|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg så denne i dag, jeg finnes ikke sliten nå, ikke av jobb, eller jo kanskje, det har vært en litt heavy uke, der mannen har vært borte, og jeg har styrt hele skuta, med ansvar for en fritidsaktivitet i tillegg, da er jeg ganske sliten etterpå, men i dag er det tjolahopp. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Etter en uke uten overtid er jeg som regel bare klar for å gjøre noe annet et par dager. Som regel e det ikke overtidsfrie uker, og da kjenner jeg meg fysisk sliten på grunn av søvnmangel, og tom for konsentrasjon. |
|
|
|
#43 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg kjenner meg ikke så veldig sliten etter endt arbeidsuke - kanskje litt sliten mentalt. Det er likevel veldig varierende ut fra hvem jeg har oppfølging av på jobb.
|
|
|
#44 |
|
Tre små T
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Mye mindre sliten nå som jeg jobber 100% man-fre enn før da jeg jobber 80% turnus.Kontorjobben jeg har nå er mer psykisk slitsom,men allikevel så er jeg ikke helt på grensen av hva jeg orker som det var før.Men denne uka var det mye ekstra med mannen som jobba overtid hver dag,alene med ungene hver morgen og levere de.
|
|
|
#45 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?
Bortsett fra at jeg ikke er syk, så er det desverre slik jeg også føler det etter endt uke. Har flagget at jeg ikke klarer arbeidsmengden min stort lenger, og fått gehør for dette. Så nå får vi inn en til, minst. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg er fysisk og mentalt utkjørt etter en arbeidsuke. Særlig nå for tiden siden min fysiske kapasitet ikke er på topp. Føler i stor grad at fysikk og psyke henger nøye sammen. Stress gir stive muskler, og kroppsvondter gir bekymring og følelse av maktesløshet. "Før i tiden" var jeg ikke spesielt sliten på slutten av uken. Kun happy for å få sove lenge et par dager.
|
|
|
#47 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg er mentalt sliten etter endt arbeidsuke. Særlig i starten av et nytt skoleår, og i perioder med mye ekstra. Legg på mye retting og et foreldremøte i løpet av uka, så dør jeg på sofaen før senkveld, altså.
|
|
|
#48 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?
Sånn er det med meg også. Fredag kveld sovner jeg alltid tidlig på sofaen...
|
|
|
#49 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg er veldig sliten på slutten av arbeidsuka. Jobben min er svært travel, og arbeidet jeg gjør er teknisk krevende i tillegg til at jeg må forholde meg til mennesker absolutt hele tiden. Der er snakk om full konsentrasjon hele arbeidsdagen og alt for ofte blir lunsjpausen superkort slik at jeg i praksis jobber hele dagen uten å trekke pusten.
|
|
|
#50 |
|
can-jur
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Det varierer. Kommer ann på hvor lang uka er.
|
|
|
|
#52 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Fysisk sliten og ikke minst trøtt av aldri å få nok søvn. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Etter travle uker med mye jobbing er jeg ganske utladet mentalt på fredagskvelden. De ukene det bare er vanlig, 100% jobb, er jeg ikke noe særlig sliten. Har en travel jobb med hektiske dager, men der er igrunnen helt greit, jeg trives med det. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg er sjeldent fysisk sliten, men vanligvis veldig mentalt sliten på fredag. Forholder meg til mye folk hele tida, både kolleger og elever, og må alltid være opplagt og blid i timer osv. Heldigvis er jeg veldig, veldig glad i jobben min, så det er definitivt verdt det.
|
|
|
#55 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Når jeg blir sliten av jobben er det fysisk. Har en jobb som innimellom gjør at jeg må gå/stå på beina 14 timer i strekk, kun avbrutt av 2-3 korte spisepauser.
|
|
|
#56 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Akkurat nå (som gravid) blir jeg fysisk sliten - det er mye trasking i trapper ettersom jeg møter pasienter i én etasje og har kontor i en annen etasje. Jeg er for øvrig bare i 60% jobb pga. sykmelding, så det er litt unntakstilstand sånn sett. Ellers er det mye barnelevering og -henting + handling og middagskokkelering i en hverdag som blir en tilleggsfaktor på det rent fysiske.
|
|
|
#57 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Denne uken er jeg både mentalt og fysisk sliten.
|
|
|
#58 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg er fysisk sliten og orker ingenting etter jobb.
|
|
|
|
#59 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Jeg tror jeg er helt normalt sliten, det kommer litt an på hvordan uken erl, :100% i turnus, manko på vikarer og nedskjæringer:. Sånn som i dag kjenner jeg at jeg er slitt, aften fredag, lørdag og søndag, og tidligvakt i dag....
|
|
|
#60 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan sliten er du etter endt arbeidsuke?Varierer veldig på hva jeg har hatt å gjøre i løpet av uka. Masse møter for meg og organiserte greier for ungene og jeg er mentalt pumpa på fredager. Er det mindre ting å huske på, er jeg ikke så sliten. Trøtt er jeg uansett.
|
![]() |
|
|