Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Julegaver - hvor mye penger bruker dere

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-11, 19:33   #41
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Julegaver - hvor mye penger bruker dere

Jeg vet sannelig ikke hvor mye jeg bruker. Det går mest til de 8 barna mine. Har kuttet ned på antall jeg kjøper til. Etter at jeg ble skilt så var det lettere å kutte ut folk vi kun så til jul når gavene skulle byttes.

Vil tippe jeg bruker 6000 kr ca på julegaver. Kjøper til max 10 stk utenom barna.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 19:54   #42
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi har kuttet ut gaver til voksne søsken med barn. Det reduserte antall gaver noe. Kjapp opptelling nå sier at vi kjøper til rundt 20 personer, pluss egne barn. Regner med at vi ender opp på ca 5000 kroner totalt.

Gammel 22-11-11, 19:54   #43
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Tror ikke jeg tørr regne på det. Er sikkert alt for mye og kanskje litt mer enn vi burde. Har 29 å kjøpe til. Ligger på rundt 200 på de fleste men noen ligger litt høyere.

Gammel 22-11-11, 20:22   #44
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi lander på 4794,-. Da er ikke porto medregnet, og heller ikke gave fra meg til mannen og fra han til meg.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:42   #45
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Vi lander på 4794,-. Da er ikke porto medregnet, og heller ikke gave fra meg til mannen og fra han til meg.

4794,- faktisk.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:46   #46
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

4794,- faktisk.

Jeg har regneark ja.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:46   #47
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Jeg har regneark ja.

Det har ikke jeg.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-11, 20:48   #48
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vel 22 og handle til. Har et budsjett på ca 6000,- pluss gaver til hverandre så havner vi på ca 8000,-

Gammel 22-11-11, 21:09   #49
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke regnet på det. Men prøver å begrense antallet hvert år, og ikke øke beløpene.

Gammel 22-11-11, 21:17   #50
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oi, det blir dyrt. Men vi har blitt bedre. Gubben eeeelsker jul og å gi gaver. Nå er vi 14-15 stykker her på julaften så det er jo noen å kjøpe gaver til.. pluss etpar til...
Størstedatter, våre to gutter og to tenåringsfettere utgjør de største summene. Vi havner nok i nærheten av 10 lapper.

Gammel 22-11-11, 21:35   #51
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Jeg har vel egt ikke så mange å kjøpe gave til, kanskje rundt 10 stk, men jeg bruker uansett ikke å blakke meg på julegaver. Nei, pengene mine trenger jeg selv. Jeg synes det er koselig å gi gaver som kanskje ikke koster så mye, men som like vel betyr mye eller som er en hyggelig oppmerksomhet. Jeg legger vel maks 300kr i en gave til mine foreldre og søsken, men gjerne langt mindre enn det.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:15   #52
Høns
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2009
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vet ikke om jeg vil regne på det...

Inkludert kjernefamilen er vi rundt 30 som skal ha gaver. Det er kun familie +5 venner og to venners barn. Vi ender nok opp på en god del Har opplevd at vi er moderat i forhold til andre venner osv. Men ser at mange her inne er mer moderate enn oss. Her har vi nok noen tusen å spare. Rundt 15 000 kr blir det nok. Da er gaver til rundt 300 pr hode, pluss 1500 kr av oss i kjernefamilien. Pengebeløpet er ikke det viktigste for oss, jeg kjøper ting jeg tror mottageren gleder seg over, men det er viktig at det til sammen blir en ok gave. Kjøper gjerne ting på tilbud om det er mulighet for det. Til kjernefamilen kjøpes ting som trengs som ski osv inn utenom, og om det gis som gave kan nok beløpene øke.

Jeg gir også selvlagde gaver i tillegg til flere av de på listen samt andre venner, julebaksten min er viden kjent

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:30   #53
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Inkludert vår egen familie (meg, mann, barn), vil jeg tippe 8500 ca. Muligens litt mindre. Kommer an på om gaven til mannen blir det jeg har tenkt. Ca. 4000 ut av huset da, og resten til oss selv.
Siden vi har liten familie, og mange av de vi har kjøper klær til barna, så sørger vi ofte for lekekvoten selv. Har beregnet ca. 1000-1500 kr på hver av våre egne barn.
Mamma, pappa og svigermor får vesentlig dyrere gaver enn resten av familien. De har vi mest kontakt med. Ellers er det mine og mannens onkler og tanter som får, nevøen vår, søsken, våre besteforeldre og et par venner. Det er 25 personer som det kjøpes gave til + 2 bursdager.

Sist redigert av Dronningen : 23-11-11 kl 13:21.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:39   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker mye penger og ikke minst fantasi på presanger i desember, da halve slekta (mann, svigerinne, niese, svigermor) har bursdag i tillegg til at vi kjøper julegaver.

Det blir vel omtrent 30 julegaver - sikkert nærmere 10 000 kroner, jeg vet ikke helt (skjønt jeg har vel strengt tatt et Excel-system et sted ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-11, 12:39   #55
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg drar kortet og håper på det beste. Prøver å moderere meg, men jo nærmere jul, jo dyrere blir gavene.

Gammel 23-11-11, 13:46   #56
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg har satt opp et budsjett på 5600,- for alle utenom kjernefamilien. Det betyr vel at budsjettet totalt blir på ca 8500,-, litt avhengig av hva mannen og jeg blir enig om vi skal bruke på hverandre og ungene.

Søstrene mine og jeg har tidligere diskutert om vi skal droppe voksengavene, men har blitt enig om at det er den eneste presangen vi gir til hverandre i løpet av året (av og til gir vi til bursdag, men ikke alltid), og at det er hyggelig!

Budsjettet er et maksbudsjett, så jeg vil i utgangspunktet prøve å spare inn en hundrelapp her og der viss det er allrighte gaver.
Jeg prøver å kjøpe både fine presanger som er ca like i pris, samtidig som jeg tenker at det er helt greit om man gjør et kupp for en billig penge. Det er faktisk presangen som er viktigst, ikke hvor mye den koster.

Familien på svigers side får litt dyrere presanger, fordi vi er så få på den siden. Derfor bruker de så mye på oss at julaften blir helt pinlig for meg viss ikke vi bruker litt mer på dem (det er ikke snakk om like for like altså, men litt dyrere presanger enn ellers).

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 21:46   #57
Lommelun
Superduperaktiv

Medlem siden: Mar 2010
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Shit...

Vi laga akkurat lista her i huset.
39 stk.

Da kjøper vi ikke gaver til nieser/nevøer som er over konfirmasjonsalder og ikke til noen voksne venner.
Vi kan kanskje fjerne noen, men mye av dette er våre søskens barn.

I tillegg kommer gave til min kjære og vår datter.
Så JA det blir noen tusen.... Selv om man forsøker å være sparsommelig.

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:27   #58
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt seks og et halvt, tror jeg. Vi har kuttet ut voksne med barn, og kjøper heller ikke til venner, bare søsken uten barn, nieser/nevøer, foreldre/svigerforeldre, ektemake og egne barn. Ja, og så gir vi noen gaver til litt perifere gamle naboer og slektninger som gir til våre barn. I år blir det mindre beløp enn vanlig fordi barna får "rimelige" ting. År der de har fått gaver av typen skiutstyr o.l har vi lagt over den summen. Vi har ingen fast som barna få for.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:36   #59
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke regneark, og havner et sted mellom 10 og 15 000,-

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:42   #60
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

I år blir det mindre enn tidligere år.
Vet ikke helt hva jeg havner på, men jeg er langt over halvveis med gavene nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.