|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hva er viktig for deg ved valg av hyttested? | |||
Nærhet til der jeg opprinnelig kommer fra |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 3,57% |
Nærhet til sjø, fjell, skog eller annet |
86 | 76,79% |
Nærhet til der jeg bor slik at bruksmulighetene blir større |
68 | 60,71% |
Annet |
4 | 3,57% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi drømmer om hytte på fjellet. Vet om det perfekte område 1,5 times kjøring herfra. Dessverre blir det aldri mer enn med drømmen.
![]() |
#42 |
maler
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Ikke foreløbig. Vi har ikke kapasitet økonomisk og tidsmessig, så det hadde bare blitt pes. Men jeg ser ikke bort fra at det endrer seg når vi får litt større barn, for vi liker hytteliv. Det er bare det at det ville blitt for lite brukt nå i forhold til det man må legge ned i prosjektet.
![]() |
#43 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Kunne godt tenke meg en hytte. Nå har vi tilgang til hytte når vi vil men hadde vært kjekt med egen hytte.
![]() |
#45 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Kunne godt tenkt meg et lite gammelt småbruk som landsted, max 1.5 timer unna ellers tror jeg ikke det ville blitt brukt nok.
![]() |
#46 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Per nå ønsker vi oss ikke hytte, ferier og helger er fulle av fritidsaktiviteter og barn, men kanskje etterhvert?
![]() |
#47 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har veldig lyst på hytte. Helst maks en times kjøring herfra, og helst ved havet. For noen uker siden var vi faktisk med på budrunde på ei hytte, men jeg ga meg når vi kom 300.000.- over takst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?
En trenger ikke reise til hytta (eller huset) hver gang en har fri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har leilighet i Spania, men også tilgang på hytte på fjellet ikke så langt fra der vi bor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi holder i disse dager på å få ferdig papirene. Skal arve svigermors småbruk ved sjøen. Svigers har skilt ut tomt og bygd ny hytte så da blir huset, stabburet, redskapsskjulet, låven og naustet vårt. Hobby nok for resten av livet med andre ord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har fri bruk av hytter både ved sjøen og på fjellet stort sett når vi måtte ønske, så jeg har ikke noe stort ønske om egen hytte. Begge hyttene ligger ganske nære der vi bor, hytta ved sjøen er 40 minutter kjøring, og fjellet halvannen time. Det er unektelig veldig praktisk, jeg ser for meg at helgeturer hadde blitt mye sjeldnere hvis vi måtte kjøre 3-4 timer for å komme dit, eller enda lenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?
Vi også, dvs. det er en helårsbolig, men 185 mil er et stykke. Vi bruker huset mye likevel (ferie og jakt) og har slekt som benytter seg av huset.
Ja, blir tanken at man må akkurat dit, blir stedet en binding i steden for frihet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Borte
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Har ikke og ønsker meg ikke siden vi har nok med det vi allerede eier nå. Meningen min er nok litt påvirket av at vi kan disponere to hytter rimelig fritt. De ligger på fjellet og jeg kunne ikke tenke meg å ha hytte noe annet sted. Vi bor nær sjøen og ville ikke bodd noe annet sted, men jeg elsker å være på fjellet både sommer og vinter.
![]() |
#55 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har hytte i skogsterreng knappe 2 timer kjøring hjemmefra. Det er helt perfekt avstand.
![]() |
#56 |
villende
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi kjøpte hytte på fjellet for noen år siden. Den ligger i akseptabel kjøreavstand for helgeturer og er "fullstandard". Vi har snakket om å skaffe oss hytte omtrent siden vi ble sammen og ble endelig enige da jeg fant en nybygget hytte som oppfylte mine krav til standard på et sted som mannen elsker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Eier hytte ved sjøen sammen med min søster, disponeres av hele familien om sommeren, ellers om året har vi den for oss selv inntil videre... Et paradis på denne jord
![]() |
#58 |
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi hadde ønsket oss hytte i mange år, for å kunne stå på ski og være på fjellet. Vi kjøpte oss en fritidsleilighet for mange år tilbake, og elsker "hytten" vår! Vi bor ved sjøen, så for oss var det viktig med ski og snø. Vi har to timers kjøring til hytten, og det går greit, selv om vi kanskje skulle ønske oss at det var litt kortere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
can-jur
|
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Vi har seter (2 faktisk) som er i bruk 3 mnd om sommeren og vi prøver å ta oss dit ellers også. 4 km fra der vi bor. I tillegg disponerer vi en hytte 6 timer med bil fra der vi bor. Setra har agregatstrøm, nødvendigvis og vann. 2 bittesmå soverom og bare kaldt vann inne, og er paradis på jord
![]() |
![]() |
#60 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?Må legge til at jeg også ønsker meg en kolonihytte i Oslo. Har stått 5 år på liste, men siden de nå har lempet på reglene må vi nok belage oss på ti år til med venting.
![]() |
|
|