Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du eller ønsker du deg hytte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva er viktig for deg ved valg av hyttested?
Nærhet til der jeg opprinnelig kommer fra 4 3,57%
Nærhet til sjø, fjell, skog eller annet 86 76,79%
Nærhet til der jeg bor slik at bruksmulighetene blir større 68 60,71%
Annet 4 3,57%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 112. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-11, 21:00   #41
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du eller ønsker du deg hytte?

Vi drømmer om hytte på fjellet. Vet om det perfekte område 1,5 times kjøring herfra. Dessverre blir det aldri mer enn med drømmen.

Gammel 16-10-11, 21:02   #42
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke foreløbig. Vi har ikke kapasitet økonomisk og tidsmessig, så det hadde bare blitt pes. Men jeg ser ikke bort fra at det endrer seg når vi får litt større barn, for vi liker hytteliv. Det er bare det at det ville blitt for lite brukt nå i forhold til det man må legge ned i prosjektet.

Gammel 16-10-11, 21:26   #43
Rose
Bør lage seg en tittel selv

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Kunne godt tenke meg en hytte. Nå har vi tilgang til hytte når vi vil men hadde vært kjekt med egen hytte.

Ville ikke hatt hytten så langt unna der vi bor nå, toppen 2 timer reiselengde. Så skulle den lagt med sjøen.

Gammel 16-10-11, 21:30   #44
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Har hyttetomt ved sjøen, men blir nok ikke noe bygging nå som jeg er blitt student.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:41   #45
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

Kunne godt tenkt meg et lite gammelt småbruk som landsted, max 1.5 timer unna ellers tror jeg ikke det ville blitt brukt nok.
Vi har fri tilgang til mine foreldres hus/hytte ute i havgapet, en times kjøretur unna med bil eller 20 min med båt.

Gammel 16-10-11, 21:50   #46
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Per nå ønsker vi oss ikke hytte, ferier og helger er fulle av fritidsaktiviteter og barn, men kanskje etterhvert?
Halvannen til to timers kjøring, vann og strøm, bilvei helt frem og ikke så stor.
Fjell eller sjø er jeg ikke helt sikker på.

Gammel 16-10-11, 21:52   #47
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har veldig lyst på hytte. Helst maks en times kjøring herfra, og helst ved havet. For noen uker siden var vi faktisk med på budrunde på ei hytte, men jeg ga meg når vi kom 300.000.- over takst.

Følger med på finn.no jevnlig, men har ikke sett noe som fenger. Vel, jeg ser på en hytte til 2.500.000.-, men synes det er en drøy pris altså.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:52   #48
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har ikke, ønsker oss ikke. Dvs- kunne alltids hatt en hytte hvis vi hadde ubegrenset med penger, men det frister ikke så mye å bruke mye penger på å reise til det samme stedet hver gang man har ferie og fri.

En trenger ikke reise til hytta (eller huset) hver gang en har fri.
Vi drar til varmere strøk hver sommer, og prøver å få oss minst en tur til England i året.

Men, det er nå helst til sommerhuset vi vil når vi har fri da.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 21:54   #49
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har leilighet i Spania, men også tilgang på hytte på fjellet ikke så langt fra der vi bor.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:00   #50
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har "hytte" på Kreta, da. Blir litt vanskelig med helgeturer dit.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:12   #51
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Vi holder i disse dager på å få ferdig papirene. Skal arve svigermors småbruk ved sjøen. Svigers har skilt ut tomt og bygd ny hytte så da blir huset, stabburet, redskapsskjulet, låven og naustet vårt. Hobby nok for resten av livet med andre ord.

Ligger veldig fint til og to timers kjøring. Det aller aller beste er nærheten til sjøen og at det er stille der.

Vi hadde aldri hatt råd eller ville prioritere hytte sånn ellers. Her er dealen at vi må betale svogeren min ut med ca fire hundre tusen om femten år så det er overkommelig.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-11, 22:18   #52
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har fri bruk av hytter både ved sjøen og på fjellet stort sett når vi måtte ønske, så jeg har ikke noe stort ønske om egen hytte. Begge hyttene ligger ganske nære der vi bor, hytta ved sjøen er 40 minutter kjøring, og fjellet halvannen time. Det er unektelig veldig praktisk, jeg ser for meg at helgeturer hadde blitt mye sjeldnere hvis vi måtte kjøre 3-4 timer for å komme dit, eller enda lenger.

Hvis jeg skulle velge mellom sjø og fjell hadde jeg nok valgt sjø, selvom jeg ser for meg at en hytte på fjellet er mindre sesongbasert enn en ved sjøen - fjellet er jo fint om sommeren, mens sjøen ikke nødvendigvis er kjempegøy om vinteren.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:05   #53
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Vi har sommerhus ved havet i nord, men da vi bor i Oslo får vi ikke brukt det så ofte som vi vil. ...

Vi også, dvs. det er en helårsbolig, men 185 mil er et stykke. Vi bruker huset mye likevel (ferie og jakt) og har slekt som benytter seg av huset.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Har ikke, ønsker oss ikke. Dvs- kunne alltids hatt en hytte hvis vi hadde ubegrenset med penger, men det frister ikke så mye å bruke mye penger på å reise til det samme stedet hver gang man har ferie og fri.

Ja, blir tanken at man må akkurat dit, blir stedet en binding i steden for frihet.

Vi har egentlig aldri ønsket oss hytte/hus nr 2, men hyppige turer til mammas hjembygd, tre barn og katt gjorde at vi ønsket å bo for oss selv og ikke hos fetter'n (5 barn, kone og hund) og tante og onkel. Vi turer til USA, Istanbul og andre rare steder og nordover og ferierer hjemme også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:07   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke og ønsker meg ikke siden vi har nok med det vi allerede eier nå. Meningen min er nok litt påvirket av at vi kan disponere to hytter rimelig fritt. De ligger på fjellet og jeg kunne ikke tenke meg å ha hytte noe annet sted. Vi bor nær sjøen og ville ikke bodd noe annet sted, men jeg elsker å være på fjellet både sommer og vinter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 13:10   #55
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hytte i skogsterreng knappe 2 timer kjøring hjemmefra. Det er helt perfekt avstand.

Vi har innlagt strøm, men ikke vann og det går helt fint. Vi har forbrenningsdo inne som overhode ikke lukter, vi har vaskerom med varmekabler og dusj, og vi har varmepumpe som står på hele tiden som gjør det behagelig å komme på hytta en sen kveld.

Det er fint turterreng rundt hygga, og vi har 50 meter ned til en fint tjern hvor vi har brygge med robåt og kano. Fisken biter også, om noe motvillig.

Om vi vil på ski er det 30 minutter i bil til Norefjell, eller 45 min til Blefjell. Det er helt greit i grunn.

Vi stortrives på hytta, og er der så ofte vi kan. Gutta synes også det er helt fint, ihvertfall nå som vi har fått nettillgang.

Gammel 19-10-11, 14:53   #56
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kjøpte hytte på fjellet for noen år siden. Den ligger i akseptabel kjøreavstand for helgeturer og er "fullstandard". Vi har snakket om å skaffe oss hytte omtrent siden vi ble sammen og ble endelig enige da jeg fant en nybygget hytte som oppfylte mine krav til standard på et sted som mannen elsker.

Vi er begge enige om at det vi har mest behov for er hytte til fjells og den brukes mye hele året. (Og vi reiser i tillegg.) For oss var kjøreavstand, turterreng, gode langrennsløyper og fiskemuligheter det avgjørende for valg av sted.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 14:58   #57
lilium3
Aktiv

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
lilium3 er litt kul
Standard

Eier hytte ved sjøen sammen med min søster, disponeres av hele familien om sommeren, ellers om året har vi den for oss selv inntil videre... Et paradis på denne jord

Ønsker meg et sted på fjellet å reise til, ikke for langt unna, med mulighet for både bortoverski og nedoverski. Men vi ønsker oss ikke mer arbeid så det blir nok med tanken foreløpig. Sånne steder koster jo skjorta

"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 21:59   #58
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Vi hadde ønsket oss hytte i mange år, for å kunne stå på ski og være på fjellet. Vi kjøpte oss en fritidsleilighet for mange år tilbake, og elsker "hytten" vår! Vi bor ved sjøen, så for oss var det viktig med ski og snø. Vi har to timers kjøring til hytten, og det går greit, selv om vi kanskje skulle ønske oss at det var litt kortere.
Leiligheten er innredet i ekte "fjellstil" - så nå har jeg igrunnen litt lyst på en hytte helt i sjøkanten slik at jeg kan innrede den også....! Hehe, DET blir ikke tema.

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:18   #59
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har seter (2 faktisk) som er i bruk 3 mnd om sommeren og vi prøver å ta oss dit ellers også. 4 km fra der vi bor. I tillegg disponerer vi en hytte 6 timer med bil fra der vi bor. Setra har agregatstrøm, nødvendigvis og vann. 2 bittesmå soverom og bare kaldt vann inne, og er paradis på jord

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-11, 22:33   #60
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Må legge til at jeg også ønsker meg en kolonihytte i Oslo. Har stått 5 år på liste, men siden de nå har lempet på reglene må vi nok belage oss på ti år til med venting.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:55.