllup som store festdager helt uavhengig av livssyn. For meg er dåp/navnefest en feiring av det nye barnet - en fest for å si "velkommen til verden." Det er jo stor stas!

Jeg kan ikke komme på mye jeg skulle priortert foran feiringen av et nytt familiemedlem verken for meg eller barna. Når det er sagt, hadde jeg ikke selv skapt drama om andre meldte avbud - jeg blir ikke så fort snurt om noen skulle bortprioritere oss (men det henger nok sammen med at vi har en stor familie og at det ikke preger feiringen så veldig om noen ikke kommer).

Jeg synes tid med lengveisfarende besteforeldre også er veldig viktig og tenker at det kan ikke bli så veldig galt uansett hva du velger.

Er forøvrig enig i at det er nyttig å utvikle holde-ut-kjedelige-greier skills.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no