|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Da stoler jeg på dere og gjør som oppskriften sier |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Hurra!! Da har jeg strikket ferdig lua |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Jeg har strikket en blånisse lue av jul i blåfjell 2 film garnet nå, og den oppskriften, synnes luene som er strikket av jul i blåfjell tvserie-oppskriften med fritidsgarn eller p2? garn er finere, både i tykkelsen og med at de er nok lange til en oppbrett. Men faddergutten min på 1 år ble kjempefin i den. Heldigvis strekte jeg på den og tøyde den da jeg hadde vasket den. Var akurat passelig og jeg strikket 2-3 år....
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Jeg har tenkt å strikke ørelapper på den til Mikro også. Men jeg har tenkt å plukke masker langs kanten og strikke dem på før jeg tover jeg. Tror jeg. Bare jeg bestemmer meg for HVOR jeg da skal plukke masker, og hvor mange. Det er da halvannen uke til hun skal få den enda...
|
|
|
#6 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Har strikket flere, veldig enkelt og den blir fint pyramideformet med felling i oppskriften. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
bits and pieces
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Minsten har fortsatt de gule tova nisseluene som favoritt.
|
|
|
|
#8 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Denne ble kjempefin! La opp 88 masker fordi jeg ville tove den hardt. Ble perfekt til 4-åringen store knott.
|
|
|
#9 |
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Den modellen jeg har strikket, fra oppskriften til en nye filmen, ser ikke ut til å sitte så veldig langt nedover ørene synes jeg (men de må jo dekke ørene til Knerten også, så den går vel greit ned, vi trekker den vel bare ned?) men på mikro er det liksom et poeng å knytte den fast, og da tenkte jeg litt ørelapper også (som kanskje blir mer "kinn-lapper", men det er greit det)
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Jeg skulle vel egentlig kalt meg teskjekjærringa, for kjenner jeg må ha litt inn med teskje her. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Måtte ha en liten pause fra disse ørelappene, så trikket meg en lue i mellomtiden. Nå tenkte jeg å begynne med ørelappene, så lua en gang blir ferdig. Jeg tror kanskje jeg har strikket litt stamt? Har 80 masker, men når lua ligger flat, måler den bare 19,5 cm. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Jeg har ikke gjort det enda, jeg bør vel prioritere det i kveld. Jeg har liskom så mange andre ting på pinnene at jeg har latt den lua ligge...
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»okay. Jeg prøvde meg på 15 masker jeg. Så får jeg se hvordan det blir etter toving. Har ikke tort å tove ennå, for veldig redd for at det blir helt feil :S |
|
|
|
|
|
#14 |
|
bits and pieces
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»En stk gul tovet nisselue klar til kalenderen
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Jeg har visst plukket 17 masker ser jeg, det var litt viklårlig antall utfra hvor langt det så ut til å bli.
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Gjør det? Veit du hvordan type serie som kommer neste år? Nå ble jeg nysgjerrig. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Ja, NRK har laget en helt ny serie som kommer desember 2012, jeg husker ikke om jeg vet så mye om hva den handler om, men den heter "Julekongen", google kan sikkert fortelle en del. (Men neppe så mye om strikkeoppskriftene som kommer. om der er noen bilder fra serien kan vi kanskje få en anelse)
|
|
|
#18 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Tar heldigvis ikke mye tid å strikke dissa luene |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Neida, det er ikke umulig å strikke en til, dog ikke til kalenderen i morgen, men det vil jeg ikke gjøre.
|
|
|
#20 |
|
Nybegynner
![]() |
Sv: Oppskrift på «Blånisselue»Ja du har noen gode poeng der |
|
|
|