|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julegavedilemma
|
|
|
|
#2 |
|
By the Sea
|
Sv: JulegavedilemmaJeg er veldig sjelden (aldri?) skarp mor svogere/svigerinner, men om noen av dem hadde fortalt meg hva jeg "måtte" gi til barna deres til jul så tror jeg de automatisk hadde fått et skarpt svar tilbake. Det er en fjern tanke, dog, så jeg kan ikke se for meg at jeg skulle havne i en lignende situasjon.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaJeg hadde ikke greid å dy meg. Jeg hadde levert smørblidt en hamster med bur og løpehjul. |
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulegavedilemmaJeg har ønsket meg geit, men jeg gir ikke geit til folk som ikke har ytret ønske om det. Det er på en måte ikke opp til meg å avgjøre hvem som har nok ting og hvem som ikke har det. Sånn sett har vi vel alle det vi trenger, inkludert barna våre, og burde fått geiter hele hurven. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: JulegavedilemmaFniser litt av trassegeitene |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaJeg ga bort spikere et år. Det ble ikke satt pris på ihvertfall. Enda jeg trodde de skulle bli veldig glade for at jeg tenkte så smart til jul. |
|
|
|
#10 |
|
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Kistespiker?
|
|
|
#11 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Fine greier |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: JulegavedilemmaNeineiei, det var suppespikere. Mathjelp til Russland. |
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: JulegavedilemmaJeg får ofte spørsmål om å kjøpe gave på vegne av svigers til ungene. Det synes jeg er veldig greit. Da avtaler vi hva som skal kjøpes, det er mye bedre utvalg her enn der de bor, og de sparer flere hundre kroner i porto. I tillegg til at jeg har kontroll på at det blir riktig i forhold til ungenes ønsker. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: JulegavedilemmaJeg er av særingene som synes at penger er helt greit. Muligens fordi jeg som barn elsket pengegaver selv, jeg fikk veldig lite av både klær og penger hjemme, og hadde reell nytte av pengegaver nokså tidlig. Barna mine får sjelden dyre gaver av noen, men vi har stor familie, og det blir mye småpakker fra folk som ikke aner klesstørrelser eller interesser. Strømpebukser kjøpt på en annen kant av landet, i helt feil størrelse og så videre. Jeg mener ikke at alle gaver skal være skreddersydd til deres ønsker, misforstå meg rett, men tenk så herlig om de kunne ha kjøpt seg nye skøyter i romjula eller noe. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Jeg er sær på samme måte som du er sær. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Det burde det jo ikke være. Og selv bruker jeg ikke julehøytideligheten som en anledning til å oppdra noen. Jeg gir slike typer gaver til folk jeg vet blir veldig glade for det.
|
|
|
#17 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Det er vel ikke annerledes at noen kjøper strømpebukser til dere - som du ikke vil ha - enn at du kjøper bøker til folk som ikke liker å lese bøker? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Absolute Beginner
|
Du har rett i det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: JulegavedilemmaDet er rart å bli fornærmet, (å vise det i alle fall) men det er jaggu rarere å fortsette å gi geiter og griser til folk som ikke setter pris på det. "Joda, onkel Per, du har jo alt, du har nok konfektesker og driller nå, jeg gir deg en geit i år igjen- selv om du ikke liker å få det." |
|
|
|
|
|
#20 |
|
By the Sea
|
Sv: JulegavedilemmaJoa.
|
![]() |