|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#3 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummies
Jojo, men Dårlig Døgnrytme er jo tross alt bedre enn Dårlig Mor? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesSitronsaft, eddik... Gjør royal icing bedre. Som det blir sagt over - melis, eggehvite - og noe surt. Sitronsaft og eddik gjør samme nytta. Husk at det også er væske, og ha det i før evt vann o.l. ( det samme gjelder flytende farge, må has i som en den av væskemengden og ikke i tillegg). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesMan limer det sammen med knekk, i blandet en stor dose bannord. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesDet er lov å le, sant?
|
|
|
#8 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesBare le dere |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesVi har limt huset med stort hell og melis i flere år . Jeg baker et enkelt hus og setter sammen på kvelden og lar barna slippe til dagen etter . Huset står fint til første helga i januar . Huset deles med milimeterrettferdighet mellom minstearvingen og storesøster . En kortvegg , en langvegg og en takplate hver . Sist redigert av Ciela : 29-11-11 kl 01:32. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesHemmeligheten bak å montere med smeltet sukker er å bruke lav varme når man smelter sukkeret, da blir det ikke brent. Og mens sukkeret saaaaakte smelter planlegger man jobben, og legger ut bitene i den rekkefølgen man skal montere. Jeg begynner med langveggene, dypper ene enden i sukkeret og setter de på den ene kortveggen som ligger klar på bordet. Så holder man langveggene på plass til de sitter godt fast på kortveggen (som fortsatt ligger på bordet, hendene har holdt seg langt unna sukkeret) til sukkeret er stivnet og blitt så kaldt at det ikke er farlig å komme borti. Så snur man huset og dypper andre siden av langveggene i sukkeret og fester på den andre kortveggen på samme måte. Så er det taket sin tur og man dypper huset nedi sukkeret der taket skal festes, setter huset forsiktig ned på bordet og legger takplaten forsiktig på. Gjenta med takplate nr to. Hvis du er så spenstig at du laget pipe monteres pipen på samme måte som huset før det forsiktig festes på taket. Det er ved pipemonteringen at brennfaktoren er størst.
|
|
|
#11 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesPepperkakehus ja...
|
|
|
|
#12 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesLimpistol på det som skal til Pepperkakebyen, knekk til det som skal være hjemme.
|
|
|
#13 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesHar ikke lest hele tråden.
|
|
|
#14 |
|
Passiv
|
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesFordømte dustetråd! |
|
|
|
#15 |
|
Hertuginne
|
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesGleder meg til gubben har overført bilder fra kameraet. Her har det vært stekt og pyntet i hele helga. Klok av skade fikk barna hvert sitt hus. Ellers blir det hyl og spetakkel, siden de skal bruke samme ting samtidig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesBilder. Jeg måtte bare legge ved et stemningsbilde også. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pepperkakehusmontering for dummiesSå koselige de ble Mrs S. |
|